CSR Labor

  • Hibás feed URL.

The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

10/02/05 Sem blog, sem Twitter - az amerikai tinédzserek mások

Madalina Rita

A Pew Internet fiatal felnőttek és tinédzserek körében végzett kutatása néhány alapvetést alátámasztott, másokat viszont cáfolt, legalábbis az európai tinédzserekkel kapcsolatos eredményektől egy-egy ponton nagyon eltér.

A kutatásból megtudhattuk, hogy az amerikai tinédzserek 63 százaléka naponta többször is internetezik, 66 százalékban szélessávon. A harminc év alattiak körében pedig például már több laptopot használó van, mint asztali géptulajdonos.

A tinédzserek nagy többsége, 73 százalék jelen van a közösségi site-okon (szemben az európaiaknál mért 41 százalékkal), a legnépszerűbb természetesen a Facebook. Meglepő viszont, hogy a 2006-ban mért 28 százalékos blogírási arány lecsökkent 14 százalékra.

A Twitter használatával kapcsolatban a kutatás ráadásul a Morgan Stanley gyakornokának ad igazat: elvileg a tinédzsereknek csak 8 százaléka használja.

Nem írnak blogot a tinik és nem is Twittereznek?! Hogyan lehetséges ez?

A válasz elég egyszerű: a Facebook státuszüzeneteiben naponta többször lehet énblogolni, ráadásul a barátok örömmel kommentálják is, amiket beírtunk. Sőt elég egy-egy képet, linket, zenét vagy fotót is feltenni a személyes üzenőfalra bármilyen szöveg, megjegyzés nélkül, ezzel pedig már közelítjük a Tumblr lehetőségeit, és egyre távolodunk a Twitter végletekig lecsupaszított funkcionalitásától. 

Egy blog nem frissíthető olyan egyszerűen és gyorsan, többet kell vele foglalkozni. A Twitter a kötöttségek miatt nehezen tölthető meg személyességgel. A Facebook éppen félúton van a kettő között, ráadásul a kapcsolatok ápolása mellett elintézhető egy helyben az önkifejezés is.

Már csak az a kérdés, hogy ezt a státuszüzenet-frissítős szokásukat megtartják-e a tinédzserek vagy mégis keresnek maguknak egy másik platformot a kapcsolattartás mellé, ahogy idősebbek lesznek? Az alacsonyabb blogírási hajlandóság szerintem meg fog maradni, bár a növekvő életkorral azért nagyobb számban fognak belekezdeni. Viszont könnyen elképzelhető, hogy számukra egy a Tumblr-höz hasonló felület lesz majd az, ami nekünk például a Blog.hu.

A két kutatást természetesen nem lehet valóban szembeállítani egymással, hiszen egyértelmű, hogy az amerikai tinédzsereket csak az internetezési szokásaikról kérdezték meg, míg az európaiakat a teljes médiafogyasztást illetően. Ennek ellenére látható, hogy van különbség az internethasználat intenzitásában és céljában - az amerikaiak sokkal inkább szeretik a közösségi site-okat, vagy legalábbis a Facebookot.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr491730531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.02.05. 20:35:31

A saját kutatásaink alapján itthon is pont ez a trend. Az énblogok száma csökken, mert az ilyen típusú tartalmakat író fiatalok számára a Facebook sokkal természetesebb médium. Rögtön elérik a barátaikat, nem kell bindzsizni kódokkal és nem kell emulálni az újságírókat. Az aktivitás ugyanaz (hangulat, zene, macska stb), de már nem hívja senki blogolásnak. Ez előrevetíti, hogy maga a "blog" kifejezés hamarosan "sooooo 2000's" lesz. Az "ottlap", az "információs szupersztráda" és a "portál" sorsára jut az évtized végére (vagy közepére).

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.02.07. 18:17:56

Szerintem az is motiválja az énblogok Facebookra költözését, hogy egy tipikus Facebook felhasználónak 120 ismerőse van, miközben ha jól emlékszem, egy tipikus blognak 6 olvasója van.

A kérdés az, hogy ez miként hat a blogoszférára: a Facebook és más közösségi oldalak időt és usert visznek el a blogoszférából, ami nyilván csökkenti a blogoszféra értékét, ugyanakkor valószínűleg a blogok és posztok általános értékét növelik. Vajon mi lesz a két hatás eredője?

Madalina Rita 2010.02.08. 10:12:25

@Bitter Brunó | Next Wave: Egy kicsit már most is öregecske, de kétségtelen, hogy azért megvan a helye, szükség van rá. Csak nem a tinédzsereknek.

@antal.daniel: Igen, ez abszolút így van. Sokkal több olvasója van, mint a legtöbb énblognak a pályafutása során bármikor.

Hogy mi lesz a két hatás eredője, nem tudni, de az értéknövekedés ellenére is marginalizálódni fognak, illetve végleg belesimulnak a zsurnalisztikai műfajok sorába.