Idén is élő közvetítéssel jelentkezünk a Web 2.0 Symposiumról, 2010. óta immár harmadik alkalommal, ezúttal a Novotel Budapest Központból. A nap folyamán Berkes Ákos és Sajti Botond osztja meg veletek az itt elmondottakat. Most első alkalommal amúgy saját előadást is tartunk Vállalati közösségépítés mobilon - alkalmazások a márkaépítés szolgálatában címmel 14:55-től a Mozart teremben.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
Tetszik
0
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr924326004
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.03.22. 13:19:31
Berkes Ákos, a "A délelőtti, a Medián által kimutatott eredményekkel teljesen szembemenő adatokat hallunk a használati szokásokról" résznél mire gondoltál pontosan?
Illetve, a "nem releváns jelenleg Magyarországon, mert nem elérhető" meg igaz, jelenleg. De szerintem néhány hónap, és ez megváltozik, ki fog menni a lokalizált keresőkbe is a Search, plus your world, erre próbáltam felhívni a figyelmet - aki látja ezt, és készül rá, helyzeti előnybe kerülhet a keresőkben.
Az idő szűkössége miatt nem hoztam fel, de emellett van egy másik, részben a témához kapcsolódó változás: az ssl-es (bejelentkezett) keresések esetén nem adja át mostmár a kulcsszót a Google.
SEOs szemmel ez csúnya dolog, viszont legalább gyönyörűszépen láthatjuk, a forgalmunk hány százalékát adják bejelentkezett keresések - azok, amikre hat, vagy hatni fog a G+ integráció, +1-ek és társai.
Témától, célcsoporttól függően ez 5-35%, ami azért jelentős forgalom (lehet), azt gondolom.
Illetve, a "nem releváns jelenleg Magyarországon, mert nem elérhető" meg igaz, jelenleg. De szerintem néhány hónap, és ez megváltozik, ki fog menni a lokalizált keresőkbe is a Search, plus your world, erre próbáltam felhívni a figyelmet - aki látja ezt, és készül rá, helyzeti előnybe kerülhet a keresőkben.
Az idő szűkössége miatt nem hoztam fel, de emellett van egy másik, részben a témához kapcsolódó változás: az ssl-es (bejelentkezett) keresések esetén nem adja át mostmár a kulcsszót a Google.
SEOs szemmel ez csúnya dolog, viszont legalább gyönyörűszépen láthatjuk, a forgalmunk hány százalékát adják bejelentkezett keresések - azok, amikre hat, vagy hatni fog a G+ integráció, +1-ek és társai.
Témától, célcsoporttól függően ez 5-35%, ami azért jelentős forgalom (lehet), azt gondolom.
Berkes Ákos 2012.03.22. 14:10:00
@KZsuzsa: Azt mondtad, hogy a felhasználók legnagyobb részben a játszanak a Facebookon. Miközben a délelőtt bemutatott kutatás ennek tulajdonképpen az ellenkezőjét bizonyította be, és mivel a Te adataid egy korábbi, ráadásul nemzetközi, online felmérésen alapultak, ezért én a hazait tartanám hitelesebbnek ebben a kérdésben.
A másik kapcsán pedig, nem tudom te tudsz-e hivatalosat ezzel kapcsolatban, én nem, se pro, se contra, tehát csak találgatni tudok. De azt gondolom, hogy amíg nincs kellő forgalom egy adott piacon a +1-ezés tekintetében, addig ezt nem fogják bevezetni, mert oly mértékben torzítaná a kis minta a keresési eredményeket, hogy az kedvezőtlenül befolyásolná a használhatóságot, és ezt ők az adatok birtokában nyilvánvalóan pontosan látják. A helyzeti előnnyel kapcsolatban azonban tökéletesen igazad van. De az amerikai bevezetésnél beolvasta a korábbi +1-ezéseket is? Vagy csak amik az indulás után keletkeztek, hogy követhetően "torzuljon" az eredmény? Amennyire készülni lehet rá, annyira készülnek szerintem egyébként: kint van a +1 azoknál, akik egyáltalán rávehetőek az újdonságok adaptálására, még akkor is, ha nem használja jelenleg lényegében senki. (Random kiválasztott index cikk: 165 Facebook ajánlás, 5 +1...)
A másik kapcsán pedig, nem tudom te tudsz-e hivatalosat ezzel kapcsolatban, én nem, se pro, se contra, tehát csak találgatni tudok. De azt gondolom, hogy amíg nincs kellő forgalom egy adott piacon a +1-ezés tekintetében, addig ezt nem fogják bevezetni, mert oly mértékben torzítaná a kis minta a keresési eredményeket, hogy az kedvezőtlenül befolyásolná a használhatóságot, és ezt ők az adatok birtokában nyilvánvalóan pontosan látják. A helyzeti előnnyel kapcsolatban azonban tökéletesen igazad van. De az amerikai bevezetésnél beolvasta a korábbi +1-ezéseket is? Vagy csak amik az indulás után keletkeztek, hogy követhetően "torzuljon" az eredmény? Amennyire készülni lehet rá, annyira készülnek szerintem egyébként: kint van a +1 azoknál, akik egyáltalán rávehetőek az újdonságok adaptálására, még akkor is, ha nem használja jelenleg lényegében senki. (Random kiválasztott index cikk: 165 Facebook ajánlás, 5 +1...)
KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.03.22. 14:35:55
@Berkes Ákos: mea culpa, valóban nem voltam up-to-date facebook felhasználói szokásokból. Az említett medián kutatást meg fogom nézni.
Mire gondolsz torzítás alatt?
Személyre szabott találatokról van szó, ezek eddig is "torzultak". Ha csak pár aktív ember van a köreidben, akik +1eznek, vagy megosztanak G+on, akkor csak azoknál a tartalmaknál fog megjelenni a találatban, illetve azok kerülhetnek esetlegesen jobb helyre.
A globális keresésekre (bejelentkezés nélkül, inkognitóban, "szűzen") vélhetően valóban csak egy kritikus tömeg felett lesz hatással - de ez egyébként is inkább csak hipotetikus elképzelés, hogy lesz ilyen, semmint bizonyított.
szóval a bevezetés (szerintem, de ezt az eddigi egyéb újítások bevezetési üteme alapján gondolom) néhány hónapon belül, az adott piac méretétől függetlenül fog bekövetkezni.
a search plus your worldnél első körben egyébként nem az a lényeg (legalábbis én így értelmezem),hogy hány +1 érkezett rá, hanem az, hogy a te ismerőseid közül +1ezte-e valaki.
Mire gondolsz torzítás alatt?
Személyre szabott találatokról van szó, ezek eddig is "torzultak". Ha csak pár aktív ember van a köreidben, akik +1eznek, vagy megosztanak G+on, akkor csak azoknál a tartalmaknál fog megjelenni a találatban, illetve azok kerülhetnek esetlegesen jobb helyre.
A globális keresésekre (bejelentkezés nélkül, inkognitóban, "szűzen") vélhetően valóban csak egy kritikus tömeg felett lesz hatással - de ez egyébként is inkább csak hipotetikus elképzelés, hogy lesz ilyen, semmint bizonyított.
szóval a bevezetés (szerintem, de ezt az eddigi egyéb újítások bevezetési üteme alapján gondolom) néhány hónapon belül, az adott piac méretétől függetlenül fog bekövetkezni.
a search plus your worldnél első körben egyébként nem az a lényeg (legalábbis én így értelmezem),hogy hány +1 érkezett rá, hanem az, hogy a te ismerőseid közül +1ezte-e valaki.