12/05/28 A legcikibb magyar Facebook-kampányok

Szabados Krisztián

Magyaroszág Facebook-függő lett. 3,9 millió honfitársunk regisztrált a közösségi oldalon, és ha levonjuk ebből a fake account-ok becsült számát, akkor is a teljes lakosság több mint egyharmada van fenn a Facebook-on, ami hatalmas szám. Zuckerberg médiájának dominanciáját semmi sem veszélyezteti idehaza, hiszen a Twitter, a Foursquare vagy a Tumblr mindössze néhány tízezres – igaz, igen lelkes és befolyásos – rajongói táborral rendelkezik.

A Facebook véleményformáló képessége az országos televíziós csatornákéval vetekszik. Ez  értelemszerűen a marketingesek figyelmét sem kerülte el, hiszen rendkívül alacsony költséggel lehet tömegeket elérni. Mára a Facebook vált az egyik leghatékonyabb hirdetési csatornává.

A Facebook-on megjelenő reklámok minősége természetesen felemás. Ebben a cikkben szeretném bemutatni a szerintem – és itt hangsúlyoznám a szubjektivitást! – legcikibb magyar Facebook-kampányokat.

Lájkold a halálod

Néhány hónapja futótűzként terjedt egy alkalmazás a magyar Facebook-on, amely indián nevet adott a felhasználónak. Ehhez lájkolni kellett egy gyulai kisvállalkozás oldalát, amely a kampánynak köszönhetően közel 1 millió követőt gyűjtött be pár nap leforgása alatt. A kampány éles vitát generált az online marketinges szakmán belül: etikátlansággal, sőt, adathalászattal vádolták egyesek, míg mások zseniálisnak minősítették. A vitát a felhasználók döntötték el: a gyulai kisvállalkozás oldalán továbbra is közel egymilliónyian vannak, nem történt tömeges elvándorlás, nem érezték becsapva magukat az emberek, és az oldal buzz rating-je is megközelíti a 30%-kal kevesebb rajongót magáénak tudható Túró Rudi oldalát.

Hamar megjelentek persze az indiánneves alkalmazás mutációi, ezek közül a legszörnyűbb az volt, amelyik azt ígérte a felhasználónak, hogy elárulja, hogyan fog meghalni. Aki lájkolta, kapott egy fotót például egy kidőlt fáról, alatta a szöveggel, „Te így fogsz meghalni.” A kampány történetesen egy turisztikai honlap számára gyűjtött lájkokat. Míg az indiánneves kampány csak a spamgyanú miatt volt kérdéses, addig a „halálos” kampány marketinghatékonysági szempontból is vitatható. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a turisztikai honlapon megjelenő hotelek menedzserei túlzottan örültek annak, hogy szállodájuk neve a halál fogalmával kapcsolódott össze.

Nagyon lerészegedtél? Egyél egy sajtburgert!

A ciki kampányok másik típusa, amikor egy vállalat nagyon laza akar lenni, de a lazaságból csak erőltetett poénkodásra futja. Ennek példája a McDonald’s közelmúltbeli kampánya.

Ez a kampány azért meglepő, mert az amerikai McDonald’s egyébként számos, példaértékű kampányt bonyolított le, és a marketingesek előszeretettel emlegetik a pozitív esettanulmányok között. A magyar McDonald’s célja itt nyilvánvalóan az volt, hogy azokat a fiatalokat célozza meg, akik egy átmulatott éjszaka után, égő belekkel betérnek valamelyik éjjel-nappali éttermükbe, hogy a maradék három százasukat sajtburgerre költsék. A probléma az ezzel a hirdetéssel, hogy vagánynak akar látszani, de nem mer vagánynak lenni. A szövegezés kicsit óvatos lett, emiatt a lazasága erőltetett. A játék kedvéért megcsináltam a hirdetés őszinte verzióját:
 

 

 

 

 

 

 

 

A gusztustalan lájk

Számomra kétségkívül a legcikibb kategóriába azok a lájkgyűjtő kampányok tartoznak, amelyek a lájkért cserébe pénzadományt ígérnek jótékonysági célra. Egy lájk 1 forint – például. Az ilyen típusú kampányok is megosztják a szakmát. Egyesek szerint a lényeg az, hogy a civil szervezetek pénzhez jutnak, a pénzszerzés mikéntje már másodlagos. Mások viszont úgy vélik, hogy egy vállalat jóhírét az etikailag megkérdőjelezhetetlen CSR-kampányok növelik, a gátlástalanság viszont visszaüt. Én ez utóbbi véleményt osztom. Amerikában egyébként a magukra valamit adó vállalatok használják a jótékonysági elemet a kampányaikban, de a direkt lájkgyűjtés pénzadományért cserébe odaát már kifejezetten kínos. Egy pozitív példa a Walmart áruházlánc legutóbbi kampánya, ahol 100,000 dollárt ajánlott fel jótékonysági célra, és a felhasználók 10 kijelölt közösségi projekt közül szavazással dönthették el, melyik kapja az adományt.

Idehaza a legcikibb példa Schobert Norbiék kampánya, amely pár hete futott a Facebook-on. Az egész hirdetés úgy kínos, ahogy van. A képen az update termékcsalád logója látható, a szövegben meg arról van szó, hogy Norbi minden lájk után 100 forint adományt ad rákos (!) gyerekek gyógyítására. Tetszik? – zárul a hirdetés. Nem, Norbi, a rákbetegség nem tetszik semmilyen szövegkörnyezetben.

Norbi egyébként viszonylag jól építette eddig a közösségi média jelenlétét, és CSR-tevékenysége is példamutató volt. Ezzel a kampánnyal azonban nagyon mellé lőtt, rossz tanácsadókra hallgatott.

A fenti példák azt jelzik, hogy Magyarországon a vállalatok egy része még mindig nem érti a közösségi média lényegét. Még mindig a lájkok számában méricskélik a közösségi médiajelenlétük sikerét, pedig már a Facebook fejlesztései (Talking about adat publikálása, az Insight vagy a Timeline bevezetése) is azt üzenik, hogy nem a követők száma, hanem a brand iránti elkötelezettségük számít. Lehet valakinek egymillió követője a Facebook-on, ha közülük egy sem válik vásárlóvá/ügyféllé. Előbb utóbb ezek a vállalatok rádöbbennek, hogy nem térül meg a befektetésük, és szkeptikusak lesznek a közösségi médiát illetően. Pedig ha jól csinálnák, megérné.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

41 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr944551243

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A legcikibb magyar Facebook-kampányok 2012.05.29. 12:03:01

Norbi minden lájk után 100 forint adományt ad rákos (!) gyerekek gyógyítására. Tetszik? – zárul a hirdetés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Start Gomb 2012.05.29. 01:52:42

Miért, szerinted mi a lényege a közösségi médiának?

2012.05.29. 02:07:30

hát, szerintem a jónép csak kattingat, netezik, ilyen hülyeségek miatt nem fog vásárolni... főleg nem a tinédzserek (azok már úgyis macdonaldsban esznek)

A marketingkampányok elég jó része meg gusztustalan, legyen az fészbúk vagy máshol. Egy szakma arra, hogyan verjünk át minél több embert.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.29. 08:44:42

Szerintem ezek nem a legjobb kiragadott példák voltak, a McDonald's- ost nem is értem, azzal mi a baj???

Ha már McDonald's, nekik volt nagyobb fail-juk is az FB-n. Volt pl. egy olyan kérdésük, hogy mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre? Na és az magas labdának bizonyult, ment a "hát nem titeket", "egy Burger King-et", stb. jellegű válaszáradat bőn.

Ha jól emlékszem gyorsan meg is szüntették.

Ha csak az általad említettek voltak gázos aktivitások, akkor én nyugodt vagyok. Ez semmi.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.29. 09:15:16

"Magyaroszág Facebook-függő lett."

Nem értek egyet, a barátaim 90%-a nincs regisztrálva, én sem.
Persze akinek nincs igazi élete, az nyomatja egész nap.

artanis 2012.05.29. 09:18:39

" A vitát a felhasználók döntötték el: a gyulai kisvállalkozás oldalán továbbra is közel egymilliónyian vannak, nem történt tömeges elvándorlás, nem érezték becsapva magukat az emberek, és az oldal buzz rating-je is megközelíti a 30%-kal kevesebb rajongót magáénak tudható Túró Rudi oldalát."

