CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/05/26 Social media – megéri a befektetést?

PrigliDóra

A közösségi oldalak – elsősorban a Facebook és a Twitter - népszerűségének növekedésével a vállalatok számára többé már nem az a kérdés, hogy vajon ők is belépjenek-e a social media világába, hanem az, hogy miképpen tudják mérni webkettes kommunikációjuk sikerességét. Jelenleg még nincs olyan képlet, melynek segítségével pontosan kiszámíthatnánk Facebook és Twitter-követőink „értékét”, de már léteznek olyan módszerek, melyek segítségével tisztább képet kaphatunk online jelenlétünk eredményességéről. A Buzz Marketing Daily blog szerzői összegyűjtöttek pár trükköt, melyek segíthetnek online eredményességünk mérésében.

1.    Speciális kedvezmények, kuponok
Talán ez a legnépszerűbb és legegyszerűbb módja a közösségi médiába fektetett tőke megtérülése (ROI) ellenőrzésének. A módszer lényege, hogy oldalunkra olyan speciális kódot illetve kupont töltünk fel, melyet ha ügyfeleink vásárláskor bemutatnak, kedvezményben részesülhetnek. Ezzel pontos számot kaphatunk arról, hogy hányan éltek ezzel a lehetőséggel, mennyivel növekedett az értékesítésünk online kommunikációnknak köszönhetően.

2.    Visszakövethető linkek
Ha nem vagyunk abban a helyzetben, hogy speciális kedvezményeket nyújtsunk Facebook- vagy Twitter-követőink számára, akkor a visszakövethető linkek használata a legjobb módszer online jelenétünk sikerének méréséhez.  A link segítségével könnyen összevethetjük, hogy kik töltötték a legtöbb időt honlapunkon azok közül, akik Facebook vagy Twitter oldalunkon, esetleg hírlevelünkben kapták meg a linket, így az is világossá válik, melyik csoport fogékonyabb üzeneteinkre.

3.    Facebook hirdetés
Ha Facebook hirdetést készítünk, érdemes két külön kampányt indítani. Egyet a követőink, illetve egyet azok között, akik még nem csatlakoztak oldalunkhoz. Így ha az előbbieket megcélzó hirdetésre jóval többen kattintanak, biztosak lehetünk abban, hogy oldalunk követői valóban nyitottabbak akcióinkra, híreinkre.

4.    A felhasználók visszajelzésének és az oldalunkon olvasható párbeszédek ellenőrzése
A közösségi médiában való jelenlétünk sikerességének egyik legfontosabb mutatója, hogy milyen visszajelzéseket kapunk ezeken az oldalakon. Ha nyomon követjük ezeket a bejegyzéseket, megközelítő képet kaphatunk a „szóbeszéd” és az ingyenes publicitás értékéről és tartalmáról.

A fenti példák jól mutatják, hogy bár egyelőre nem áll rendelkezésre olyan kvantitatív módszer, mellyel pontos számot kaphatnánk social media jelenlétünk eredményességéről, egy kis kreativitással, odafigyeléssel  egészen pontos képet kaphatunk arról, jó úton járunk-e. 

 

Címkék: socialmedia



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr612032265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.