Mindenki meglepődött, amikor az Evernote úgy döntött, hogy kézzel fogható termékeket fog árusítani az alkalmazásán kívül. Úgy tűnik, hogy nagyon okos lépés volt: három hónappal az indulást követően már ott tartunk, hogy a bevételek harminc százaléka érkezik az offline termékekből. Már az első hónapban elérték az egymilliós bevételt a hátizsákjaiknak köszönhetően, és ez csak egyre jobb lesz. (A vállalat bevételeinek 61 százaléka egyébként a prémium előfizetésből adódik, az üzleti kiadás pedig 9 százalékot hoz.)
Érdekes, de érthető ez a folyamat: az Evernote egy nagyon megbízható, szeretett márkának számít, lényegében vezető a jegyzetelő appok között. Ezt a márkát terjesztették ki a való világba, sokak számára lehetőséget teremtve arra, hogy kedvenc brandjüket kézbe foghassák és használhassák.
Fordítva nem biztos, hogy ilyen jól működött volna a dolog: bár egyértelmű volt az igény például a digitális Moleskine-re, a funkcionalitások puritánsága miatt nem vált elsőszámú kedvenccé a felhasználók között.
Hogy még pazarabb legyen a világok összefonódása: az Evernote egyik offline terméke éppen egy Moleskine jegyzetfüzet. A népszerűségéről egyelőre nincsenek pontos információink.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.