12/11/13 Munkaszervezési mítoszok

Madalina Rita

Mindenki számára fontos, hogy a lehető leghatékonyabban tudja végezni a munkáját anélkül, hogy kiégne. Ezért nagy piaca van a GTD-guruknak és applikációknak, itthon is lesz konferencia a témában. A The Next Web szerzője szerint azonban érdemes fenntartásokkal kezelni a tanácsokat, mert ha túl komolyan vesszük azokat, inkább frusztrálódunk ahelyett, hogy jobban dolgoznánk. Bár vannak pontok, ahol az illető egyszerűen az „adott helyzettől/egyéntől függ" felkiáltással mossa el az egyes alapvetéseket, valóban érdemes lehet kicsit tüzetesebben átnézni, milyen tanácsok sülhetnek el rosszul. Vagy mégis jól. :)

post-it-1-297x300.jpg

1. Kelj fel korán
Már az első pontnál tudnék vitatkozni a cikk szerzőjével. A guruk szerint ha korán kelünk, egyrészt jut idő mindenre, másrészt kevésbé stresszesebb a nap. A gond ezzel az, hogy van, aki inkább éjszaka teljesít jól és reggel még teljesen kótyagos fejjel próbálja meg felidézni, merre van a kávéfőző. A cikk írója szerint ez elvitathatatlan és komolyan kell venni, de szerintem még egy bagoly is tud alkalmazkodni a koránkeléshez, igaz kevésbé jókedvűen. Ebben a tanácsban tehát azért van valami.

2. Sose az e-mailek olvasása legyen az első dolgod reggel
Abban viszont már egyetértünk a cikkíróval, hogy ez egy elképesztően kevesek számára járható út. Sőt, elsőre senki nem jut eszembe, aki megengedetné magának, hogy nem a leveleit nézi át a munkanap kezdetén. Tegyük fel, hogy dolgozunk egy nagy projekten, ezért elsőként azzal foglalkozunk, mert nehéz és komoly munka. Mindeközben könnyen lehet, hogy tegnap este lefújták a projektet. Nem lenne kellemes élmény.

3. Egyszerre csak egy file
Elvileg mindig csak egy adott dologgal kellene foglalkozni a guruk szerint. Vannak is olyan appok, amik minden információs zajt levesznek a monitorról, hogy csak az adott feladatra koncentráljunk. A gondolat szép, de főként a kommunikációs iparban luxusnak számít a hírfolyam kizárása az életünkből. A magánjellegű csatornákat viszont valóban érdemes ilyenkor kiiktatni. Ennek megkönnyítésére jó, ha ahol csak lehet, különválasztjuk a magán- és munkajellegű kommunikációt.

4. Tervezd meg a napodat
Ha az egyes feladatokhoz időt rendelsz, jobb eséllyel tudod el is végezni azokat – a tanácsadók szerint. Kutatások is azt mutatják viszont, hogy sajnos ez a legritkább esetben sem sikerül, mert mindig tovább tart a munka, mint ahogy elsőre saccoljuk. Ez főleg a sok megszakítás miatt lehet, mert azt ritkán tudhatjuk előre, hogy sok telefonhívásunk lesz-e, vagy hogy a tervezett meeting nem fog-e csúszni, felborítva az előre felállított terveket.

5. A lifehack tanácsok majd segítenek
Mindenki azt reméli, hogy a lifehack tanácsokat a napi rutinba beépítve majd jobban fog menni a munka, több lesz az idő a feladatokra – az ezekkel való kísérletezgetés viszont időt és energiát emészt fel, a józan paraszti ész gyakran épp elég.

Ezek voltak a cikkben a legfontosabb pontok. Nektek vannak „kedvenc" jótanácsaitok? Az én kedvencem, hogy csak bizonyos órákban, maximum naponta kétszer szabad megnézni a levelezést. Kivitelezhetetlen és veszélyes "jótanács". A másik általam is kipróbált, de csak kevesek számára kivitelezhető praktika a pomodoro technika – én például mindig kihagytam a szüneteket, ezért végül egybefolyt az egész nap.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr74903342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wicha 2012.11.14. 15:04:27

Fontossági és időrendi sorrend megállapítása, és ha csinálni kell, akkor nem szüttyögök, nincs FB meg velvet. ennyi

StanLee · https://newsroll.net 2012.11.14. 18:23:19

Érdemes a levelezőprogram hangjelzését kikapcsolni, ill. a vizuális új üzenet érkezett jelzést is elrejteni. Ezáltal jobban tudsz az éppen aktuális munkádra koncentrálni.

Ha fontos teendő van, akkor ki kell kapcsolni a telefont, vagy néma üzemmódba helyezni, és ha megvan a munka, csak akkor megnézni, ki keresett, majd visszahívni. Ha lehet, az olyan ingyenes klienseket, mint skype, nem használni vagy csak ésszel, mert sokan feleslegesen zavarhatnak rajta.

Korán kelés vagy kései fekvés: ki hogyan bírja jobban. Sokszor egy korai vagy kései - értsd nem a normál munkaidőben - időszakban ledolgozott munkaóra sokkal effektívebb lehet, mivel nem találnak meg új munkával, nem keresnek telefonon, stb.

Az előre megtervezem, hogy mit csinálok stratégia is OK, de utána ha bejön valami fontosabb, akkor mérlegelni kell, és újratervezni a teendőket.

Madalina Rita 2012.11.15. 08:49:13

Koncentrálni tényleg jobban lehet, ha ki vannak kapcsolva a jelzések, csak simán le lehet késni dolgokról. Velem legalább is már többször előfordult, hogy a nagy koncentrálásban nem néztem meg a leveleimet, és rákérdeztek a kollegák, hogy miért nem reagálok. :)))

A munkaidőn túli - inkább korábbi - munkavégzés tényleg nagyon jó lehet, főleg reggel hihetetlenül gyorsan lehet haladni olyan feladatokkal, amik az előző nap délutánján már sehogy sem akartak összejönni.

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.18. 23:24:52

a koránkeléssel is gondok vannak már :D


süti beállítások módosítása