CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/08/02 Web2 Panoráma - 3. rész

FLOW PR

Az internet arra jó többek között, hogy megosszuk magánéletünket a világgal. A közösségi média pedig arra is alkalmas, hogy mások beleszóljanak, véleményt mondjanak a magánéletünkről. Kellőképpen extrovertált embereknek találták ki a CoupleSpark oldalt, ahol a (házas)párok oszthatják meg párkapcsolati vitáikat a világgal, majd vadidegen emberek szavaznak róla, és elmondják véleményüket, jótanácsaikat.

 

A folyamat egyszerű: a felhasználó beírja a vita tárgyát pro és kontra, majd az olvasók szavaznak, hogy a férinak vagy a nőnek adnak igazat, illetve kommentelik az ügyet. Egy példa: az egyik férj arra panaszkodott, hogy harminc évesen csak havonta egyszer engedi az asszony a szexet. Szerinte ez kevés, és neki több jár, miközben az asszony azzal érvelt, hogy ez bőven elég. Lehet tippelni, hogy az olvasók többsége kinek adott igazat...

Egy másik esetben egy frissen eljegyzett nő írt panaszos levelet, akinek nem tetszett az eljegyzési gyűrű, amit a párja vett neki és ezt szóvá is tette. A férfi persze kiakadt azon, hogy a lánynak kifogása van a baromi drága gyémántgyűrű ellen.

A CoupleSpark-ot egy hete fedeztük fel, akkor átlagban 45-50 szavazat érkezett egy-egy kérdésre. Ma megint megnéztük az oldalt, és már 6-700 szavazat látható, és a kommentek száma is látványosan megugrott. Valószínű tehát, hogy ez egy nagyon sikeres honlap lesz.

A párkapcsolatokról ugorjunk át a közösségi kapcsolatokra. Egy nagyon érdekes és hasznos oldalra bukkantunk a minap. A PeerIndex azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy logaritmus alapján értékelje a közösségi média felhasználóinak befolyását, véleményformáló képességét. Az oldal működtetői folyamatosan nyomon követik a Twitteren, a Facebook-on és a LinkedIn-en zajló eseményeket - kik, milyen témában, milyen gyakran szólalnak meg, hányan követik a megszólalásaikat, stb. - és ezek alapján határozzák meg, hogy az egyes témákban kiknek a véleménye bír a legnagyobb befolyással az interneten.

Vegyünk egy példát: ha beírjuk az oldal keresőjébe, hogy social media, kiadja azokat a figurákat, akik ebben a témában a legaktívabbak (a PeerIndex szerint Adam Ostrow, a Mashable főszerkesztője a legfontosabb véleményformáló ebben a témában.), hányan érdeklődnek a téma iránt, hetente hány tweet, komment, poszt, stb. születik erről a az említett három weboldalon, és még számos más hasznos adatot. Az oldal hasznosságát leginkább abban látjuk, hogy ha valaki egy téma iránt érdeklődik, a PeerIndex segítségével könnyen beazonosíthatja a téma véleményvezéreit, és követheti tevékenységüket.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr902189605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.