Facebook oldaldoboz

A napi.hu legfrisebb hírei

14/03/10 Így válasszunk közösségimédia-felületet!

Molnár Dávid

A digitális forradalom után, 2014-ben egyáltalán nem számít különösebb elvárásnak az, hogy a vállalkozásunk képviseltesse magát a közösségi média világában is. A kizárólagos tartalommegosztáson kívül felértékelődött a vásárlókkal vagy partnerekkel folytatott kommunikáció jelentősége is, így hátránnyal indul az, akinek ismeretlenül cseng a Twitter, a Facebook vagy YouTube neve. Ha a cég nem tudja, hogy milyen lehetőségeket rejtenek igazán ezek a csatornák, akkor nem is képes megfelelő utasításokat adni. Ilyenkor egyébként érdemes szakértői segítséget kérni profi tanácsadóktól.

A TheNextWeb hét közösségi média csatornát és alkalmazást gyűjtött össze, ezekhez pedig építő jellegű megjegyzéseket fűzött, így remek kiindulási alapot szolgáltat azoknak a vállalkozásoknak, akik nem tudják, merre induljanak el az online világ útvesztőjében.

1. Twitter

Külfölddel ellentétben a 140 karakteres üzenetek megosztására szolgáló Twitterben itthon sajnos még csak egy szűk réteg látta meg a lehetőséget és emiatt alacsony a magyar felhasználók aránya.

Kinek ajánlott? Bárkinek – legyen szó magánszemélyről vagy hatalmas multinacionális vállalatokról.

Mit érdemes megosztani? Megoszthatjuk a pármondatos (maximum 140 karakternyi) gondolatainkat, esetleg blogposztjaink linkjeit, illetve a nekünk tetsző tartalmat a Retweet gomb segítségével láthatóvá tudjuk tenni a saját követőink számára is. A hashtageknek köszönhetően nemcsak utalhatunk arra, hogy miről is szól az adott tweet/tartalom, de a segítségükkel keresni is tudunk egy adott témában.

Hányszor érdemes posztolni? Naponta akár többször is.

Twitter.PNG

Tipp: A Buffer névre hallgató alkalmazás segítségével akár a Twitteren is meg tudjuk valósítani azt, ami a Facebook oldalaknál adott: ez nem más, mint az időzített posztolás. Ha bloggerként szorgalmasan előre dolgoztunk és a posztjaink beidőzítve várják, hogy élesedjenek, akkor az őket promotáló tweetek esetében is beállíthatjuk, hogy mikor lássanak napvilágot.

2. Instagram

Ha a Twitter nem is, a négyzet alakú effektelt képek biztos több embernek ismerősek. Az Instagrammnak hála pár másodperc alatt tudathatjuk a követőinkkel, hogy mit eszünk, mit viselünk vagy éppen milyen érdekeset látunk éppen a városban – egy szóval bármit.

Kinek ajánlott? A képmegosztó segítségével akarva-akaratlanul is értesülhetünk arról, hogy valaki milyen életstílust követ, így rendkívül hasznos lehet olyan cégeknek, akiknek nem a termékük, hanem sokkal inkább egyfajta életérzés áll a koncepciójuk mögött. Haza viszonylatban egyik kedvenc felhasználónk az Il Bacio di Stile (@ilbaciobudapest), ahol nemcsak az áruház kínálatából összeállított montázsok, de rendezvényekről és kampányfotókról készült képeket is láthatunk.

ilbacio.PNG

Mit érdemes megosztani? A kialakítása és fő célja miatt kerüljük a kizárólag szöveges tartalmakat és inkább a vizuális megoldásokban gondolkodjunk. Pár hónapja a fotók mellett 15 másodpercnél rövidebb videókat is megoszthatunk- ezzel a lehetőséggel is érdemes kreatívan élni.

Hányszor érdemes posztolni? Nagyjából naponta egyszer.

Tipp: A hashtagek itt is kattinthatóak és böngészhetőek. Emellett érdemes kihasználni a kizárólag mobilon és táblagépen elérhető alkalmazás beépített megosztási funkcióit, amelyek segítségével egy kattintással posztolhatjuk az elkészült képeinket más közösségi oldalakra is. A Followgram segítségével nyomon követhetjük, hogy mely tartalmaink tetszettek leginkább a követőinknek, melyikre érkezett a legtöbb hozzászólás, stb – mondhatni ingyen kaphatunk statisztikát, csupán elemző készség szükségeltetik.

3. LinkedIn

A LinkedIn leginkább csak speciális (vállalatbővítés, munkakeresés) helyzetekre ajánlott, mindennapi beszélgetésekre és az ismerőseink gyűjtésére nem igazán. Itt a kapcsolatok fontossága felerősödik, a profiloknak önéletrajz jellege van és megadhatjuk azt is, hogy az ismerőseink a szakmai élet mely területén erősek. Mindezek együtt egy tökéletesen alkalmasak egy „előszűrésre”, ahol a fejvadászok képet kaphatnak arról, hogy érdemes-e interjúra hívni egy esetleges alkalmazott-jelöltet.

Szintén helyet kap az üzleti alapú kapcsolatépítés és a personal/employer branding és a B2B kommunikáció is.

Kinek ajánlott? Főképp vállalkozásoknak, fejvadászoknak, HR-eseknek és álláskeresőknek.

Mit érdemes megosztani? Álláshirdetéseket, céggel kapcsolatos információkat/híreket, álláskeresési szándékot.

Hányszor érdemes posztolni? Kettő-négy alkalommal hetente.

Tipp: mivel előfizetés vásárlása esetén a felhasználók láthatják, hogy ki nézi meg a profiljukat, ezért ha új munkát keresünk – például a konkurenciánál -, akkor lépjünk ki a fiókunkból és Google segítségével keressünk rá a cég LinkedInjére.

Linkedin.PNG

4. Facebook

Kinek ajánlott: Bárkinek.

Mit érdemes megosztani: Mindenféle online tartalmat, eseményt, képet, videót vagy szöveget.

Hányszor érdemes posztolni? Napi egy-két alkalommal.

Bár a nemsokára új arculatot kapó Facebook precízen kidolgozott hirdetési rendszere hatalmas segítség a célzott közönség elérésében, érdemes csínján bánni vele: ne alakítsuk át oldalunkat egyetlen nagy hirdetési felületté.

A legnépszerűbb közösségi csatorna lévén itt érhetjük el a legnagyobb közönséget és itt alakulnak ki a legnagyobb valószínűséggel beszélgetések is. A hozzászólók ismerősei pedig értesülnek a tevékenységről, így az a posztunk, amire több komment érkezik, nagyobb eléréssel is bír. Nem érdemes viszont ezt a felületet választani nagyon speciális, B2B jellegű témáknál vagy olyan esetekben, amikor a célcsoport tudhatóan bizalmatlan a Facebookról származó tartalmakkal szemben.

Tipp: a Bitly egy URL rövidítő eszköz, amivel elkerülhetjük, hogy többsoros linkek csúfítsák el a posztjainkat. Emellett statisztikát is készít arról, hogy hányan kattintottak a linkünkre, megosztották-e, stb.

5. Youtube

Kinek ajánlott? Olyan márkáknak vagy magánszemélyeknek (például bloggereknek), akik gyakran készítenek videós tartalmat – legyen szó akár kreatív hirdetésekről vagy eseményekről való tudósításról, stb.

Mit érdemes megosztani? Ha a téma nem indokolja a hosszabb verziót, akkor maradjunk a másfél perces vagy annál rövidebb időtartamú videóknál.

Hányszor érdemes posztolni? Hetente egy-két alkalommal.

Tipp: Ne lepődjünk meg, ha a Google-kereséseink során gyakran ütközünk YouTube linkekben, ugyanis utóbbi az előbbi tulajdona. Emiatt is fontos az, hogy beszédes címeket (pl. ne azt, hogy Bemutató) adjunk videóinknak és a leírásban is a lehető legtömörebben fogalmazzuk meg, miről is szól.

6. Pinterest

Kinek ajánlott? Aki főleg nőket érintő tartalommal (divat, étel, receptek, dizájn, utazás, DIY) foglalkozik, ugyanis a felhasználók 85%-a hölgy.

Mit érdemes megosztani? Kreatív képi tartalmat.

Hányszor érdemes posztolni? Naponta többször.

A Pinteresten táblákra (kategóriákba) rendezetten oszthatunk meg tartalmakat egyrészt saját vagy külső forrásból, másrészt a többi felhasználótól. Mivel a fotókra hivatkozásokat is tehetünk, kiváló lehetőség webshopoknak, hogy a honlapjukhoz hasonló szerkezetben böngészhetővé tegyék a termékkínálatukat – árral együtt. A keresések során a friss tartalmak kerülnek előre, így szinte biztos, hogy ugyanarra a kifejezésre pár nap eltéréssel más találatokat mutat majd a rendszer.

Pinterest.PNG

7. Foursquare

Kinek ajánlott? B2C cégeknek, boltoknak, éttermeknek, áruházaknak, bloggereknek.

Mit érdemes megosztani? Adott helyhez vagy helyszínhez kapcsolódó információkat, véleményeket, kritikákat.

Hányszor érdemes posztolni? Minden egyes alkalommal, amikor a vállalkozást érintő információ változik, egyébként hetente.

A Foursquare segítségével nemcsak információt oszthatunk meg a cégünkről, de nyomonkövethetjük azt is, hogy mások mit gondolnak rólunk. A véleményeket, kritikákat pedig később a saját épülésünkre használhatjuk fel. Szervezhetünk promóciókat is (például minden ötödik Facebookon megosztott check-in után ajándék sütemény a kávézónkban, stb.), ami a legkisebb ráfordítása marketingeszközök egyike.

Tipp: Igyekezzünk, hogy minél nagyobb számú jó vagy kiváló értékelést gyűjtsünk be, hiszen a felhasználók sokszor pillanatok alatt döntenek és ha alacsony értékelést látnak, nem fáradnak azzal, hogy megismerjék a cégünket.

foursquare.PNG




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!