Az utóbbi napok egyik legbizarrabb híre volt a kanadai nagykövetség által indított kampány Miskolcon. Mivel először a Tumblr-en találkoztam vele, azonnal arra gondoltam, hogy ez valami rossz photoshop-vicc, így nem is foglalkoztam vele. Később kiderült, hogy valakik tényleg azt gondolták, hogy adekvát kommunikációs választ találtak egy problémára, mégpedig az alaptalanul menedékjogot kérő magyar állampolgárok tájékoztatására.
Az valóban jó gondolat volt, hogy a jogszabályi változásokról helyben is informálni kellene a lakosságot, hogy ne egy kanadai repülőtéren derüljön ki a dolog, viszont a megvalósítás katasztrofális. És nemcsak az: végtelenül lenézi azokat az embereket, akikhez szólni kíván.
Nem tudom, tervezett-e a kanadai nagykövetség pr-aktivitásokat, de önmagában az, hogy hirdetésekben és szpotokban tervezték közölni a változást - ráadásul ezzel a szöveggel -, arra enged következtetni, hogy teljesen biztosra akartak menni és a lehető legalacsonyabbra tették a lécet. Ennél már csak az lett volna megalázóbb (és félelmetesebb), ha hangosbeszélővel felszerelt autók járták volna a várost.
Az is nagy hiba volt, hogy nem egyeztettek az önkormányzattal, már csak azért is, mert akkor talán le tudták volna őket beszélni erről. Másrészt egy diplomáciával foglalkozó szervezetnek tisztában kellene lennie azzal, hogy ilyen jelentőségű ügyekben nem lehet a helyi vezetők kihagyása nélkül lépéseket tenni.
A kampányt végül leállították, eleve több olyan médium volt, mely jó érzékkel visszautasította az anyagok megjelentetését. A célt mindenesetre elérték, legalább is az egész ország tudomást szerzett a megváltozott kanadai jogszabályokról. Viszont többet veszítettek a réven, és káros is volt a tevékenységük: a kanadai nagykövetség reputációja rendkívül negatív lett, másrészt mindenféle álhírek kezdtek el terjedni Miskolcon a hazatoloncolásra váró, állítólag négyezer ember jövőbeni sorsáról.
A károkat csak fokozta, hogy a követség részéről senki nem szólalt meg, elérhetetlenné váltak ahelyett, hogy kezelték volna a helyzetet. Csupán annyit tettek, hogy leállították a kampányt, pedig egy bocsánatkéréssel mindenképpen tartoznak még főként a miskolciak, de az egész ország felé is.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
12 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
na4 2013.01.23. 21:49:45
Elijah_Baley 2013.01.24. 10:20:48
egyébként én nem ezt érzem zsenánsnak, hanem az országot a kanadai bevándorlási hatóság szemében degradáló rasszizmus vádját- amiről a plakát tanulsága szerint már a kanadai kormány is tudja h alaptalan.
szal hogy ki-kitől és miért kéne elnézést kérjen, eléggé nyitott kérdés :)
Madalina Rita 2013.01.24. 10:37:54
A polgármester kommunikációja egyébként tényleg megérne egy külön posztot, de annyira össze-vissza, hogy nem éri meg vele foglalkozni. Ezért szorítkoztam inkább a kampányra.
Elijah_Baley 2013.01.24. 11:14:17
néha nehéz megállni a politkorrektség olyan szintjén, hogy ne látsszunk teljesen buggyantnak :)
Madalina Rita 2013.01.24. 11:18:54
roqfort 2013.01.24. 12:53:54
Madalina Rita 2013.01.24. 13:07:19
Elijah_Baley 2013.01.24. 13:45:37
Standard a követség konzuli osztályának hirdetőtáblája, de ilyen nálunk fizikailag nem létezik.
Ez egy felettébb kellemetlen ügy, nem tudom, van-e szofisztikáltabb megoldás rá...
Madalina Rita 2013.01.24. 13:55:32
Elijah_Baley 2013.01.24. 14:43:37
Madalina Rita 2013.01.24. 14:48:10
Györfi András · www.ujkurir.blog.hu 2013.03.06. 16:43:47
Nagyon tetszik a blogotok, Te pedig egy nagyon csinos és borzasztó értelmes nő benyomását kelted.
Viszont a poszt majd a kommentekre adott válaszaid átolvasása után nem tudtam megállni, hogy ne szóljak hozzá én is.
Természetesen megértem amit mondasz és egyet is értek, egy ilyen "kampány" kellemetlen lehet a helyieknek.
Előre kell bocsájtanom, hogy távol áll tőlem a rasszizmus minden formája, a legenyhébb is.
Tudjuk kiknek szól az üzenet. Egyet értek, sokkal elegánsabb lett volna a helyi médiában, újságokban ezt közzétenni.
Viszont minden jó marketing szakember tudja, hogy a célközönséget olyan eszközökkel kell megszólítanod, mely eszközök el is jutnak hozzá.
Hidd el esetünkben az újság nem igazán jöhet szóba. A TV esélyes, ez tény.
Rövid gondolkodás után maradt az óriásplakát. Ez van, szomorú, ilyne világban élünk...
Nem, nem vagyok fröcsögő rasszista... adódott egy probléma, ennél jobb megoldást nem találtak.
Hidd el, a helyiek is pontosan tudják, hogy kiknek üzent a plakát. Ennek megfelelően nem is vették magukra.