LOL, a userek nagy százaléka azt se tudja, hogyan kell "nemtetszikelni" az oldalt, persze hogy nincs elvándorlás. jó esetben majd letiltják az oldal felől jövő postokat, de tippre még azt sem fogja..

Steven C Kovacs · http://www.perejjbe.hu 2012.05.29. 09:38:53

Én a gyulai kisvállalkozás helyében csendben eladnám a "rajongói bázist" valami nagy cégnek, aki fokozatosan átdolgozza az oldalt a saját profiljára. A 320 likeolt oldallal rendelkezőknek úgysem tűnne fel...

bioLarzen 2012.05.29. 09:43:47

Csak én nem értem, mi a baj azal, hogy valaki támogatni akarja a rákos gyerekek gyógyítását?

bio

reservoir 2012.05.29. 09:50:28

@enpera: Akinek meg igazi élete van, az az indexen kommentelget, igaz?
Mekkora gyökér lehetsz :))))

The okos 2012.05.29. 09:51:28

@bioLarzen: én mondjuk daganatost írtam volna a rákos helyett, és a Tetszik? kérdés helyett mondjuk egy Segíts te is! felszólítással zártam volna.

reservoir 2012.05.29. 09:52:32

@bioLarzen: Azzal nyilván nincs baj (demagóg a kérdés).
Csak Norbika olyan hülye, hogy ezért a kampányért a Facebook egyik napról a másikra törölhetné az oldalát, mert sérti a hirdetési szabályzatot (ugyanis nem lehet ilyen akciót, csak külön alkalmazásban futtatni, tilos a lájkokért bármit ajánlani - akár harmadik félnek is, akár a rákos kölyökkutyáknak is).

baba jaga 2012.05.29. 10:20:34

Schobert Norbert marketingje igen erednényes. Én egyetlen olyan árut meg nem veszek, ill. egyetlen olyan boltba be nem teszem a lábam, amin, vagy ahol az ő neve bármilyen összefüggésben szerepel. Nyálas kókler.

McKinney 2012.05.29. 10:29:51

@The okos: ez most akkor olyan mint a roma a cigány helyett? Vagy mint az afroamerikai a fekete helyett. Ja, hogy a fekete meg eleve a néger helyett volt, csak időközben az is ciki lett, mert nem a szóalak a döntő hanem a tartalom. Miért ne lehetne a nevén nevezni a dolgokat, a rák az ugyanúgy rák, mint ahogy daganatos megbetegedés, csak az előbbit könnyebb kimondani.

cyd 2012.05.29. 10:39:13

@bioLarzen: A módszer, de nem kell ehhez FB. Az ilyen akció önmagában etikátlan, bár itt még nem hív fel közvetlen fogyasztásra.
Ennek következő fokozata, amit már többen többször eljátszottak, hogy vegyél a termékükből, mert minden vásárolt db után x összeggel jótékonykodnak. Na az gyomorforgató.

sudribunkó 2012.05.29. 10:49:22

Az az 1 millió ember aki hozzáférést adott a facebook profiljához, hogy megtudja az ő indián neve "Golyós Toll", na ők a 3 milliós felhasználó tábor leghülyébbjei, mellsleg üzleti szempontból a legfontosabb része.

The okos 2012.05.29. 10:56:47

@McKinney: igazad van, de a manipulatív marketingszenny esetén figyelni illene az ilyen részletekre, amennyiben az eredményesség maximalizálása a cél (több like).

A te példádból indulva egy fodrászszalon sem azzal reklámozná magát, hogy fekete ember/néger haját is képes kezelni, hanem hogy afroamerikaiakat is szívesen látnak.

Ha pedig nem az üzletről&reklámról van szó, úgy nevezed ahogy akarod (legalábbis szerintem, de nem vagyok marketinges)

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.05.29. 11:17:17

@reservoir: Tekintve, hogy a magyar promók 99%-a szabálytalan ez nem is olyan meglepő. Sajnos a Facebook túl ritkán csap le az ilyen igénytelen oldalakra.

