10/07/25 Web2 Panoráma - 2. rész

FLOW PR

Veled is előfordult már, hogy véletlenül egy amolyan egyszer-az-életben esemény szemtanúja lettél, mint mondjuk egy zuhanó ejtőernyős, egy villantós celeb, vagy egy kétfejű birka születése? Előkaptad a mobilodat és felvetted? Aztán büszkén mutogattad a filmet a haveroknak, vagy esetleg feltöltötted a YouTube-ra? Ha igen, akkor immáron pénzt is kereshetsz vele!

Az egyre többek által használt, egyre profibb videofelvevős mobiltelefonok, HD-kamerák és fényképezőgépek korában exponenciálisan nő az olyan vizuális tartalmak mennyisége, amelyeket nem hivatásos tévés stábok, újságírók, hanem laikusok készítenek és osztanak meg egymással. Sőt, ma már egyre többen vannak, akik ezt a tevékenységet tudatosan, bár nem hivatásszerűen végzik. Ezt nevezzük citizen journalism-nek, amit magyarul nem tudom, hogy fordítanak, nevezzük most az egyszerűség kedvéért közösségi újságírásnak. De a lényeg, hogy a közösségi média korában az ilyen típusú információk egyre nagyobb teret hódítanak, és nem elképzelhetetlen, hogy egyszer majd átveszik a hagyományos média szerepét is.

A közösségi újságírók számára találták ki a tvype oldalt. Itt bárki feltöltheti a maga által készített videókat, fényképeket, és piacra dobhatja. Mivel az oldalt a nagy médiacégek is nyomon követik, az oldal egyfajta piactér, ahol az eladók és a vevők találkoznak, a hagyományos média számára értékes anyagokat adják-veszik. Ráadásul a szerzői jogok kezelése is rendben zajlik, tehát lop stop van. Az oldal egyelőre elsősorban német nyelvterületen népszerű, de mivel az Európai Unió és német állami szervek is támogatják, meg aztán az ötlet is nagyon jó, várhatóan el fog terjedni a kontinens más országaiban is.

A másik weboldal, amit ezen a héten a figyelmetekbe ajánlok, elég komoly privacy-problémákat vet fel, ugyanakkor mégis érdemes a kipróbálásra. Három olasz nemrégiben összeállt és létrehozták a ToolMeet közösségi oldalt, amely egyelőre még nem vonz tömegeket, beta állapotban leledzik. Az ötlet kicsit hasonlít a Stribe.com-hoz, de annál szofisztikáltabb. A lényeg, hogy miután a Facebook-fiókunkkal regisztráltunk és letöltöttük a Firefox toolbart (más böngészővel egyelőre nem működik), és ellátogatunk egy weboldalra, akkor láthatjuk, hogy a közösségünk éppen mely tagjai vannak éppen akkor, éppen azon az oldalon. Továbbá megoszthatjuk a világgal, hogy éppen merre szörfölünk, miket nézünk, és ha más tagokkal összefutunk, akkor kicsrélhetjük egymással az adott weboldallal kapcsolatos véleményünket, vagy kommentelhetjük az ott látottakat. Mint sok hasonló közösségi média eszköz, a ToolMeet is akkor működik jól igazán, ha jó sokan használják. Ugyanakkor a közösség tagját túlságosan kiszolgáltatja a kiváncsiskodóknak, hiszen folyamatosan nyomon követi és világgá kürtöli, hogy miket néz a weben. Magánnyomozók és észak-koreai titkosügynökök számára ideális információforrás tehát az oldal, így aztán a használatát nem ajánljuk pornónézegető politikusoknak, vagy bombagyáros amatőr terroristáknak. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

10/07/23 A social media divíziók értelmetlenségéről

Madalina Rita

 

Ahogy egyre inkább teret nyer a közösségi média, úgy egyre több ügynökség építi be tevékenységébe az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat. Leginkább az a jellemző, hogy létrehoznak egy divíziót csupa lánglelkű, okos szemű szakértővel és rájuk hárítják az összes ezzel kapcsolatos feladatot.

