13/05/17 Mire elég hat másodperc?

KeresztesJudit

Januári bemutatása óta meghódította az iPhone-felhasználókat, és bármelyik pillanatban megjelenhet Androidra is a Twitter videómegosztó applikációja. A Vine áprilisban első helyre került a legnépszerűbb ingyenes alkalmazások listáján az AppStore-ban, és bár a szép eredményt egyelőre csak az amerikai felhasználók körében sikerült elérnie, az Androiddal folytatódhat a sikerszériája.

A népszerűség titka a szerkesztés lehetőségében és a 6 másodperces limitben keresendő. Hasonlóan a 140 karakteres tweetekhez, a Vine videók is tömörséget kívánnak, bárhová beilleszthetők, így bárki könnyen megnézheti őket akár mobillal is. A videó, különösen a vágásokkal már alkalmas a történetmesélésre, mely hosszú ideje a content marketing alapvető fogása, így nem csoda, hogy a Vine-ra számos márka is rákapott. Az egyik korai fecske, az Urban Outfitters például május elején a Converse-szel közösen szervezett versenyt követőinek, akiknek Converse cipőik egy napját kellett dokumentálniuk vine-jaikban.

 

Nem csak marketing szempontból érdekes azonban az app. A Twittert már régóta használják sportesemények közvetítésére, amit jól kiegészíthet a Vine, hiszen egy néhány másodperces videó meg tudja ragadni egy-egy meccs vagy verseny izgalmas pillanatait. Ennek egyik kiemelkedő példája, hogy két hete a New York Knicks és a Boston Celtics meccse alatt két játékos kakaskodását posztolta egy néző, mely felett a közvetítés elsiklott volna, így azonban beszédtémává vált az eset a tv-csatornán is, ahol az újságírók a vine videó alapján elemezték a helyzetet.

 

Mindezek mellett láthattuk már, ahogyan szemfüles művészek a Vine-on keresztül jutatták el üzenetüket a közönséghez, és népszerű amerikai komikusok is kihasználják a 6 másodperces hírnév lehetőségét. A rendkívül sűrű első 4 hónap után kíváncsian várjuk, milyen új lehetőségeket tartogat még a sokszínű alkalmazás, immár az Androidos felhasználóknak is. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

13/05/15 Geocaching és heti összeesküvés-elmélet

TakácsTímea

Úgy tűnik, a forgalomcsökkenés egyre extrémebb megoldásokra sarkallja a legnagyobb könyvkiadókat is, akik szinte bármit megtesznek, hogy eladásaikat szinten tartsák – különösen, ha jól bejáratott bestseller-szerzőikről van szó.

 

Nemrég járta be a hír a médiát, miszerint a Da Vinci-kód szerzője, Dan Brown új könyvét hat hét alatt fordították le egy olaszországi földalatti bunkerben, fegyveres őrök felügyelete mellett. A fordítóktól minden, személyes kommunikációra alkalmas eszközt is elvettek erre az időszakra. A rendkívül szigorú intézkedések célja a hír szerint az információk kiszivárgásának megakadályozása volt. Hm… Talán nem én vagyok az egyetlen, akiben felmerült, hogy az egyébként mértékadó médiumokban is megjelent információ akár egy „igaz vagy hamis” játék része is lehetne, de mindenesetre igencsak jól illik Dan Brown titokzatos, rejtélyekkel teli világához. Nos, akármit tartsunk is a műfordítók megbízhatósága felől, annyi bizonyos, hogy a megjelenést néhány nappal megelőző hírverés nem ártott meg az Inferno-nak.

 

A könyvet egyébként az egyik legnagyobb amerikai kiadó, a Doubleday jegyzi, amely szívesen használ kreatív eszközöket az olvasók elérésére. John Grisham legújabb könyve, a The Racketeer promója során is bevetették a nehéztüzérséget, és olyan Facebook-kampányt kreáltak a regénynek, amellyel 72 ezer (!) új rajongót szereztek a szerző Facebook-oldalának.

 

Első lépésként létrehoztak egy visszaszámlálót, amelyen a rajongók nemcsak azt követhették, hány nap van még hátra kedvencük új regényének megjelenéséig, de exkluzív ajánlókat is olvashattak a művel kapcsolatban. Mindeközben arra buzdították a követőket, hogy fotózzák le magukat John Grisham könyveivel, a beküldött fotókból pedig borítóképet készítettek.

 

A legnagyobb dobást a kampány során a geocaching ötletére épülő kincsvadászat jelentette. Mivel a könyvben az arany különleges szerepet játszik, ötezer, speciálisan erre a célra készített érmét rejtettek el országszerte: a játékban résztvevőknek ezeket kellett felkutatniuk és újra elrejteniük. Mindeközben egy térképen követhette mindenki figyelemmel, milyen messzire jutnak a „Grishman Geocoin”-ok az eredeti rejtekhelyüktől. A részvételt egy játékkal ösztönözték: az érmék megtalálói fotókat küldhettek be egy Facebook-applikáción keresztül, a legjobbnak ítélt fénykép beküldője pedig egy valódi aranyrudat nyert.

 

A célzott hirdetési kampányt a Facebookon csak 10 nappal a könyv megjelenése előtt indították el, ennek célja már egyértelműen az volt, hogy növeljék a rajongók és a könyv-előrendelések számát. Az eredmény a már említett rajongószám-növekedés mellett: a The Racketeer már megjelenésekor első helyet szerzett a The New York Times bestseller-listáján.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása