„Újságíró ne járjon sajtótájékoztatóra! Ha megtudom egy kollégáról, hogy sajtótájékoztatóra ment munka helyett, kirúgom." Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője (In: Első HÍRes Könyv)
A vállalati kommunikáció megújítására vonatkozó, az újmédia eszközeit és technikai megoldásait előtérbe helyező kommunikációs javaslatok fogadtatása a kezdeti bizalmatlanság után ma már kedvező: az ügyfelek érdeklődőek, sőt lelkesek, ha ezek bevezetéséről esik szó. Csak egy kivétel akad, ez pedig a sajtótájékoztatók online közvetítése.
Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!
7 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sarruken 2010.01.15. 00:19:46
- egy étterem különtermében, nem hotelben tartott sajtótájékoztató költsége nem olyan nagy, nem sokkal több az online közvetítés áránál - annál a néhány tízezer forintnál meg a kapcsolatépítés jóval többet ér(het)
- a kapcsolatépítés jónéhány vezető számára szerintem sokkal fontosabb, mint gondolnánk - erre az online sajtáj megint kevéssé alkalmas
- és ott van még az is, hogy szerinted ki hallgatná meg a bullshittel telenyomott preziket, ha nem kéne legalább látszólag odafigyelnie? Jaa, hogy lehet tömör, információkban gazdag, lényegretörő előadást is tartani? De hisz ezt akár közleményben is kiküldhetnénk, az újságírók meg emilben vagy cseten nyomathatnák a kérdéseiket, ez még költséghatékonyabb!
Nem tartom kizártnak, hogy egyes csoportok (pl. vidéki újságírók vagy nem a blogolásból élő bloggerek) esetében elterjed ez a módszer, sőt magukat innovatívnak tartó vállalatok is tuti alkalmazzák majd párszor, hogy fityiszt mutathassanak a vetélytársaknak, de hogy a hagyományos sajtájt egyhamar nem fogja kiváltani, abban biztos vagyok.
Sajti Botond 2010.01.15. 08:04:00
A költségekről: megnéztem több példát is, és azt látni, hogy nincs szükség drága, nagyfelbontású HD-közvetítésre, ez egy egyszerű kamerával is megoldható.
A kapcsolatépítésre pedig már inkább a kifejezetten ilyen célú események alkalmasak: hosszabb sajtótúrák, nyílt napok, stb. Az újságírók sokkal nagyobb rohanásban vannak, mint mondjuk 5-6 éve.
Ha pedig bullshittel van telenyomva egy sajttáj prezije, akkor ma már nagy a veszély, hogy a következőre sokan nem jönnek el: le kell építeni a bullshitet.
Szerintem előbb-utóbb nemcsak a leginnovatívabbaknál lesz ez elérhető, hanem szélesebb körben is, pl. jó ideje már az MNB sajttájait is visszanézheted: www.mnb.hu/engine.aspx?page=mnbhu_online_sajttaj
sarruken 2010.01.15. 20:39:28
Hosszabb sajtótúrák? Hah, válságban mikor találkoztál te ilyennel? A válság előtt se volt sok ilyen, de mostanában... Persze, hogy rohanásban vannak, persze, hogy irtani kell a bullshitet, mi is ezen vagyunk, csak épp vannak szintek, fokozatok.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy hány relváns újságíró nézte végig - vagy legalább a keresett pillanatig - ezeket a közvetítéseket! Itt nem a zabálósakra és a narcisztikusakra gondolok:)
Ne érts félre, az online/webkettes világ egyik leglelkesebb rajongója vagyok, de nem gondolom, hogy minden jó, ami online.
Varga Zita Hella 2010.01.17. 17:40:05
sarruken 2010.01.19. 10:16:37
A másik érveddel kapcsolatban meg csak annyi, hogy a nem annyira fontos, személyes jelenlétet nem igénylő rendezvények esetében nem vagyok benne biztos, hogy egy közlemény önmagában nem lenne elég.
Készséggel elhiszem, hogy nektek csak pozitív tapasztalataitok voltak, de lássuk be, hogy ez azért még nem statisztikai merítés:)