Teljesen érthető és egyszerűen indokolható ez a gyakorlat, hiszen sokkal átláthatóbb és talán könnyen is kezelhető ez a felépítés - legalábbis annak tűnik. Mert valójában mi történik?

Azzal, hogy nem építjük be a napi működésünkbe, munkafolyamatainkba az új szakterületet, lényegében elodázzuk a valódi fejlődést és lemondunk arról, hogy munkatársaink képzettebbek, naprakészebbek legyenek. Ahogyan az AdAge szerzője, David Teicher írta, ez olyan, mintha belátnánk, hogy a szervezet fennmaradó része túl lusta és buta ahhoz, hogy lépést tartson - ez nem egy olyan dolog, amit ő szívesen bevallana, ha egy céget vezetne.

Az újabb divíziók felállítása ezenkívül csak egy újabb, felesleges elemet iktat be a munkafolyamatokba. Szerinte ezek leginkább brandépítésre és bevételgenerálásra szolgálnak, nem igazán van létjogosultságuk.

A FLOW-nál nem jött létre önálló divízió a közösségi média és általában az újmédia kezelésére, az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokra. Ahogyan már korábban is írtunk róla itt, úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan területe a kommunikációnak, amit minden pr-esnek ismernie kell. Ha külön divízióban dolgozna erre ráállítva néhány ember, teljesen elzárnák a tudást és az információkat a többi munkatárstól, akik a hagyományos pr-munka mellett sosem kapnának alkalmat arra, hogy bármit is kipróbáljanak ezen a területen, azaz fejlődjenek.

Kétségtelen, hogy nehéz és a divízió-alapításnál hosszabb folyamat átadni ezt a tudást és tréningezni a kollégákat, mégis hosszú távon alapérdeke a kommunikációs cégeknek, hogy valamennyi munkatársuk tisztában legyen vele, ismerje és használja is a közösségi médiát. 

Az AdAge cikkben egyébként egy újabb posztra is elegendő hosszú rész szól még arról, hogy a McCann Worldgroup a médiaügynökségét jelölte ki közösségimédia-központnak, ami azért elég sok kérdést felvet: miért pont a médiaügynökség, mikor a vállalatcsoportban még számos, erre alkalmasabb cég van? És lehetne még folytatni.

A linkért köszönet a Médiainfónak

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

10/07/19 Megújult a MySpace

Madalina Rita

A hír valójában az, hogy sokkal szebb és összeszedettebb lett a felhasználók profiloldala, de a jelszavunkat előásva azt is láthatjuk, hogy számos egyéb változás is történt az oldalon.

Ahogy korábban erről már tudósítottunk itt a Trendlaboron, az új célkitűzés az volt, hogy a zene és a film (pontosabban talán mozgókép) központja legyen a site.

Ez elnézve az új struktúrát és a designt is, alapvetően sikerült, persze egyelőre leginkább a zenei tartalmak vannak túlsúlyban. A honlap többi részén kicsit Facebookos elemek keverednek a közösségi site-ok esetében szokatlan tartalmakkal, mint például a játékokkal, és a More fül alatt található vicces tartalmakat gyűjtő Comedian, a nevéből is kikövetkeztethető Forum vagy az osztálytalálkozós School menüpontokkal.

 

Ezek a fórumot kivéve egész jól vannak összepakolva, és jó még a MySpace Today is. Izgalmas lehet a Karaoke is, csak az nem elérhető nálunk. Mindenesetre ha mondjuk két évvel ezelőtt sikerült volna mindezt kitalálni, a MySpace lemaradása valószínűleg nem lenne ekkora. Hogy túl fogja-e élni a következő három évet, nem biztos - de jó hír, hogy legalább próbálkoznak.

És végre nem ronda minden profiloldal!

 

 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása