11/02/16 Kisvállalkozások a közösségi médiában

Madalina Rita

Már több posztban is foglalkoztunk a kisvállalkozások és a közösségi média kapcsolatával és emeltük ki, hogy olyan eszközt kaptak a kezükbe, mely nemcsak, hogy költséghatékony módon tudja jelentősen megnövelni ismertségüket, hanem egyértelműen bővülhet ügyfélkörük is.

Az USÁ-ban ezt már senkinek nem kell bizonygatni, egyesek szerint ezen a színtéren várható a legnagyobb növekedés az online marketing költések terén ebben az évben. Egy rájuk szakosodott közösségimédia-kommunikációs cég megvizsgálta a felhasználói körének szokásait, ez alapján készített a Mashable egy összefoglalást. Érdemes megnézni, mert van benne egy-két tanulság, bár ha az itthoni viszonylatokra akarjuk vonatkoztatni az adatokat, akkor látható, hogy nálunk mindezek inkább a nagyvállalatok közösségimédia-használatáról mondhatók el egy-két kivétellel. 

Ilyen kivétel például, hogy az amerikai kisvállalatok nagyobb arányban vannak jelen a Twitteren, mint a Facebookon, ezt követi a LinkedIn, majd a Wordpress és a Flickr. Nálunk valószínűleg inkább a Facebook vezet, ha már közösségi médiáról van szó.

Jellemző és érdekes tapasztalat, hogy a felhasználókkal való interakció a Twitteren erősebb, viszont a Facebook generál több átkattintást a vállalkozások honlapjára. 

A cégek nagy része már rájött az alapigazságra, miszerint rendszeresen, tehát minimum naponta érdemes posztolni, ami ráadásul több visszajelzést is generál, mint a ritkábban elejtett bejegyzések.

Látható, hogy az amerikai piacon még a legkissebb sufnicég is mindent megtesz, hogy kitűnjön a tömegből, mindeközben azonban céltudatosan használják a lehetőségeiket, nem aprózzák el teljesen energiáikat. Várhatóan ez Magyarországon is jellemző lesz, bár nem ilyen mértékben, és arra is lehet számítani, hogy elsőként a hajnövesztő csodaszerek és hasonló termékek forgalmazói fognak túlburjánzani ezeken a csatornákon. Egy idő után viszont ez konszolidálódni fog, és végre a Facebookon is tudunk majd jó burkolót találni.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr742665475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P4p3r Dr4g0n 2011.02.17. 10:22:04

Reméljük, hogy így lesz, ám azt megjegyezném, hogy a hajnövesztős, csodaszeres dolgok már el vannak burjánzva. Érdekes dolognak tartom, különben, hogy mennyire gyorsan be tudnak gyűrűzni a kisvállalkozások is a közösségi oldalakra és általában véve mindenhova, ha jó a marketing stratégiájuk. Egy átlagembernek már rá van állva a szeme arra, hogy kiszűrje a sok bannert és hirdetéseket, mindenki egyszerűen túllép rajtuk, mégis egyre többen lesznek. Néha azt gondolom, hogy külön lapot kéne az ilyeneknek fenntartani mondjuk a Twitteren belül a példa kedvéért.
Mellesleg az internetes marketinggel kapcsolatban roppant érdekes irodalom is született, amit volt szerencsém elolvasni:
www. konyv-konyvek. hu/book_images/31a/319012931a.jpg

Madalina Rita 2011.02.18. 10:06:06

@P4p3r Dr4g0n: Igen, már látható, hogy egyre többen vannak, de lesz ez még rosszabb is szerintem. Nemsokára megjelennek ugyanazok az arcok például a Facebookon, akik az iWiW-et rombolják szét az ajánlataikkal.

P4p3r Dr4g0n 2011.02.21. 08:36:17

@MadalinaRita: Sajnos...
Mondjuk én a Facebookot annyira nem használom, de zavaró lenne ha belépnék és elárasztanának a különböző klub és ismeretlenek ismerőskérései. iWiW-en pedig már megszoktam.


süti beállítások módosítása