11/01/03 Alapvető készségek – képszerkesztés, kiadványszerkesztés, multimédia

Madalina Rita

A szakmabeliek számára nem újdonság, hogy időről időre felmerül az ügyfelek részéről az igény valamilyen grafika véleményezésére, megrendelésére vagy akár elkészítésére is, de az mindenképpen, hogy kapacitások híján az ügynökséget kérik meg, hogy kicsit javítsák fel az egyes eseményeken készült fotókat a sajtó által felhasználható minőségűre.

Ha valaki nem ismeri a nyomdatechnikai és szoftveres alapokat, egyrészt bajban van, másrészt még fontosabb, hogy tanácsadóból könnyedén egyszerű (és igencsak botladozó) kivitelezővé válhat. Ilyenkor gyakran előfordulhat, hogy borul minden, és nem tudni, hogy miért. Például amikor valaki nem ismeri a Photoshop lehetőségeit és korlátait, könnyen bevállalhat olyan ügyfélkéréseket, amiket képtelenség teljesíteni. Miután pedig elvállaltunk valamit, nagyon kínos visszakozni.

Fontos tehát, hogy a pr-es (is) képben legyen a grafikai, multimédiás kérdésekkel kapcsolatban, mert gyakran ő lehet az, aki megmondja az ügyfélnek, hogy milyen időzítéssel, milyen áron és egyáltalán milyen formában valósíthatók meg az elképzelései, sokkal realisztikusabb és kivitelezhető keretek közé terelve a projekteket.
 
Egyes főiskolákon, egyetemeken már felismerték annak fontosságát, hogy a diákokat bevezessék a photoshop és más képalkotó és kiadványszerkesztő szoftverek, és a videókészítés alapjaiba, de sajnos még nagyon gyakran előfordul, hogy meglehetősen hiányos ismeretekkel rendelkeznek a kollégák ügyfél- és ügynökségi oldalon egyaránt.
Címkék: pr vélemény szakma



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

2 komment



süti beállítások módosítása