CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/05/14 Biztos, hogy felkészült vagy?

Madalina Rita

 

Egy szakmabeli ismerősöm szerint most mindenki a magáénak érzi a közösségi médiát. Legyen szó média-, reklám-, online-, vagy pr-ügynökségről, egytől egyig azt gondoljuk magunkról, hogy jobb helyen nem is lehetne a kezelése, mint nálunk. Hogy kinek van igaza, az talán mindegy is, hiszen a közösségi média több kommunikációs szakma találkozási pontjánál helyezkedik el, ezért nincs egyértelmű átmenet. Ezenkívül jól sejthető, hogy a jövőben mindenkinek a munkaköri kötelessége lesz a közösségi média – vagy ahogyan majd hívni fogják – ismerete.
 
Kérdés, hogy ez mikor fog bekövetkezni? Azt mindannyian érzékeljük, hogy a közösségi média kiteljesedésével egyre többeknek válik napi feladatává az egyes csatornák, eszközök kezelése és az ezzel kapcsolatos stratégiai munka. Cégtől függően ez történhet önálló digitális divíziók alapításán keresztül, de úgy is, hogy valamennyi munkatárs beleássa magát a területbe. Ez utóbbi kicsit hosszadalmasabb és nehezebb folyamat, viszont hosszú távon elkerülhetetlen, hogy az ügynökségek szakértőinek tudása kiterjedjen erre is.
 
Mi is emellett tettük le a voksunkat, mert úgy látjuk, hogy nem korszerű az olyan pr-es tudása, aki nem tudja, mire jó a Twitter és mire a Facebook, hogyan érdemes kommunikálni az egyiken és a másikon, mit lehet javasolni az ügyfélnek, ha el akar indulni ezen a területen. Az ugyanis elkerülhetetlen, hogy felmerüljön egy meetingen, hogy ugyan nincs-e valami a pr-ügynökség tarsolyában ezzel kapcsolatban? Ilyenkor persze lehet azt mondani, hogy majd megkérdezzük a digitális divíziót, de ez elég kevésnek tűnik, hosszú távon legalábbis. Természetesen a személyi állománytól, a munkatársak hozzáállásától és felkészültségétől is függ, milyen tempóban lehet haladni, de az egyértelműen látszik, hogy már a közeljövőben alapelvárás lesz az ügynökségekkel és kollegáival szemben a klasszikus pr-feladatok mellett a közösségi médiával kapcsolatos stratégia és gyakorlati kivitelezés.

Ma még nem késett el (nagyon) az, aki most regisztrál a Twitterre, Facebookra és társaira, a legfontosabb, hogy ezt meg kell tenni és meg kell ismerni ezeket a csatornákat, mert a jó pr-es napi szinten használja, és érti az itt érvényes mechanizmusokat. Ez már csak azért is alapvető, mert úgy látom, hogy leginkább a pr-esek tudják, hogyan működik a hosszú távú imázsépítés, és milyen szabályszerűségek mentén érdemes kommunikálni a közösségi site-okon.
 
Ettől függetlenül is valamennyi szektorban érdemes arra törekedni, hogy felsővezetőtől az asszisztensekig mindenkinek legyen fogalma arról, mit ad el éppen az ügyfeleinek. Már csak azért is, hogy ne hagyja erodálódni a közösségi média és az ezzel foglalkozó cégek hírnevét.
 
 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr652000656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.