The #Buzz Report Hírlevél

thumbnail_03.png

Hogyan lehet sikeres egy vállalat a közösségi médiában? Melyek a pozitív példák, és melyek azok a hibák, amelyekből tanulni érdemes? Kéthetente kiválogatjuk Önnek a legjobb esettanulmányokat, kampányokat.

A napi.hu legfrisebb hírei

16/04/29 Szabadkereskedelem = olcsóbb kütyük

FLOW PR

A tengerentúlra utazva vagy az amerikai árakat a neten böngészve szinte összefacsarodik az ember szíve, mennyivel olcsóbb arrafelé például egy iPhone, egy Kitchen Aid vagy akár egy Tesla, mint nálunk, Magyarországon. Jó hír, hogy a TTIP, azaz a szabadkereskedelmi egyezmény bevezetésével ez változhat, és számos termék végre itthon is olcsóbb lehet. Az alábbi infografika erre gyűjt össze néhány jellemző példát.

infografika-ttip_vegleges_1_-page-002.jpg




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

15/12/08 Higgy a Mikulásban! Egy új alkalmazás segít ebben

Sajti Botond

Állítólag egyre kevesebb gyerek hisz a Mikulásban, mivel az interneten keresgélve már nagyon fiatalon kiderül számukra az igazság. Ezen szeretne változtatni a Hide My Ass webes cég a Keep Believing in Santa webes alkalmazás létrehozásával, amelynek célja a gyermekek megvédése a Mikulást leleplező tartalmaktól. A szoftver minden ilyen internetes anyagot kitakar egy fotóval, amelyen az ujját az olvasóra szegező Mikulás látható.

believeinsanta.jpg

Keep Believing in Santa blokkolja az olyan keresések eredményeit, amelyek például a Mikulás létezését vonják kétségbe, de az olyan hirdetéseket is eltakarja, amelyek leleplezhetnék a gyermekek előtt titkot.

believeinsanta2.jpg

Az alábbi videón maga az érintett győzködi a szülőket az alkalmazás telepítésének fontosságáról.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

15/07/02 Gyilkos robotról tweetelt Sarah O'Connor - rápörögtek a Terminator-rajongók

Sajti Botond

A Financial Times egyik munkatársa, akit történetesen Sarah O'Connornak hívnak, közzétett egy hírt a Twitter-csatornáján arról, hogy egy robot egy munkás halálát okozta az egyik német Volskwagen-gyárban.

Saját bevallása szerint Sarah nem látta a Terminatort, sosem hallott a Skynetről, így igencsak meglepődött, amikor a film rajongói elárasztották olyan vicces üzenetekkel, mint például:

"Jöjjön velem, ha élni akar!"

"Kérlek nagyon vigyázz John Connorra, már csak benne bízhatunk!"

"Ezek szerint a Skynet hivatalosan is beindult!"

és több mint hatezren retweetelték a posztját.

linda-hamilton-as-sarah-connor-in-the-terminator.jpg

Sarah-t kellemetlenül érinti ez a hirtelen jött érdeklődés, mivel saját bevallása szerint amúgy általában olyan unalmas gazdasági témákról szokott írogatni a Twitteren, amivel a kutya sem foglalkozik.

Forrás



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

15/06/02 Tipikus fővárosi karakterek közvetítik Budapest sokszínűségét: #köszibudapest

FLOW PR

Budapest a szemünk láttára válik a világ legizgalmasabb fővárosává, néhány kreatív fiatal pedig úgy döntött: itt az ideje köszönetet mondani mindezért. A FLOW PR által a Budapest Essentials számára tervezett és megvalósított #köszibudapest kampány célja, hogy korrajzot fessen a jelen Budapestjéről olyan karakterek segítségével, akik közvetíteni tudják a főváros sokszínűségét. A kampányhoz – mások mellett – olyan ismert budapestiek adták az arcukat, mint Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Jordán Adél, Szabó Kimmel Tamás, Adorjáni Bálint, Hervé-Lóránth Ervin, Farkas Franciska, Buda Márton, Éder Krisztián és Lakatos Márk. A Viszlay Márk fotóiból készült kiállítás június 25. és 28. között tekinthető meg a Budapest Essentials margitszigeti fesztiválközpontjában.

Egy fotósorozat, amelyben együtt szerepel Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes és Lakatos Márk? Ez nem más, mint a #köszibudapest! Az ismert budapesti arcok mellett a Rudas fürdőmestere és a Nagyvásárcsarnok kofája is elmondja képpel és szavakkal, hogy miért szeret itt élni és, hogy miért tartja a Budapestet a világ legnagyszerűbb városának.

