12/07/12 Öt ok, amiért érdemes a Facebookon kívül is körülnézned

Sajti Botond

Mára szinte mindenki, aki vállalati kommunikációval foglalkozik, megismerkedett valamilyen szinten a közösségi médiával. Ez a sokak esetében gyors és néha kényszer szülte tanulási folyamat azonban azzal járt, hogy egyre többen hajlamosak kizárólag a Facebook-kal azonosítani az online közösségi kommunikációt, s így csak ennek használatára összpontosítják erőforrásaikat. Nem csoda, hogy a legnagyobb vállalatoktól a sarki lángossütödéig mindenki Lájkolj minket a Facebook-on! üzenettel árasztja el környezetét – sokan ennyivel le is tudják a közösségi jelenlétet. Összegyűjtöttünk öt érvet, ami amellett szól, hogy érdemes kitörni a kék dobozból, és a Facebook-on túl további közösségi felületeket is használni.

 

1. Óriási kommunikációs zaj

Ma már szinte mindenki a Facebook-ban látja az üzenetei továbbítására legalkalmasabb platformot, így a kommunikációs zaj óriási lett. Nem csoda, hogy ezek az üzenetek egyre kisebb arányban jutnak célba: egy átlagos felhasználó 80 oldalt követ, ráadásul egy posztot az adott oldal követőinek mindössze 16%-a látja. Nem véletlen, hogy a korábban oly népszerű „mikor a leghatékonyabb posztolni?" aranyszabályok sem működnek már olyan jól: mindenki próbál optimálisan időzíteni, így épp a „leghatékonyabb" idősávokban pörögnek a leggyorsabban a különböző posztok az üzenőfalakon.

crowd.jpg

 

2. Már nem olcsó
Szeretnéd, hogy tényleg minden követőd lássa az oldalad posztját? Akkor kattints a „Promote" gombra, és fizess! Különben elégedj meg a 16%-kal. Ez csak egy a Facebook új bevételi forrásai közül, és jó eséllyel számíthatunk még további pluszköltségekre a jövőben is. Ezzel együtt a hirdetési rendszer átalakítása is abba az irányba mutat, hogy egyre költségigényesebb lesz a Facebook-on a közösségépítés.

facebook-like-mobile-carriers.jpg

 

3. A véleményvezérek már továbbálltak
Ha a véleményirányítókat szeretnéd megszólítani, őket már nem nagyon fogod megtalálni a Facebook-on. Az újdonságokra éhes innovátorok körében a Facebook jó ideje nagyon nem menő, úgyhogy ők már rég nem itt kommunikálnak. Túl sokan lettek itt mostanra körülöttük, és belefáradtak abba, hogy az üzenőfaluk tele van az új ismerősök által huszadszor is kiposztolt olyan vírusvideókkal, amit ők már több mint tíz éve láttak, a távoli rokonok által posztolt születésnapi üdvözletekről nem is beszélve.

goldfish.jpg

 

4. Nem mobilbarát, viszont egyre többen azon használják
A mobilinternet-felhasználók száma évről évre megduplázódik, és mára a Facebook minden második regisztrált tagja mobilon használja az oldalt (de pl. Japánban már a felhasználók 80%-a!). Ezzel együtt viszont a Facebook láthatóan nem fektet túl nagy hangsúlyt mobilalkalmazása fejlesztésre: a webes használathoz képest a lehetőségek korlátozottak, és az oldal a funkciók fejlesztésében sem tűnik aktívnak. A mobilnetezők megszólításának tehát nem ez a leghatékonyabb eszköze.

facebookmobile2.jpg

 

5. A gyors növekedés ideje lejárt
Bár a Facebook továbbra is képes növekedni, a bővülés üteme már az elmúlt évben és idén látványosan csökkent: míg 2010-ben még 189%-kal nőtt a Facebook-on töltött idő, addig ez a szám 2011-ben már alig haladta meg az 50, idén pedig a 20%-ot. Ez az oldal életciklusának jelenlegi fázisában nem meglepő – az internet-felhasználók jó részét már a tagjaik között tudhatják. Ez helyi szinten is együtt jár azzal, hogy megjelenik az a plafon, amit a saját követőbázis, közösség építésében el lehet érni. Az még a jövő zenéje, hogy a nagy hype-ot követően a Facebook mennyire lesz sikeres a felhasználók megőrzésében és aktivitásuk fenntartásában (ami a tapasztalatok alapján a növekedésnél jóval nehezebb feladat). Törvényszerű viszont, hogy a véleményvezéreket követve egyre többen lesznek azok, akik a későbbiekben más felületeken lesznek aktívabban jelen.

wsj.jpg




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr894647127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.07.13. 16:45:42

Mint minden dolognak, ennek is van felfutása, vízszintes szintje, majd lecsengése. Talán ez utóbbi van most...


süti beállítások módosítása