13/03/20 Milyen a rossz Facebook játék?

Berkes Ákos


A Kellogg's és az E4 angol TV csatorna ezzel az integrált kampánnyal próbálkoztak, hogy rajongókat szerezzenek a márka új termékéhez készített, önálló Facebook oldalnak. Azon túl, hogy a TV-s tartalom és a Facebook játék funkciói ilyen nagy mértékben összekötésre kerültek, nem nagyon tud sikert felmutatni az ügynökség, és az általuk kommunikált számok is ezt támasztják alá.

A csatorna bevallottam a 15-35-ös korosztályt célozza meg műsoraival. A csokoládéval töltött müzli rajongói oldala a kampány kezdetén is 300 ezer körüli rajongóval rendelkezett. Az egy hétig tartó kampány alatt mindennap egyedi tartalmat kaptak a rajongók az alkalmazáson keresztül (kérdéseket a műsorokkal kapcsolatban). A csatornát az esti műsorsávban 1-2 millió néző szokta választani az Egyesült Királyságban, legnézettebb műsorai még 2010-re datálhatóak, akkor több mint 3,5 millióan választották az egyébként saját gyártású Inbetweeners sorozatot. Ehhez képest a kampány egy hete alatt mindösszesen 13 ezer megosztás, és alig 50 ezer interakció keletkezett, ami sem a Facebook oldal méretéhez képest, sem a TV nézettségéhez képest nem jelentős szám.

muesli-460_782204a.jpg A probléma egyértelműen ott van, hogy túl sok aktivitást és túl összetett feladatot várunk el a felhasználóktól. Nálunk egyértelműen az a tapasztalat, hogy minél egyszerűbb egy Facebook játék vagy aktivitás, annál több felhasználó kapcsolódik be. Jogos észrevétel lenne, hogy az összetettség csak mélyebb elkötelezettséget von maga után, ezért az így szerzett felhasználók értékesebbek, de ezt semmi nem támasztja alá, hiszen a bonyolultság, nem a termék iránti elkötelezettséggel kapcsolatos, csupán az adatok megadására és a csatorna műsorainak megtekintésére vonatkozott. Ráadásul a felhasználóknak maguknak kellett rákeresni az oldalra a Facebookon, semmilyen segítséget nem kaptak annak megtalálásához.

Mindezekből és abból, hogy a pontos felhasználók számát meg se osztják az utókommunikáció során, arra következtetek, hogy ők is a kudarcot próbálják elfedni valahogy. A tanulság pedig annyi, hogy mindig az egyszerűségre kell törekedni, ha maximalizálni akarjuk az elért és bevont felhasználók számát. Még akkor is, ha az ehhez hasonló alkalmazások tervezésekor nagy a kísértés, hogy valami forradalmi megalkotásával emeljük ki az adott iparág résztvevői közül ügyfelünket. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr265117567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása