Facebook oldaldoboz

A napi.hu legfrisebb hírei

14/04/23 Hogyan legyünk hatékonyak az Instagramon?

Molnár Dávid

Amikor új platformot keresünk a vállalkozásunk és termékeink népszerűsítéséhez, az Instagram a maga 150 millió aktív felhasználójával rendkívül csábító lehet. Azt már megmutattuk, hogy miként válasszuk ki a számunkra legideálisabb közösségimédia-felületet, most pedig tippeket is adunk ahhoz, ha a népszerű fotómegosztóval ismerkedik.

1. Töltse ki profilját!

Banális tippnek hangzik, de mégsem az. Sokan a regisztráció során csak a felhasználónevet állítják be és sokaknál hosszú hónapokig ez az egyetlen jele annak, hogy mégis ki áll a profil mögött. Mi van, ha a felhasználó többet is szeretne megtudni rólunk? Ha elhelyezünk egy linket (weboldal, Facebook vagy Twitter profilunk) a „Rólunk” szekcióban, akkor a – gyakran lusta – felhasználó könnyen informálódhat arról, hogy mi is a célunk, mivel foglalkozunk. Továbbá ettől nem csak profibbnak, de hitelesebbnek is tűnünk majd.

2. Használjon hashtageket!

A hashtagek nemcsak megmutathatják pár szóban, hogy mi látható a fotón, esetleg mivel foglalkozunk (#health #beauty #eyecream, stb.), de sokszor ez alapján találnánk ránk a potenciális követőink. Túlzásba viszont ne essünk: ne használjunk tíznél többet képenként és olyanokat sem, amik bár népszerűek, de nem illenek sem a fotóhoz, sem a profilunkhoz!

3. Lépjen interakcióba!

Az Instagram kezelése nem áll meg ott, hogy kiteszünk egy fotót és várjuk a like-okat. Ha valaki kérdez, érdeklődik, vagy egyszerűen olyan megjegyzést tesz, amire tudunk értelmesen válaszolni, akkor tegyük meg! A felhasználó ettől érezni fogja a kétoldalúságot és nem úgy tekint a profilunkra, mint egy „robotra”, aki ontja ki magából a képeket, de válaszra soha nem méltatja a követőket. Használja a helymeghatározási funkciót, tageljen be embereket a fotókon – ez mind emberközelivé teszi a posztolást.

Instagram-IG.jpg

4. Vigye magával a követőit!

Az eseményeinkre a saját fotósunkon kívül hívjunk meg olyan felhasználókat, akik egyrészt aktívak, másrészt sok követővel rendelkeznek, és igényes fotókat készítenek. Ezzel is növelhetjük – gyakorlatilag ingyen - az esemény médiaértékét és a követők is motiváltak lesznek. Hogyan válassza ki a megfelelő embert? A 8-as pontban erről is írunk.

5. Posztoljon a termékeiről!

Bár a legtöbb, termékekkel foglalkozó márkának már van webáruháza vagy legalábbis online katalógusa, időről időre nem árt, ha a követőknek megmutatjuk a legnépszerűbb vagy legérdekesebb termékeinket. Így ha maguktól nem is böngészték volna a termékskálánkat, így közvetve kelhetjük fel az érdeklődésüket.

6. Mutassa be alkalmazottait!

Ugye ön is szeretné tudni, hogy kik dolgoznak egy adott vállalatnál – esetleg ki kezeli mondjuk a márka Instagram-profilját? Nincsenek ezzel másként a követőink sem. Ne féljen őszinte fotókat megosztani, kedvelni fogják őket és így a cége „igazi arca” is megmutatkozik.

7. Posztoljon rendszeresen!

Naponta többször, akár 2-3 alkalommal is posztolhat. Ezzel is növelheti követőinek elkötelezettségét. Mi értelme regisztrálni Instagramra, ha aztán hetente egyszer oszt meg valamit?

8. Rendezzen versenyeket!

Találjon ki egy témát (például a követők fotózzák le magukat a cég egyik termékével), találjon ki egy egyedi hashtaget és indulhat is a verseny! Ha egyre több fotó alatt jelenik meg a „jelige”, az emberek kíváncsiak lesznek rá, hogy mi ez, rákeresnek és előbb vagy utóbb, de eljutnak önhöz – és akár a játékhoz is csatlakoznak.

9. A profiljába illő képeket készítsen!

Bármilyen csábító is lehet, de a céges profillal ne ossza meg a túlságosan személyes fotókat, mert azok egyrészt nem tartoznak a követőkre, másrészt ronthat a profil megítélésén is. Ne feledje: a vállalat nem csupán ön egy személyben!

10. Készítsen minőségi fotókat!

A legtöbb okostelefonnak olyan kamerája van, ami a kompakt fényképezőgépek minőségét közelíti – ha nem szárnyalja túl -, ezért vegye a fáradságot és tanuljon: milyen fényviszonyok mellett, milyen szögből lesz jó egy kép. Próbáljon ki érdekes perspektívákat, de ne feledje: a legfontosabb mindig az, hogy a fotó fő üzenete (a termék, az életstílus, stb.) mindig előtérbe kerüljön!

Forrás: SocialMediaToday

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment