CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/03/16 Kollektív intelligencia a közösségi médiában

PatócsRenáta

A közösségi média párbeszédteremtő képességének egyik legjellemzőbb és legsikeresebb felhasználási módja a hazánkban még kevésbé ismert és használt crowdsourcing. Nevezetesen olyan platformok létrehozása, melyek a felhasználói kezdeményezésre építenek. Magyarul talán tömegek bölcsességének fordíthatnánk a szakkifejezést, hiszen arról van szó, hogy az adott felületen a felhasználók megoszthatják ötleteiket az adott szervezet/vállalat működésével kapcsolatban, legyen szó akár arról, hogy mit kellene tenni a vállalatnak a társadalmi felelősségvállalás területén vagy például arról, milyen termékfejlesztéseket javasolnak az ügyfelek.
Nem véletlen, hogy a Starbucks kezdeményezését hoztam fel példaként: a MyStarbucksIdea.com az egyik legsikeresebb és legnépszerűbb brainstorming közösségi oldal, a kezdeményezés elindítását követő első évben a kávézólánc oldalára mintegy 17 ezer ötletet küldtek.

Természetesen mint valamennyi webkettes alkalmazásnak, a crowdsourcingnak is csak akkor van értelme, és csak akkor éri el célját, ha a lelkes felhasználók ötletei meghallgatásra találnak, és folyamatos visszajelzést kapnak a vállalattól. Ha párbeszéd alakul ki a felhasználó és a vállalat/szervezet között, mint például a Starbucks Ideas in Action blogján, ahol a fogyasztók folyamatosan informálódhatnak, mely ötletek és hogyan valósultak meg a beérkezett javaslatok közül.

Magyarországon egyelőre nem igazán ismert és/vagy népszerű ez a megoldás, annak ellenére, hogy ha belegondolunk, ezzel a vállalatok duplán nyernek: amellett, hogy erősítik pozíciójukat és imázsukat a piacon, illetve a közösségi médiában, felmérhetik az ügyfelek/fogyasztók igényeit, és számos olyan ötlettel gazdagodhatnak ingyen, melyekért egy-egy tanácsadó cég szakemberei akár vagyonokat is elkérnének.

A Starbucks mellett a közösségi médiával foglalkozó szakemberek a Dell Idea Storm és a Lego Mindstormját, valamint a Pepsi Refresh Projectjét emelik ki mint sikeres crowdsourcing platform kezdeményezéseket. Nem véletlen, hogy ezek a cégek - a Starbucks után - a legerősebbek a közösségi médiában (erről már adatbázis és ranglista is készült).

Nagy valószínűséggel itthon sem kell sokat várni arra, hogy egy-egy szervezet bevállalja, kipróbálja a webkettes kommunikáció ezen formáját, és ismerve a magyar vállalatok közösségi média stratégiáját - egy sikeres kezdeményezés után mindenki előrukkol majd valami hasonlóval -, hamarosan mi is összeállíthatjuk a magunk kis rangsorát.  

Kíváncsian várjuk a fejleményeket!

Bővebben a crowdsourcingról:
http://crowdsourcing.typepad.com/
http://www.businessweek.com/innovate/content/jun2009/id20090615_946326.htm

és a crowdsourcing oldalakról:
http://www.gottaquirk.com/2008/12/19/crowdsourcing-websites/




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr41823321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.