Facebook oldaldoboz

A napi.hu legfrisebb hírei

14/02/18 Pablo kutya photobombja

Biacsics Boglárka

A legjobb reklámfogás mindig az, ami két egymástól távolinak tűnő dolgot kapcsol össze egyszerű, de nagyszerű módon. Legyen szó egy csésze kávéról és az on-off gombról, az úttestre festett zebra fehér csíkjának a mosószerrel való szimbiózisáról és még sorolhatnám. Az alább ecsetelt gerillakampányban nem csak hogy két egymástól mérföldekre álló dolgot hoznak össze, hanem a közösségi oldalak legelcsépeltebb jelenségeivel apellálnak. És milyen jól teszik!

onoff2.jpg

Magam is nagy állatbarát vagyok és lelkesen osztom meg hétről hétre a „fogadj örökbe” tekintetű kiskutyák és macskák fotóit, mélyen magamba nézve azonban be kell vallanom, engem is idegesít néha, ha a huszadik szomorú tekintetű kisállat köszön rám a Facebook falamról. De megosztom. És reménykedem.

A másik jelenség, a számomra érthetetlen szelfi, natúr szelfi, winter szelfi és társai, amiket egy éve még szinte senki nem ismert, ma azonban már Obamától kezdve Ferenc pápáig, mindenki használja. Sőt a hogyan csinálj olyan szelfit amivel kitűnhetsz a többi szelfi közül című történet is kezdetét vette nemrégiben.

Mindezt kihasználva indított zseniális kampányt a Dallas Pets Alive nevű csoportosulás, akik a helyiek Instagram szelfijére montírozzák rá a gazdira váró kiskutyákat, majd megosztják a képeket saját oldalukon. Hihetetlenül ötletes és kedves megmozdulás ez, ami szerethető módon lovagolja meg a szelfi-dömping hullámait.

muttbombing4.png

A fotókban pedig a non plus ultra, hogy a kisállatok nemcsak megjelennek, hanem kommentben meg is indokolják, hogy miért érdemes őket örökbe fogadni. Végre nem a szokásos bűntudatkeltő szöveg megy, hanem humorral és szimpátiával próbálnak az emberekre hatni. Az alábbi kis fülesnek például kiválóan passzol a nyakörve a leendő gazdi fülbevalóihoz. Egyszóval önportré ide vagy oda: engem megvettek kilóra. Reméljük másokat is.

muttbombing6.png

muttbombing7.png

 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/02/17 Direkt Instagram-fotó sajtómeghívó helyett

Molnár Dávid

Bár már kicsivel több mint két hónapja, hogy bemutatták az Instagram legújabb, Direct photos névre hallgató szolgáltatását, őszintén bevallom, eddig nem igazán jutott eszembe olyan eset, ahol kreatívan lehetne használni. A funkció lényege, hogy az elkészült fotóinkat nem osztjuk meg az összes követőnkkel, hanem csak egy emberrel vagy egy gondosan kiválasztott csoporttal - legyen szó akár a családtagjainkról vagy a barátainkról.

Figyelem: különbséget kell tenni a privát és a közvetlen megosztás között! Előbbi esetben az összes követőnk látja a megosztásainkat, de szűrni tudjuk, hogy ki az, akit egyáltalán annak tekintünk azzal, hogy beengedjük a „lakatos profilunk” alá.

Az új opciót bemutató videóban a főszereplők emlékezetes pillanatokat és vicces képeket osztanak meg barátaikkal, én viszont úgy voltam vele, hogy a legjobb fotóim vagy mindenkire tartoznak vagy ha kizárólag egy embert, esetleg egy szűk csoportot érintenek, akkor nem töltöm fel Instagramra, hanem elküldöm neki/nekik Facebook-üzenetben vagy iMessage-en, esetleg WhatsAppon.

Az ismerőseim körében végzett nem reprezentatív kutatás is azt mutatta meg, hogy még ők sem igazán találták meg azt az élethelyzetet, amikor ezt a módszert találták optimálisnak a képmegosztás terén. Pár napja viszont az értesítések között végre megjelent az első direkt fotó, amit egy divattervező ismerősöm osztott meg velem és még két tucat szakmabelivel.

Direkt Instagram egyben.jpg

A baloldali kép mutatja listaszerűen az eddig beérkezett fotókat (nálam jelenleg még csak egy van), a jobb oldalon pedig láthatjuk azoknak a felhasználóknak a listáját, akikkel rajtunk kívül megosztották a fotót. Az avatarokra apró ikonok kerülnek attól függően, hogy láttuk-e már a képet és ha igen, hozzászóltunk-e.

A képet egyébként Petrity Dorkától kaptam és a február 20-i, 2014-es tavaszi-nyári kollekcióját bemutató show-jára szóló meghívást tartalmazta. Miért jobb ez, mint az emailben kiküldött sajtómeghívó? Az első indok az, hogy mindenképpen gyorsabb, hiszen csak pár kattintás és körítést sem kell mellékelni hozzá. Másrészt nincsenek visszapattanó emailek, megszűnt címek, hiszen csak olyan felhasználóknak tudjuk elküldeni, akik aktívak és még létezik a fiókjuk. Nem utolsósorban pedig hozzá is tudunk szólni és ha esetleg olyan kérdés akad, ami többeket is érinthet – valaki felfedezi, hogy elírták a címet vagy a dátumot, stb. -, akkor mindenki biztosan értesül róla, nem kell észrevételenként új köremailt írni.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!