CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/07/25 Web2 Panoráma - 2. rész

FLOW PR

Veled is előfordult már, hogy véletlenül egy amolyan egyszer-az-életben esemény szemtanúja lettél, mint mondjuk egy zuhanó ejtőernyős, egy villantós celeb, vagy egy kétfejű birka születése? Előkaptad a mobilodat és felvetted? Aztán büszkén mutogattad a filmet a haveroknak, vagy esetleg feltöltötted a YouTube-ra? Ha igen, akkor immáron pénzt is kereshetsz vele!

Az egyre többek által használt, egyre profibb videofelvevős mobiltelefonok, HD-kamerák és fényképezőgépek korában exponenciálisan nő az olyan vizuális tartalmak mennyisége, amelyeket nem hivatásos tévés stábok, újságírók, hanem laikusok készítenek és osztanak meg egymással. Sőt, ma már egyre többen vannak, akik ezt a tevékenységet tudatosan, bár nem hivatásszerűen végzik. Ezt nevezzük citizen journalism-nek, amit magyarul nem tudom, hogy fordítanak, nevezzük most az egyszerűség kedvéért közösségi újságírásnak. De a lényeg, hogy a közösségi média korában az ilyen típusú információk egyre nagyobb teret hódítanak, és nem elképzelhetetlen, hogy egyszer majd átveszik a hagyományos média szerepét is.

A közösségi újságírók számára találták ki a tvype oldalt. Itt bárki feltöltheti a maga által készített videókat, fényképeket, és piacra dobhatja. Mivel az oldalt a nagy médiacégek is nyomon követik, az oldal egyfajta piactér, ahol az eladók és a vevők találkoznak, a hagyományos média számára értékes anyagokat adják-veszik. Ráadásul a szerzői jogok kezelése is rendben zajlik, tehát lop stop van. Az oldal egyelőre elsősorban német nyelvterületen népszerű, de mivel az Európai Unió és német állami szervek is támogatják, meg aztán az ötlet is nagyon jó, várhatóan el fog terjedni a kontinens más országaiban is.

A másik weboldal, amit ezen a héten a figyelmetekbe ajánlok, elég komoly privacy-problémákat vet fel, ugyanakkor mégis érdemes a kipróbálásra. Három olasz nemrégiben összeállt és létrehozták a ToolMeet közösségi oldalt, amely egyelőre még nem vonz tömegeket, beta állapotban leledzik. Az ötlet kicsit hasonlít a Stribe.com-hoz, de annál szofisztikáltabb. A lényeg, hogy miután a Facebook-fiókunkkal regisztráltunk és letöltöttük a Firefox toolbart (más böngészővel egyelőre nem működik), és ellátogatunk egy weboldalra, akkor láthatjuk, hogy a közösségünk éppen mely tagjai vannak éppen akkor, éppen azon az oldalon. Továbbá megoszthatjuk a világgal, hogy éppen merre szörfölünk, miket nézünk, és ha más tagokkal összefutunk, akkor kicsrélhetjük egymással az adott weboldallal kapcsolatos véleményünket, vagy kommentelhetjük az ott látottakat. Mint sok hasonló közösségi média eszköz, a ToolMeet is akkor működik jól igazán, ha jó sokan használják. Ugyanakkor a közösség tagját túlságosan kiszolgáltatja a kiváncsiskodóknak, hiszen folyamatosan nyomon követi és világgá kürtöli, hogy miket néz a weben. Magánnyomozók és észak-koreai titkosügynökök számára ideális információforrás tehát az oldal, így aztán a használatát nem ajánljuk pornónézegető politikusoknak, vagy bombagyáros amatőr terroristáknak. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr552174990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.