A teljes okostelefon-őrületben nagyon könnyen megfeledkezhetünk a mobilpiac egyik legfontosabb szereplőjéről, a Nokiáról. Mutatja ezt, hogy az Interbrand kutatása szerint bár egyetlen európai márkaként még benne van a top 10-ben, az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott.
A Nokia World 2010 nevű eseményen viszont elég egyértelműen jelezték, hogy ők viszont látnak potenciált a maguk számára a növekedésre, mégpedig a fejlődő országokban. Ennek oka, hogy a világ népességének nyolcvan százaléka a mobiltelefon-tornyok hatókörén belül él, és várhatóan nem számítógéppel, hanem a mobiltelefonjával fog a netre kapcsolódni.
Nagy lehetőségekkel kecsegtet India, ahol hatvanmilllióan rendelkeznek internetkapcsolattal, viszont hatszázmillió mobiltelefon-tulajdonos van. Ez persze a jövő, de már a jelenre vonatkozóan is vannak olyan adatok, melyek arra engednek következtetni, hogy ebbe az irányba fognak elmozdulni a fogyasztói szokások és egyúttal ez az a terület, ahol majd profitálhatnak a távközlési vállalatok. A kínai polgárok 38 százaléka ugyanis már most a mobiltelefonját használja elsődlegesen az internetezésre.
Tehát ha nem is annyira izgalmas jelenleg a Nokia, korántsem bizonytalan a jövője, legalábbis abban az esetben, ha a fejlődő országokban lévő potenciált megfelelően ki tudja aknázni.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.