11/09/15 Meg akarták etetni a bloggereket

FLOW PR

Kínos incidensbe, majd nyilatkozatháborúba torkollt és végül cikkek sokaságát is eredményezte az a pr-akció, amit a ConAgra élelmiszergyártó megbízásából szervezett egy nagyhírű ügynökség, a Ketchum. Az esetet követően pedig a The New York Times egyenesen pr-guruk sorát kérte fel, hogy kommentálják az esetet. Aminek a kommentálásához nem is kell pr-gurunak lenni.

Az ügynökség gasztrobloggereket és partnerüket hívott meg vacsorára, egy hangulatos olasz étterembe, New Yorkban. A vacsora házigazdája egy sztárséf volt. Egy dolgot tartottak gondos titokban: mégpedig a menüt, ami mirelit pizzából és desszertből állt. Ahogyan a vacsora során végül fény derült az akcióra, a bloggerek felháborodtak, letiltották minden híranyag, kommentár és videó felhasználását, amely összefüggésbe hozhatta őket a fagyasztott termékekkel. A cég ugyanis szerette volna felhasználni a vacsorán készült felvételeket a további kommunikációban.

Persze, amint várható és érthető is volt, a bloggerek ellenhadjáratba kezdtek: terjesztették az igét, posztoltak az átverésről, volt, aki nyílt levelet is megfogalmazott a cég és az akcióhoz arcát adó, „hazug” séf ellen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Az ügynökség egészen nyilvánvalóan elszámította magát. Nem ismerte sem a bloggereket, sem a célcsoportjaikat. Nem gondoljuk, hogy nálunk lenne olyan blogger, aki leveskockával főzne és erre még eseményt is lehetne szervezni. Az akció kiötlői nem ismerték továbbá a blogszférát, beleértve a gasztrobloggerek közösségét, a köztük lévő kapcsolati hálót is lazán figyelmen kívül hagyták. És nem tudták (?) azt sem, hogy a meghívott bloggerek hasonló „buzz”-t képesek kelteni, mint a mainstream média, ami eleve borítékolta a botrányt.

Persze semmi sem lehetetlen: a gasztrobloggerek és a junkfood társítására pozitív példák is vannak, még nálunk is. A McDonalds Mcgourmet szakácsversenyét például végigette az egyik legismertebb magyar blogger, Péter Anna.

A Ketchum ügynökséget azzal próbálták menteni a kommentárok, hogy járatlan a social media területén.

Mi sem gondoljuk, hogy a pr-esek számítottak erre a kimenetelre. Vagy szerintetek igen?




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr603229740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyári Attila · http://nyariattila.hu 2011.09.16. 09:41:21

Nem, biztos nem számítottak erre a következményre. Nyilvánvaló, hogy nem is a mirelit pizzával, vagy a junk food-dal volt a probléma (sőt, ebből még poént is lehetett volna kreálni, ha nem egy puccos helyre szervezik az eseményt). Viszont a "behúztak a csőbe" élményt, amikor többet sejtet egy PR-es (akár egy sajtóanyag esetében is) mint a valódi érték, azt nehezen bocsátja meg a média, és ezen nem is csodálkozom.

kisvivi89 2011.09.16. 12:59:11

Az alapvető célt elérték, beszélnek róla. Ez a lényeg.

freedom fighter 2011.09.19. 03:57:25

péter anna... ne vicceljünk már. kevés nagyobb lufit látni.

persze, h elment, kellett a pénz zsíros kenyérre.


süti beállítások módosítása