Tőlünk is kérte már nagy multi ügyfél, hogy akkor aki posztot megoszt azt díjazzuk. Mondom neki: nem, mert szabályellenes. Erre jött a válasz, hogy nem érdekel, mert a konkurencia is ugyanezt csinálja.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.05.29. 11:20:25

@sudribunkó: nem feltétlen. Ugyanis ők a 'like happy' rajongók, akik mindent likeolnak, de ettől függetlenül 99%-ban egyáltalán nem potenciális ügyfelek. Sokkal értékesebb az a like-oló, aki a termék vagy szolgáltatás miatt like-ol, márkahű (vagy éppen hagyja magát márkahűvé formálni) és értékét azzal növeli, ha még ráadásul hozzá is tesz a közöshöz azaz hozzászól, részt vesz a beszélgetésben, elmondja véleményét a cégről, hogy az a drága közvéleménykutatások helyett így ingyenesen jusson fontos felhasználói visszajelzésekhez.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.05.29. 11:27:07

Egyébként bizony vannak ezeknél a kampányoknál sokkal cikibbek, ahogy @klarky írta. Voltak már szépséges égések és gigantikus mellényúlások a magyar FB történetében.

Sajnos nagyon híg a szakma, mert sok marketinges hiszi azt, hogy az hogy ő egész nap a Facebookon lóg az automatikusan közösségi média managerré tette őt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.29. 11:28:28

@reservoir: abból jött ez le, hogy ide írtam? szerencsétlen

Vamos 2012.05.29. 12:16:35

azért etikátlan Norbika akciója,mert ahhoz,hogy vki támogassa a beteg gyerekeket,nem kellene feltételként a lájkgyűjtést szabni..azt anélkül is megtehetné,ha tényleg az lenne a fontos neki..hányás!

teljesen idióta agresszívan eszement troll 2012.05.29. 12:18:18

Ez Norbika, ez egy vicc. Illetve annak is rossz.

Petyat 2012.05.29. 12:31:52

@bioLarzen:

Az az undorító, hogy beteg emberek kihasználásával akarnak pénzhez jutni. Belőlem ellenérzést vált ki az a reklám is, amiben szomorú tekintetű, kopasz, rákosnak tűnő gyerek fotójával próbálják kizsarolni az 1% szja-t. Ha olyan jószívűek, fordítsák az amúgy igen drága reklámkampány árát is a gyerekekre, ne akarjanak álszent módon bűntudatot kelteni bennem.

Érted már?

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.29. 12:50:17

@reservoir:

Ez a FB-átkozás amolyan mai sznob divat. Az ezredfordulón a "nekem nincs internetem, mert nem kell, ott úgyis minden tele pornóval, s nekem van valódi életem" volt még divatban, kicsit korábban meg a "nekem nincs tévém, kidobtam, mert nem érdekelnek az agymosó valóságsók és a hülye sorozatok".

Ennek a figurának az alapváltozata a 70-es évekbeli vidéli pedagógusnő, aki követelte, hogy tiltsák be a krimiket, mert megrontják az embereket.

Ica a fekete cica 2012.05.29. 12:53:39

Nojbira rá kéne tenni pár perc alatt pármillió lájkot, aztán fizessen a rákos gyerekeknek :)

Kopi3.14 2012.05.29. 12:59:47

@baba jaga: jól van, akkor mmár minimum hárman vagyunk, akik NU kajákat, vagy bármi egyebet kerülünk, mitn a pestist.

samba pa ti 2012.05.29. 13:44:24

@Ica a fekete cica:

Norbikára inkább egy legalább@Kopi3.14: 3 mázsás követ kéne rátenni, a gyerekeknek meg valami más formában gyűjteni.

Kopi3 - hurrá, csak elkezdeni nehéz, leszünk / vagyunk még többen is...

samba pa ti 2012.05.29. 13:45:54

Bocsánat, az előbbi komment kicsit zavarosra sikerült, remélem a lényeg azért kihámozható.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.29. 14:00:53

@enpera: Ismerőseid között mennyi a 30 éven aluli, akinek van netes hozzáférése?

Vagy hogy egyértelműbben találjunk FB rajongót, ismersz 10-18 év közöttieket? Láttál már iskolás gyerekeket a villamoson FB-n függeni?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.05.29. 14:04:38

@Kopi3.14: Nekem a NU a NU Bisztrót jelenti, csodálkoztam is a kommenten, miért kell kerülni, aztán rájöttem, hogy Norbira gondolsz :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.29. 14:23:36

@Max val Birca: Nem ugyanaz a FB, mint azok a dolgok, amikhez hasonlítod.

Aki azt mondta 10 éve, hogy nem kell net, az tipikusan öreg volt és sose tudott a netről semmit.

A tévé kidobása pedig nem korábbi, hanem máig tartó folyamat. Jelenleg az ismerőseim 20-25%-a tévé nélkül él, de ők tudják, mi az a tévé :)
Nekünk sincs tévénk, de van egy LCD monitorunk, azon tudunk DVD-t nézni vagy esetleg valamelyik online híradót, ha ahhoz van kedvünk.
Akit érdekel a sport, az a legtöbb meccset meg tudja nézni online, az olimpiát is közvetíteni fogják.

A Facebookkal az a baja a legtöbb embernek, hogy a személyes kapcsolattartást felváltotta a posztolás mindenkinek és az erre érkező válaszként a lájk. Sokan észre sem veszik, hogy kevesebbet beszélnek telefonon az ismerőseikkel és ritkábban találkoznak velük, mert FB-on látták a legfrissebb fotóit és máris úgy érzik, nekik is elmesélte, milyen volt pl. a nyaralás.

Persze a Facebook nem egyértelműen rossz :)

VacakBlogHu 2012.05.29. 14:38:52

@artanis: Még szerencse, hogy a végén azt olvashatjuk, hogy sokak még mindig abba a hibába esnek, hogy a lájkok számában mérik a sikert. Az indiános marhaságot, viszont a szerző is a lájkok számával méri. Akkor most, hogy is van ez? :)

VacakBlogHu 2012.05.29. 14:47:42

@online távmunkás: Ne haragudj, de a tv nélkül élés, egy lüke divat. A vaddisznó pörköltet sem pótolja a szójapörkölt, úgy az LCD monitor sem váltja ki a TV-t. Meg lehet oldani, persze, de attól még nem ugyan az.

Nem értem hol váltott fel bármit is az FB. Se a 20 év körüli cimboráim, sem a velem egykorú 40 körüliek nem találkoznak kevesebbet e miatt. Jó kis pletykarovat az egész. Jól megnézzük ki, mit, mikor, hol, merre és ezt mindenkivel megbeszéljük. Az rendben van, hogy írásban beszélik meg a dolgot, nem pedig telefonon, de ez miért nem mindegy?

Marketing szempontból jelentősen túlértékelt az FB, de ezt senki nem fogja elismerni, mert akkor nem lehetne szinte semmiért marha sok pénzt elkérni, keresni, stb.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.29. 15:38:39

@VacakBlogHu: Nekem egyszerűen nincs szükségem a tévére. Nem nyújt számomra semmit: híreket a neten nézek és a komolyabb hetilapok elemzéseit követem figyelemmel, filmet DVD-ről nézek, sorozatokat sose néztem. Arra nincs szükségem, hogy otthon gondolkodás nélkül háttérzajnak bekapcsoljam a tévét/rádiót. A reklámokról nem gond, ha lemaradok :) Mit nyújt ezeken kívül a tévé, amitől fontos lenne?

Én egyre több embert hallok panaszkodni rokoni/ismerősi körben, hogy nem tudják az elfoglalt embereket valós találkozásra rábírni, pedig az FB aktivitás megy folyamatosan. Sokan pedig magukon veszik észre, hogy mondjuk már fél éve szinte csak a munkatársakkal és a szomszédokkal beszéltek, a korábbi 5-6 barát helyett csak 1-2 találkozik velük. Tapasztalatom szerint ez a 25-40 közötti korosztályban nagyon gyakori.

Abban egyetértünk, hogy FB minden szempontból túlértékelt. Olyan, mint az iPhone, azt is simán lehet kétszeres áron adni, csak mert arról beszél a nép.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.05.29. 16:05:41

@VacakBlogHu és @online távmunkás: "A FB túlértékelt". Ezzel nem értek egyet. Főműsoridőben reklámozni, óriásplakátozni sokkal, de sokkal drágább mulatság és egyáltalán nem biztos, hogy hatékonyabb. Egy FB hirdetést pöpecül lehet targetálni, míg az előző két megoldásnál ugyanezt nem tudod megtenni.

Azt viszont el kéne már felejteni, hogy a FB egy (direkt) marketing eszköz. Nem az. Közösségi oldal és mint ilyen a közösségépítésre való tehát inkább PR, mint marketing. A direkt tukmálás itt nem működik és ezt nem veszi észre egy rakás cég aztán meg hisztiznek, hogy "nem működik a fészbuk". Ha tudod használni és a terméked/szolgáltatásod oda is való, akkor sokkal több a haszon benne, mint bármely más marketing eszközben.

És akkor azt még nem is írtam, hogy napi 1-2 óra hozzáértő melóval még hirdetni se kell az oldalad csak aktívan részt venni a közösségi életben. Pölö ha te bringát árulsz akkor kommentelgethetsz (nem spam) bringás közösségi oldalakon. Adhatsz tippeket a kerekeseknek és segíthetsz ebben-abban. Hirtelen megnő a közösségi értéked és jönnek a hőn áhított like-olók maguktól.

bioLarzen 2012.05.29. 23:23:22

@cyd: Hát, nem tudom, lehet, hogy neked gyomorforgartó, de a végén ott áll X cég, aki nem csinál ilyen akciókat és pontosan 0 forinttal támogat egy ilyen ügyet, és vele szemben Y cég, aki csinál ilyen akciókat és >0 forinttal támogatja ugyanazt az ügyet.

Ezen fanyalogni - na, nekem meg ez a gyomorforgató.

Vélemény kontra vélemény.

bio

bioLarzen 2012.05.29. 23:26:31

@Petyat: Te amúgy belegondoltál már, hogy azok a - valóban - szegény beteg gyerekek hogy gondolkodnak az ilyen akciókról? Nekem például egy volt kollegám unokatestvére konkrétan egy ilyen akciónak köszönheti az életét (nem Norbi, másik cég volt, de ugyanilyen "vegyed a termékem és én beszállok egy orvosi gép árába" akcó volt). Namost, szerinted ez elítélnivaló volt? Te ettől undorodsz?

bio

bioLarzen 2012.05.29. 23:29:38

@The okos: Szia,

Na, a megfogalmazás, mondjuk lehetett volna szerencsésebb, ez tény - ebben egyetértünk.

De, gondolom, abban is, hogy ha a tengeren fuldoklom, és egy hajóról "nesze bammeg!" kiáltással dobnak nekem egy mentőövet, nem kezdem el kritizálni a stílust - sőt, valószínűleg nem is zavar. Magyarán, tényleg lehetett volna szerencsésebben fogalmazni - de ez legyen ezzel legnagyobb gond :)

bio

bioLarzen 2012.05.29. 23:32:35

@reservoir:
Szia,
arról fogalmam sincs, mit szabad hirdetésileg a Facebookon és mit nem (nem vagyok jelen rajta), úgyhogy amit erről írsz, azt bruttóban elfogadom.

Viszont, én nem úgy jött le, hogy a cikk írójának ez lenne a baja ezzel a hirdetéssel.

Aztán persze könnyen lehet, hogy rosszul jött le nekem az egész.

bio

cyd 2012.05.30. 13:52:30

@bioLarzen: A fanyalgás arra vonatkozik, hogy kvázi megzsarol és te vagy az utolsó szemét, ha nem veszed meg a termékét, mert így nem támogathatja a rákos kiskutyák szülésznői egyesületét. Van egy ilyen olvasata is ennek a fajta "ösztönzésnek". Szerintem etikátlan. Mint a kisimuló EKG-t hallgatni a rádióban, majd hozzáteszik, hogy te tehetsz ellene, ha nekik adod az adó 1%-od.
Zsarolva jótékonykodni egy "cseppet" visszás.

bioLarzen 2012.05.30. 23:20:22

@cyd:
hát, én nem érzem megzsarolva magam - inkább lehetőségnek látom, hogy segítsek.

bio


süti beállítások módosítása