12/08/21 A hét alkalmazása: Zeen

Szabados Krisztián

Az elsők között kapott a Trendlabor meghívót a két YouTube-alapító, Chad Hurley és Steve Chen legújabb projektjének kipróbálására. A jelenleg zártkörű bétában tesztelt Zeen nem más, mint egy újabb content curation eszköz, amellyel szépen dizájnolt, színes, online magazint készíthetünk kedvenc tartalmainkból, és megoszthatjuk azt a világgal.

zeen1.jpg

Olyan piacon akarnak nagyot alkotni a YouTube-os srácok, ahol rendkívül éles a verseny. A több tucat szereplő közül a két legismertebb, a Paper.li és a Scoop.it régi, bejáratott brandek, sokan használják, és elégedettek velük. Így hát kíváncsian álltunk neki a Zeen kipróbálásának.

Az első, ami szembetűnik, az az, hogy a fejlesztők nagyon igyekeztek kompromisszumot kötni a sokoldalúság és az egyszerűség között. Az adminfelület tiszta, átlátható, és az első felhasználót szépen végigvezeti az egyes funkciókon, amikből viszont sok van.

zeen3.jpg

Az első lépés, hogy kiválasztjuk a magazinunk stílusát. Jelenleg nyolcféle előre beállított, tematikus stílus áll rendelkezésünkre, azokon belül pedig 4-4 színkombináció.

zeen4.jpg

Kezdetnek nem rossz, de ez még bővülhet később. Ami viszont furcsa, hogy a felhasználó nem állíthatja össze a saját színkombinációját. Ez nyilván egyike azon fícsöröknek, amelyeket pótolni fognak a fejlesztők a nyilvános indulásig. A színpárosítások egyébként a mostanában divatos pasztellszínekből állnak össze, így a vizuális analfabéták is könnyen varázsolhatnak profi dizájnt.

Ezután megadhatjuk a magazinunk címét és alcímét. Minden template-hez kötött betűtipus tartozik, azon változtatni nem lehet. Sajnos a magyar ékezeteket rosszul kezelik, ezért ő-t, ű-t, stb. ne nagyon használjunk.

Minden magazinnál a legfontosabb a címlapfotó. A Zeen-ben ezt a Google képkeresőjét használva választhatjuk ki. Az egyik legnagyobb hiányossága a Zeen-nek, hogy számítógépről nem tölthetünk fel saját képet. Nem is nagyon értettük, ezt a legalapvetőbb funkciót miért hagyták ki. A Gugliról leszedett képek esetében pedig felmerül a szerzői jog kérdése.

De ezen is túlléptünk, kiválasztottuk a nekünk tetsző fotót és így néz ki a teszt címlapunk:

zeen2.jpg

A tartalom feltöltése a legegyszerűbb feladat. Használhatjuk a Google keresőjét, megadhatunk RSS feed-et, kereshetünk a Twitter hashtag-ek között, vagy szinkronizálhatjuk az Instagram fiókunkkal.

zeen5.jpg

Az alkalmazás automatikusan behívja a feed-ből a képfájlokat is, de itt egy súlyos bug-ra bukkantunk, és bizonyos esetekben egészen oda nem illő dolgok is bekerültek a tartalomba. Ráadásul újabb fatális hiba, hogy a képeket nem lehet cserélni, sőt, még kivenni sem.

Okos megoldás, hogy a magazinunk végére beilleszhetünk korábbi számokat, így az olvasó könnyen végigmehet az összes kiadáson, de betehetjük más Zeen-felhasználók munkáit is. Erre az alkalmazás automatikusan generál ajánlásokat is nekünk. És kész a magazin, megoszthatjuk azt - egyelőre csak a többi Zeen-essel, később majd minden közösségi médiacsatornán. Példaként itt egy jól sikerült darab.

Összességében a Zeen - habár az ötlet nem eredeti - hasznos és jól használható alkalmazás. Az üzleti koncepciót még nem látjuk benne, de az biztos, hogy sokan szeretni fogják.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

12/08/21 A hét infografikája: 488 millió mobilos felhasználó a Facebookon

Sajti Botond

A mostani hétindító infografika a Facebook mobilos felhasználóiról mutat be érdekes információkat: számuk mára elérte a 488 milliót, vagyis már nagyságrendileg minden második tag mobilon böngészi a közösségi oldalt, és egyben ezzel ez a legnépszerűbb mobilalkalmazás a világon.

Facebook Hits 488 Million Mobile Users
Forrás: Socialbakers
 



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása