11/08/09 Jó tanácsok, ha cégünknek tweetelünk

Berkes Ákos

1. Saját tartalmunk legyen! Ha üzleti profilt kezelünk, kerüljünk a retweetelést. Követőink nem azért érdeklődnek irántunk, hogy más forrásokból is hozzáférhető információt közöljünk velük. A közösségi média-részvétel általános érvényű szabálya, hogy akkor lehetünk sikeresek, ha képesek vagyunk releváns és egyedi tartalmat kínálni az internetezőknek. A Twitter egy nagyszerű eszköz arra, hogy a legfontosabb üzeneteinket eljuttassuk a felhasználóknak, illetve, hogy nyilvánosan is meghallgassuk véleményüket és arra reagáljunk. Ugye, hogy ebben nincs helye egy harmadik félnek?

 

2. Legyünk egyediek! Ne csak tartalmunkban, megjelenésünkben is szabjuk saját képünkre a Twitter felületét. Készítsünk egyedi avatart és háttérképet is.

 

3. Mindenkinek válaszoljunk! Tweet nem maradhat megválaszolatlanul. Remélhetőleg azért vagyunk jelen a csatornán, mert tudjuk, hogy csak előnyünkre válhat a kétirányú kommunikáció. Egy meg nem válaszolatlan Tweet a belénk vetett bizalom elvesztéséhez vezethet. Az is előfordulhat, hogy ügyfeleink a haragosainkká válnak, aminél nagyobb veszély nem létezik az online térben.

 

4. Ne éljünk a számok bűvöletében! Ne a követőszám maximalizálására törekedjünk, hanem az elkötelezettség növelésére. Tudják a követőink, hogy ezen a csatornán hozzánk bátran fordulhatnak - ha így járunk el számuk szépen növekedni fog. Ennek a fordítottja is igaz: ne kövessünk mi se mindenkit, csak azokat, akiknek a tartalma valóban releváns a számunkra.

 

5. Ne tweeteljünk túl sokat! Ahogy keveset se. Ki kell tapasztalnunk, hogy milyen gyakorisággal létrehozott tweetek eredményesek. Ez mindenki esetében más és más, de üzleti profil esetében tudnunk kell, hogy a nap mely szakában és maximum hány tweetet közölhetünk. (A Fehér Ház több tízezer követőt vesztett egyetlen nap alatt, mivel a költségvetési plafon emeléséről szóló szavazáskor úgy gondolták, jó ötlet, ha sokkolják a követőket...Nem volt az.)

 

6. Tömören jobb! Ne használjunk olyan alkalmazásokat, melyekkel megnövelhető a 140 karakteres limit egy-egy tweet esetében. Nem véletlenül találták ezt így ki, és nem ok nélkül egyre népszerűbb úgy, ahogy van! 

 

7. Vigyázzunk a hashtagekkel! A hashtagek kötik össze a végtelen mennyiségű tweetet: ezek mentén bonyolódhatunk vadidegenekkel párbeszédbe. Egy tweetben kettőnél több hashtag használata már követhetetlenné teszi a párbeszéd alakulását, míg egy hashtag forgalmat és ismertséget generálhat profilunknak. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr333137587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása