13/02/01 His Master's Twitter

Sajti Botond

Újabb vállalati kommunikációs közösségimédia-botrány robbant ki tegnap, ezúttal a nagy múltú brit zeneforgalmazó áruházlánc, a HMV került kínos helyzetbe. A komoly pénzügyi nehézségekkel küzdő cég tegnap jelentette be, hogy 190 dolgozót elbocsátanak, ezzel párhuzamosan azonban korábbi community managerük a HMV saját, hivatalos Twitter-oldalán kezdett indulatos üzeneteket megosztan, "a márkát szerető, lojális munkatársak tömeges kivégzésének" minősítve az intézkedést. A HMV hamar visszaszerezte az oldal irányítását, és törölte a kínos tartalmakat, de addigra a Channel 4 híradójának tudósítója már beszámolt az ügyről, és a tweetekről készített screenshot is megállíthatatlanul terjedni kezdett.

hmv-tweets-520x844.jpg

Az ilyen helyzetek oka általában az, hogy az intézkedések előkészítésekor nem fordítanak kiemelt figyelmet egyéb csatornák mellett a közösségi felületekre, illetve az azokat kezelő személyekre és a náluk meglevő adminjogokra. Ez betudható egyszerűen hanyagságnak, de ennél is nagyobb probléma az, ha az intézkedésért felelős személy még a digitális szakadék rossz oldalán áll, és a vállalat közösségi oldalakon folytatott kommunikációja teljesen a látókörén kívül esik.

Mindenesetre ezzel az akcióval a community manager a HMV-nél is rosszabbul járt: egy ilyen botrány a lehető legrosszabb ajánlólevél, ha a jövőben hasonló területen szeretne elhelyezkedni.

Forrás




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr895056427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása