14/02/27 Így profitálhatunk a leghűségesebb követőinkből

Molnár Dávid

Tudd meg, ki a legjobb követőd! Melyik cég ne szeretné, ha egyetlen kattintással fény derülhetne arra, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkeznek a leghűségesebb követői? Bár az elkötelezettség mérésére egyre több módszer létezik, a legtöbbjük rendkívül időigényes. Ezért is számít úttörő megoldásnak két fiatal srác legújabb projektje, amiben – párezer forintos előfizetés mellett – számos dolgot tudhatunk meg a lojális Twitter-követőinkről.

Majdnem pontosan két éves az MVF névre hallgató projekt, ami Alex Taub és Michael Schonfeld nevéhez köthető és a Most Valuable Follower (legértékesebb követő) kifejezés rövidítése.

Anno az ötlet sajnos csírájában elhalt, mivel a két alapító csatlakozott a Dwolla nevű startuphoz. Azóta viszont újra függetlenek és szeretnék átültetni az ötleteiket, illetve elképzeléseiket az üzleti életbe. Az új cégüket Modern Mastnek hívják, és a napokban indították el legújabb oldalukat, ami SocialRank névre hallgat. Nemcsak az MVF projektet foglalja magában, sőt, az csupán egy része a kiterjesztett szolgáltatásnak - olvasható a TechCrunch weboldalán.

A legértékesebb követők mellett megtudhatjuk azt is, hogy kik a leginkább elkötelezettek – ők azok, akik a leggyakrabban lépnek kapcsolatba velünk említés, tweetünk kedvencekhez adása vagy profilunk meglátogatásának formájában. Az ingyenes verzióban mindkét lista az első 10 helyezettet mutatja, viszont ha a havonta 25 dollárba (közel 6 ezer forintba) kerülő csomagot választjuk, ez rögtön százra bővül. A felhasználók között utána szűrni is tudunk, kiválaszthatjuk például azt is, hogy csak a márkaként regisztrált fiókokat mutassa.

Screenshot.PNG

A fizetős verzióban akár demográfiai jellemzők alapján is vizsgálhatjuk a követőinket, de ez inkább a vállalatoknak, mintsem a magánszemélyeknek lehet érdekes.

Mire használhatják ezt a cégek?

A cégek egyértelműen a márkájuk iránti lojalitást erősíthetik azzal, ha különböző ajándékokat kínálnak fel annak, aki az adott hónapban a leghűségesebb követőjük volt. Így tesz például a GoPro is, aki a saját termékeit (pl. egy GoPro Hero+ Black Editiont) kínálta fel, vagy a zeneimádók egyik kedvenc oldala, a Spotify, ami egyhónapos prémiumtagsággal ösztönzi követőit Twitteren.

Bevett szokásnak, de akár elcsépelt megoldásnak is nevezhetjük, ha egy márka bizonyos szempontok alapján kiválasztja a hónap „rajongóját”, majd fotót készít vele és megosztja a közösségi média felületein. Sokan mindezt manuálisan, véget nem érő számolások és kalkulációk segítségével végezik el. A fenti szolgáltatás segítségévek akár egy kattintással is meg lehet kapni ezeket az információkat – havonta mindössze 6 ezer forintért, ami a legtöbb cég költségvetésében bizonyára elhanyagolható tétel.

Bárki bármit mondhat a hónap rajongója-szerű játékokról, de annyi biztos: ha törődünk a legaktívabb követőkkel, kamatostul meghálálják az odafigyelésünket. Találjuk meg őket, lépjünk kapcsolatba velük, és igazi barátaink lesznek a közösségi médiában, akik sokszor meg fognak védeni az elégedetlenkedő kommentekkel szemben. A fellépésük pedig lényegesen hitelesebb.

Hosszú távon pedig megfelelő statisztikai elemzésekkel azt is megtudhatják a vállalatok, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik, milyen szokásai vannak az irántuk leginkább elkötelezett követőknek/vásárlóknak. Ez természetesen akkor ad valós képet, ha előtte nem szervezünk olyan nyereményjátékot, ami könnyen vonz olyan embereket, akik esetleg nem is érdeklődnek a cég iránt, nem tekintik magunkat célközönségnek, kizárólag a várható ajándékok miatt retweetelik vagy jelölik kedvencek a cég mikrobejegyzéseit.

Ha szeretnénk kipróbálni a szolgáltatást, akkor ide kattintva megtehetjük. Én teszteltem és tényleg olyan felhasználókat dobott ki, akikkel nemcsak a Twitteren, de a való életben is jó kapcsolatot ápolok – utóbbi természetesen nincs befolyással a rangsorolási algoritmusra.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr415835177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.



süti beállítások módosítása