Hat országban indult kampány az MGYOSZ koordinálásában, amelynek célja felhívni a figyelmet a munkahelyi stressz okozta problémákra és az azokból származó károkra. A kampány kommunikációs feladataira kiírt tendert a FLOW PR nyerte, és e sorok szerzője kapta a feladatot, hogy levezényelje a projektet az első ötleteléstől a kampány indulásáig. A figyelemfelkeltésen kívül a kampány célja az is, hogy a munkáltatókat és a munkavállalókat együttes cselekvésére ösztönözze, mi pedig szerettük volna, ha a nézők-olvasók foglalkozásra, nemre, korra való tekintet nélkül érzik: tehetnek magukért. Figyelembe kellett vennünk a földrajzi, kulturális és nyelvi különbözőségeket, hiszen a kampány Ausztriától Romániáig meglehetősen különböző országokban fut. De a legfőbb kihívás az volt, hogy a munkahelyi stressz csökkentése kapcsán a munkaadók és a munkavállalók között ne feszültséget gerjesszünk, hanem összefogásra ösztönözzünk.
Mint manapság minden kampánynál, itt is csekély összeg állt a rendelkezésünkre, a megrendelő különösen érzékeny volt a költséghatékonyságra. Ilyenkor az ügynökségünk a kreativitással próbálja elérni, hogy felfigyeljenek a kampányra, szemben a százmilliós büdzsével futó mosóporreklámokkal, amelyek bugyuták ugyan, de annyiszor vetítik és annyi csatornán, hogy nem lehet "elmenekülni" előlük. Mivel a megrendelő egy meglehetősen konzervatív szervezet, ráadásul a szövegeket készen kaptuk, az überkreatív, gerilla-szerű ötleteink gyorsan lekerültek az asztalról, és maradt a technológiai újszerűség, mint eszköz, amellyel kiemelhetjük a kampányt a reklámdömpingből.
A kampányban a kommunikációs eszközök közül a szpotnak szántuk azt a szerepet, hogy felhívja a figyelmet a problémára. A koncepció a Hogyan akarja az életét élni? kérdésének megválaszolása köré épült. A szpot forgatását és az utómunkálatokat két zseniális tech-mester, Tömöri Imre és Tóth Levente végezte a PlanetMédiától. A filmnél az úgynevezett split screen megoldást használtuk: párhuzamosan mutatjuk be egy négyfős család egy hétköznapján a pozitív és a negatív példát.
Ez még önmagában nem szokatlan vagy formabontó. Ám a kampány másik csatornáján, a Stopstressinfo.eu honlapon már jóval látványosabb formában készítettük el a szpotot: a két film (a negatív és a pozitív verzió) egymás „alatt” fut és egy csúszka segítségével a néző maga tud a két film között váltogatni. (Az ötlet egyébként egy holland alkoholfogyasztás elleni kampányból jött, ahol hasonló technikát alkalmaztak.) Ezzel a megoldással még inkább közelebb akartuk hozni a honlap látogatóit a problémához és azt sugallni, hogy kezükben van a megoldás.
A kampány többi eleménél a megrendelő konzervatív, ugyanakkor figyelemfelkeltő megoldást kért, ami a legnehezebb, hiszen egy plakáton nincs sok lehetőség olyan vizuális trükkökre, mint a videó szpotok esetében. (Még a színek használatánál is nagyon óvatosnak kellett lennünk, és sok időt töltöttünk azzal, hogy kiválasszuk azt a színkombinációt, amelynek egyik országban sincsenek politikai felhangjai.) A sok ötlet közül végül a meggyötört-boldog arc párosítása nyert, ahol vizuálisan is összehasonlítjuk a stresszes embert a kiegyensúlyozott emberrel.
A kampányban a munkaadók számára egy leaflet-et kellett készítenünk, amely megint csak komoly kihívást jelentett: milyen az a leaflet, amit egy vállalatvezető a kezébe vesz és nem hajít el egyből? Végül egy hatalmas nyitott széfet tettünk a nyitóoldalra, fölé pedig a következő mondatot: "Mennyit vesz ki belőle?" Nagy valószínűséggel ezt a brosúrát nem fogják kidobni a cégvezetők...;-)
A kampányt a fentieken kívül még természetesen pr-rel is megtámogatjuk, illetve október végén, egy nemzetközi konferencián mutatunk be egy 3 perces oktatófilmet, amelyben ismét a Tömöri-Tóth duó vizuális varázslataié lesz a főszerep - a tartalom mellett persze.
Az Európai Bizottság finanszírozásában megvalósuló IOSHA2 projektet hat ország Ausztria, Horvátország, Magyarország, Montenegró, Románia, Szlovénia munkaadói szervezete nyerte el. A projekt koordinátora a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége.
FRISSÍTÉS (2012.10.18.)
A kampány utolsó eleme, az infovideó is elkészült:
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.