10/10/20 Kövesd az akciót!

FLOW PR

Az Egyesült Királyságban a Greater Manchester Police a közösségi médiát, azon belül is a Twittert hívta segítségül annak bizonyítására, hogy mennyi munkájuk akad - egy tervezett költségcsökkentés miatt fordultak ehhez a csatornához. Mint elmondták a Twitteren: a rendőrség munkáját az észlelt és felvett bűncselekmények száma alapján értékelik, pedig az messze nem csak erről szól. Így 24 órán keresztül minden, a sürgősségi számukra (999) érkező hívást kitwitteltek.


Óránként több mint 100 tweet született, a nap mérlege 3205 megnyilvánulás. A Twitter napi limitje miatt több fiókot is nyitottak, a legnépszerűbb fő accountnak több mint 11 ezer követője lett. A média is felfigyelt a sztorira, a többi között a közszolgálati rádió is feldolgozta azt.

A kísérlet tweetjeinek átfésülése után többen megjegyezték: az élet néha viccesebb, mint a legjobb komédia. A valóban sürgősséginek bizonyuló hívások mellett ugyanis szép számmal akadtak olyanok, amelyek mulatságos esetekről, félreértésekről számoltak be, vagyis mindarról, ami nem kerül be a statiszikákba. Egy ízben színházi vécében alvó férfit jelentettek, máskor egy kutyáját ölbe vivő férfiről hitték azt, hogy egy gyereket akar ledobni a hídról. Előfordult, hogy kétéves gyerek telefonált és az is, hogy valaki házhoz szállíttatott egy rakás ételt valaki másnak a nevében.

Maguk a rendőrök is jó pr-eseknek bizonyultak: két ál-accountot is indítottak (az egyiket hivatalos logó alatt!), ahová vicces tweeteket tettek fel, melyek nagyban hozzájárultak a követők számának növeléséhez. Egy példa: „Bejelentés érkezett, hogy néhány ház tetején nincs hó. Cannabist nevelhetnek odafent.”. Ugyanakkor az a kérdés is felmerül bennünk: ha erre volt idejük, akkor talán mégsincsenek annyira elhavazva.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

10/10/18 Akik a Facebook-on is jól főznek – a legjobb étteremoldalak

Sajti Botond

Éttermek számára a Facebook-on megjelenni hálás feladatnak számít: ki ne lájkolná szívesen a gusztusos ételfotókat, ígéretes menüsorokat akár egy borongós hétköznapon, akár az étterem meglátogatása után? Nem csoda, hogy egyre többen jelennek meg itt is, és építenek – hol interaktív, hol inkább egyoldalú – kapcsolatokat az ínyencekkel, úgyhogy megvizsgáltuk, szerintünk most kik ebben a legjobbak. A listázás során fontos szempont volt a rendszeresen frissülő tartalom és a felületből adódó lehetőségek kiaknázása, de emellett azt is figyelembe vettük, összességében mennyire illeszkedik a Facebook-on folytatott kommunikáció stílusa az étterem imázsához.


1. Kistücsök – a legszerethetőbb
A Kistücsök oldala épp olyan, mint maga az étterem: kedves, sokszínű, szerethető. A követők, mintha egy sorozatot néznének a tévében, szép lassan nemcsak az ételekkel, de a személyzettel is megismerkedhetnek: már jól tudjuk, ki a séf, ki mit csinál a konyhán, de néha még az is kiderül, ki kinek a barátja, barátnője. Kiemelt figyelmet fordítanak a borkínálat bemutatására, borok ajánlására is: van külön Sommelier tab az oldalon aktuális ajánlatokkal, és megismerhetjük, mely környékbeli pincészetekkel ápolnak jó kapcsolatot. Gyakran kerülnek fel étvágygerjesztő képek az étteremben elkészített fogásokról, menüsorokról – ezek összeválogatásakor és a kísérőszövegek megírásakor helyesen elsősorban a látogatók mozgósítására koncentrálnak: e fotókat látva, aki csak teheti, Balatonszemes felé veszi az irányt, hogy egyen egy jót a Kistücsökben! Plusz pontot érdemel a menüsort igényes formában megjelenítő fül. A közösségépítés további ösztönzése érdekében kisebb figyelmességekkel is rendszeresen megajándékozzák az új követőket.

 

2. NOBU Budapest – a legprofibb
Budapest legújabb japán éttermével már hónapokkal azelőtt megismerkedhettek az érdeklődők a Facebook-on, hogy ténylegesen kinyitott volna: itt toboroztak munkatársakat, hírt adtak NOBU San első látogatásáról, de a felvezető médiakampány legfontosabb riportjait, interjúit is közzétették itt. Ezt követően szeptembertől a tesztüzem különböző fázisairól is feltöltöttek videókat, de különböző hírességek meghívásával is készítettek 1-2 perces kisfilmeket. Nem csoda, hogy a megnyitás pillanatában már jóval ezer felett volt a követők száma. A NOBU azóta is aktív: legutóbb pályázatot hirdettek a NOBU BUDAPEST koktél receptjének megalkotására, de új videók is felkerültek az oldalra.

 

3. MÁK Bistro – a legminimálabb
A MÁK Bistro bejegyzéseit lényegretörő, szikár minimalizmus jellemzi: csábító fogások felsorolása gyors egymásutánban vesszőkkel ellátva, mindenféle jelző, állítmány vagy egyéb körítés nélkül. Ez azonban nem jelenti azt, hogy oldaluk a Facebook-on egyhangú lenne, olyan rendhagyó ötleteket is bemutatnak itt, mint például a napi menüsor „offline” változatára ütött Tetszik / Like pecsét, de találkozhatunk az erdei gombák forrásául szolgáló Gizike nénivel vagy a konyhában elkapott pillanatképekkel is. A személyzet bemutatása itt sem marad el. Játékokat és hasonló aktivitásokat nem indítanak, de ettől függetlenül rajongótáboruk széles, ami nem is csoda: az oldal kiválóan illeszkedik az étterem stílusához és az ide látogatók ízlésvilágához.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment



süti beállítások módosítása