CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/07/07 Madarat tolláról, márkát követőiről?

AntalJudit

 

Nemcsak az újonnan a közösségi média színterére érkező vállalatok, de esetenként a „régi nagy öregek” számára is nagy kihívást jelenthet a követők számának növelése. Egy Facebook-oldal látogatottsága részben a brand általános ismertségén alapul, ám jelentős lökést ad a népszerűségnek a közösségi médiára optimalizált kommunikációs aktivitás is – erre utal legalábbis annak a friss összesítésnek az eredménye, amely a Facebook legtöbb követővel büszkélkedő oldalait veszi sorra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Egy Egyesült Államok-beli social media ügynökség június végén tette közzé (amúgy második) TOP50 listáját, amelyben a vállalati márkák Facebook-oldalait rangsorolja, természetesen a követők száma alapján. Annyi bizonyosan kiderül belőle: ahhoz, hogy a – politikusok, színészek, zenészek, sportolók stb. oldalait érthető okokból nem jegyző – toplistára felkerüljünk, jelen pillanatban legalább 1,3 millió követőt kell oldalunkra csábítanunk. (Pontos rajongói számokat meg sem próbálunk írni, hiszen azok pillanatról pillanatra változnak – az aktuális „like-toplistára” amúgy itt érdemes egy pillantást vetni.)
 
Hogy minek köszönhetik ezen oldalak a kiugró eredményeket? Nos, badarság lenne figyelmen kívül hagyni a világmárkák több évtizedes, kemény brandépítő tevékenységét, azonban egy-két fogást érdemes lehet tőlük is ellesni.
 
Ügyintézés a Facebookon
A június 28-án a második legtöbb Facebook-követővel büszkélkedő Starbucks oldalát megnyitva rögtön a Starbucks Card box nyílik meg: a Starbucks a törzsvásárlói kártyákon található információk menedzselésére kínál lehetőséget a Facebook-on keresztül.
 
Rajongói szám növelése nemzeti „aloldalak” indításával
Emellett – szintén a Starbucks – gondot fordított arra is, hogy minden olyan ország, ahol nyitottak Starbucks-kávézót, rendelkezzen saját Facebook-oldallal (ezzel megnő a lehetősége annak, hogy például egy német Starbucks fan egyszerre két Starbucks-oldalt is „lájkoljon”: az eredeti amerikait, illetve a német page-et is).
 
Hosszabb távú figyelemfenntartás
A Coca-Cola az Expedition 206 fedőnevű akcióban három fiatal 365 napos expedícióját követi nyomon. A „Boldogság Nagykövetek” küldetésének a célja nem más, mint „boldogságot gyűjteni” a világ 206 országában. A folyamatosan frissülő beszámolók, a videó- és fotómegosztások teszik színessé ezt a blogot.
 
„Nem hoax! Ez most tényleg igaz!”
A toplista ötödik helyét egy nálunk még kevésbé ismert édesipari termék, a Skittles oldala foglalta el. Ők a Mob the Rainbow elnevezésű vicces ötletükkel igyekeznek minél több like-ot gyűjteni, ehhez ügyesen fordították ki a hoax-ok legkedveltebb témáját: „minden egyes továbbküldés … dollárt ér”. A legújabb „kampányukkal” (Scholarship the Rainbow) 100.000 lájkolás után egy előzetesen kiválasztott „rászoruló” fiatal kaphat ösztöndíjat a Bowling Főiskolára…
Ennél komolyabban vette a témát a már említett Coca-Cola: Live Positively CSR-kampányának keretében minden, profilképét a megfelelő alkalmazás segítségével víz alatti fotóra cserélő usernek köszönhetően 1-1 dollárral nő az Ocean Conservancy szervezet számára fenntartott számla összege.
 
Kultkérdések
Ha a termék/szolgáltatás jellege úgy adja, érdemes a Facebookon is meglovagolni az ahhoz köthető „kultkérdéseket”, így tett például az Oreo is: arra kereste a választ, a Cakesters nevű krémes kekszét az ínyencek vajon tejbe mártogatva vagy szigorúan szárazon kedvelik jobban (Dunk or Don’t Dunk – eddig nagyjából ötvenezren kattintottak valamelyik lehetőségre). Örömmel tudatjuk, a Cakesters (a mai napi állás alapján) tejbe mártva finomabb!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyilván nem várhatjuk el, hogy egy kisebb hazai márka egy jól megtervezett, végletekig kiaknázott Facebook-kampány keretében egy éven belül a Coca-Cola ismertségével vetekedjék. Ám megfelelően célzott (tudd, kik a felhasználók!), ötletes (ne félj szórakoztatóra venni a figurát!), a kétoldalú kommunikáció minden előnyét kihasználó (bátran keverd a régit az újjal!) rajongógyűjtő akció a magyar piac kereteihez mérten is kiemelkedő eredményeket érhet el.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr42135264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2010.07.07. 13:49:32

Milyen kár, hogy hazai példák nincsenek. Nyilván nem is nagyon lehetnek, de azért biztosan akad néhány sikerpélda... például anno a BKV Pótló mozgalom nagyon hatékonyan működött a facebookon. Jön majd hazai cikk is?

AntalJudit 2010.07.07. 14:04:45

@Stipistop Misi: Igen, természetesen minket is érdekel, hogy milyen hazai követendő példák vannak, szóval lesz poszt erről is. :)