10/05/06 Klassz: elindítottuk az első hazai SMR-szolgáltatást

PrivyCouncil

Az utóbbi hónapok kemény munkája után végre bemutathatjuk, min is dolgoztunk annyit: tegnap Joana Amendoeira fado-énekesnő koncertjének beharangozójával elindítottuk SMR-szolgáltatásunkat.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ügyfeleink közleményeit a jövőben közösségmédia-közlemény formájában fogjuk kiadni, melyeket a Hírlabor nevű új site-unkon fogunk gyűjteni.
 
Fontosnak tartottuk az új szolgáltatás elindítását, mert úgy látjuk, hogy a sajtóközlemény még mindig lényeges eszköz az egyes vállalatok, kezdeményezések híreinek hatékony terjesztésére. Csupán a formátum az, ami kissé megkopott már, és természetesen kiterjedtebb sajtókommunikációs eszköztárat kell mellé párosítani.
 
Visszatérve azonban a sajtóanyagokra: az SMR jóval többet ad egy egyszerű közleménynél, hiszen itt az újságírók, a bloggerek vagy a közösségi site-ok felhasználói egy olyan információgyűjteményt kapnak egy felületre gyűjtve, ami áttekinthető, könnyen használható és megtalálható rajta minden, ami az adott témával és a közlemény kibocsátójával kapcsolatban a legaktuálisabb.
 
A kulcsinformációk megkönnyítik a téma lényegének áttekintését, a fotók nyomdai minőségben is letölthetők és nem kell csatolmányokkal bajlódni, a videók pedig leginkább az online sajtó, és a bloggerek számára hasznosak, hiszen egyszerűen beágyazhatók a cikkekbe, illetve posztokba.
 
Fontos elemet képeznek az idézetek, melyek nemcsak a lényegre világítanak rá a kommunikátorok saját szavaival, hanem olyan új szempontokat is felvillantanak, melyek már lehet, hogy túlfeszítették volna az eredeti sajtóközlemény kereteit. Egyes újságírók viszont lehet, hogy éppen ezek nyomán indulnak majd el egy téma feltérképezésében.
 
A különböző webkettes modulok nem csak díszítésként szolgálnak: a videók a Youtube-ról, a képek a Flickr-ről vannak beágyazva, az anyagokat bármelyik közösségi site-on könnyen meg lehet osztani vagy linkként elmenteni, a korábbi híreket a delicious-ről integráljuk be a felületre, és itt találhatók meg az adott ügyfél webkettes csatornái is. Az egyes ügyfelek híreire RSS-ben lehet feliratkozni, a címkék pedig a keresést könnyítik meg. Ezenkívül az egyes híreknél a kapcsolattartók is megjelennek arccal, névvel, titulussal, e-mail és Skype elérhetőséggel.
 
A konzervatívabb, illetve az átmeneti időzavarral küszködő újságírók :) számára természetesen továbbra is elérhető az eredeti sajtóközlemény, melyet szintén nem csatolunk, hanem egy linkről lehet lementeni.
 
Az SMR kiváló felületet ad arra, hogy az igényes újságírók további információkat találjanak egy témáról és könnyen felhasználhassák azokat saját, többrétű újságcikkek, híradások készítése érdekében.
 
Természetesen ezen felül is minden segítséget megadunk, ha valaki jó cikket szeretne írni. :)
 
 



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

10/05/04 Amerikai Twitterhasználók

PrivyCouncil

 

Egy amerikai kutatócég felmérést készített a Twitter ismertségéről, felhasználóiról és a használati szokásokról, ezeket foglaljuk össze abszolút olvasóbarát módon nagyon röviden:

  • Az eredmények azt mutatják, hogy két év alatt lényegesen megnőtt azok száma, akik ismerik a Twittert. 2008-ban csupán 5 százalék tudta, hogy mi ez, míg idén már az emberek 87 százaléka hallott róla.
  • Az emberek mindössze 7 százaléka használja, ez ugyan 17 millió amerikait jelent, azonban a Facebook-felhasználók még mindig hatszor ennyien vannak.
  • A használók 25 százaléka afro-amerikai, amiről elmondható, hogy a népesség ezen csoportja felülreprezentált népességbeli arányához képest, mintegy kétszeresen. Ennek megfelelően minden negyedik twitterező afro-amerikai az USA-ban.
  • A Twitter-használók többsége csak mások követésére használja a szolgáltatást, 53 százalék sosem ír.
  • A social mediát használók közül kiemelkednek a twitterezők a brandek követésének magas arányával: háromszor annyian követnek valamilyen márkát vagy céget, mint a többi social network használói. Érdekes emellett, hogy a Twitter használói a magasabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki.
  • A Twitter természetes közvetítője a breaking news típusú híreknek, melyek elsősorban a televízió közvetítésével kerülnek át a közösségi médiába, jellemzően a Twitteren keresztül. Így a twitterezők körében a televízió továbbra is népszerű hírforrás.
  • A Twitter arat az iPhone és egyéb okostelefonok használói között, minden ötödik twitterező napi több alkalommal ezeken keresztül használja a Twittert, míg minden harmadik legalább egyszer.

A felmérés készítői javaslatokat is megfogalmaztak a Twitter népszerűsítésére vonatkozóan:

  • Még mindig szükséges a szolgáltatás pozicionálása, hiszen sokak számára nem egyértelmű, hogy mire lehet a Twittert használni és mik az előnyei.
  • Mivel az amerikaiak 70 százaléka használja az sms-t, a Twitterrel való megbarátkozás módja a kutatók szerint az is lehet, hogy a kommunikációban az sms-ezés és a twitterezés közötti hasonlóságot mutatják be.
  • Egy másik lehetséges út az lehetne a használók körének növelésére, ha a Twitter is népszerűsítené a saját oldal létrehozásának lehetőségét, mert itt a Facebookhoz hasonlóan megteremtődik a kapcsolatépítés lehetősége.

 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása