A Mashable egy rövid összeállításban kiemelte az öt leggyakoribb hibát, amit a KKV-k és akár még nagyobb cégek is elkövetnek a site-jaikon. Érdemes ezeket áttekinteni, mert bár teljesen alapvető intelmek fogalmazódnak meg, mégis sok példát lehet látni arra, hogy a gyakorlat nem követi az elméletet. Az egyes pontokhoz saját véleményünket fűzzük hozzá.
1. Rossz navigáció
Ennek egyik leggyakoribb oka a rossz fókusz. Nincs egyensúlyban az eladás és a bemutatkozás, illetve a cégek gyakran kreatívnak gondolt megoldások használatával próbálják egyediségükre felhívni a figyelmüket. Pedig a usability tesztek azt mutatják, hogy a felhasználók általában a már jól bevált, ismert helyeken keresik az egyes elemeket és funkciókat.
2. Nincs egyértelmű call to action
Sokan csak leírásokat használnak minden menüpontban anélkül, hogy felszólítanák az oldal látogatóit a cselekvésre. Nem elég, ha azt írjuk: "Kattints ide", hanem azt kell megmondanunk, mi történik a kattintással. Vásárolunk? Feliratkozunk egy hírlevélre? Kérdést teszünk fel? Fontos azonban, hogy ezeket ne halmozzuk túlságosan.
Nagyon fontos, hogy jól olvasható legyen a site-unk, elég kontrasztos legyen ahhoz, hogy megfelelően elkülönüljön a szöveg a háttértől, ne fárassza a szemet. Éppen ezért nem javasolt például a fekete alapon fehér fontok használata. A megfelelő színharmónia kiválasztása is nagyon lényeges, bár jó esetben már egy kisarculat is tartalmaz erre vonatkozóan mintákat. Más kérdés, hogy a kisebb cégek nem feltétlenül készíttetnek kisarculatot, legfeljebb egy logót.
4. Nem elég jó a tartalom
Általános hiba, hogy túlterhelik az oldalak látogatóit információkkal, a tartalmak nem megfelelően vannak hierarchizálva és tagolva. Ezt vizuálisan is meg kell oldani különböző grafikai elemekkel, illetve éppen a fehér tér használatával.
5. Rendetlenség
Sok-sok elem, túl sok kép és cím egymás hegyén-hátán, priorizálás nélkül. Röviden így lehetne leírni ezt az állapotot. :) Át kell gondolni, hogy valóban mindenre szükség van-e, amit fel akarunk használni a site-on.
A kommentekben még további alaphibákat emeltek ki, melyekkel nem tudunk nem egyetérteni:
- flash intro és általában véve az intro használata
- zenélő site-ok
- scrollozást, egeret követő ikonok
- az ügyfélszolgálat elérése helyett elsőként a GYIK feltüntetése
Rövid, tömör szövegek, átlátható felépítés és korszerű, de a tartalom befogadásában is segítő vizualitás - ezek a legfontosabb alapelvek, melyeket figyelembe kell venni. Egyszerűnek tűnik, mégis keveseknek sikerül a jó megoldás megtalálása.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.