De mit is köszönhetünk Budapestnek? A rengeteg élményt, a Bubit, a megújuló köztereket, az állatkertből kiszűrődő gyerekzsivajt, a Kazinczy utca nyüzsgését, az ezerféle utcakövet, a sok kávét és hamburgert, a zsidónegyed tűzfalait, a szecessziót és a szocreált. A csupa színes karaktert, a színészeket, a zenészeket, a designereket és a képzőművészeket, a Szecskában sakkozó bácsikat, a ligetben piknikező családokat és a Madách téren gyülekező fiatalokat.

lol_5585_small-w640h480.jpg

Ha te is kíváncsi vagy, mit üzennek a #köszibudapest arcai, gyere el június 25. és 28. között a Margitszigetre, és nézd meg a kiállítást a Budapest Essentials fesztiválközpontjában!




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

15/05/06 Az okos vízszűrő figyelmeztet, ha nem iszol eleget

Sajti Botond

Korábban már írtunk a Trendlaboron olyan ruhadarabokról, amelyek a testfunkciókat figyelve jelzik, ha például túlhajtja magát az ember. Aki szereti az élete minden mozzanatát behálózó okos kütyüket, annak jó hír, hogy már vízszűrőből is készült egy hasonló konstrukció: a Cove terméke okostelefonon keresztül figyelmezteti tulajdonosát arra, hogy naponta kellő gyakorisággal fogyasszon vizet.

Napközben átlagosan 2 és 3 liter közötti folyadékmennyiséget igényel a szervezet, amelyet célszerű folyamatosan, kisebb adagokban elfogyasztani, ám a gyártó szerint a napi hajtásban sokan megfeledkeznek, ezért indokolt erről rendszeresen alerteket küldeni a felhasználóknak. Az alkalmazás emellett arról is értesít, ha például cserélni kell a szűrőt a készülékben, de még a víz hőmérsékletét is beállíthatjuk segítségével.

shop-filtration_1.jpg

A feledékeny vízivóknak elég borsos árat kell fizetnie, ha ezt a megoldást választják: 249 dollárba kerül egy ilyen készülék. Tekintve, hogy a nap nagy részét a munkahelyén tölti az ember, nem elég, ha az otthonában tart egyet, hanem még az irodába is célszerű beszerezni egy másodikat, így már 500 dollárnál járnak a költségek. Ha nagyon aggódunk, hogy elfelejtünk napközben vizet inni, ennél mindenképp olcsóbb megoldás egy megfelelően beállított mobilos emlékeztető használata.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

15/03/03 Cukiság! Így már megéri végignézni egy Youtube-hirdetést

Sajti Botond

A legtöbb felhasználó bizonyára alig várja, hogy a videók elején felbukkanó hirdetésekből leteljen a kötelező öt másodperc, és a "Skip Ad" gombra kattintva továbbugorhasson arra, amit ténylegesen látni szeretne. A GEICO azonban készített egy olyan Youtube-reklámot, ahol érdemes kivárni, mi történik az 5.másodperc után.

Miért imádjuk ezt az ötletet? Mert van benne egy jó adag szatírikus reflexió a sokak által már alaposan megutált reklámok művilágára, és mert a hirdetés készítői ezt fel merték vállalni. Mert ötletesen használták ki az öt másodperc utáni skippelési lehetőségből adódó műfaji sajátosságot. És természetesen a cuki, behemót kutya miatt is.

geico_youtube-hird.jpg




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

15/01/15 A tizenévesek számára a Facebook halott - így látják a fiatalok a 11 legfontosabb közösségi oldalt

Sajti Botond

Számtalan kutatás, felmérés jelent már meg arról, hogy az egyes közösségi csatornákat milyen arányban használják a tizenévesek, de a korosztály tagjaitól származó vélemények, meglátások alapján alkothatunk igazán átfogó képet arról, mi áll ezeknek az adatsoroknak a hátterében, és mi határozza meg az ő esetükben a különböző felületekkel kapcsolatos preferenciákat. Az alábbiakban a 19 éves, texasi Andrew Watts összefoglalójából idézünk, aki sorra vette napjaink legnépszerűbb közösségi oldalait, és mindegyiket a tizenévesek szemszögéből értékelte.

socialmedia2.jpg

Facebook
A legnagyobb közösségi oldal Watts szerint gyakorlatilag halott a korosztálya számára. Kisiskolás korában még menőnek számított, de ma már saját szavai szerint „olyan, mint egy béna családi ebéd, ahonnan nem tudsz lelépni.” A tizenévesek számára a családtagok jelenléte mellett az is idegesítő a Facebook-ban, hogy minden hátránya ellenére egyszerűen muszáj itt fenntartani egy account-ot, különben mindenki azt kérdezgeti, hogy „miért nem vagy fent, hiszen mindenki ott van!” Mindemellett a három alábbi funkció kifejezetten népszerű a korosztály tagjai körében:

  1. Csoportok: sokan csak azért mennek fel rendszeresen az oldalra, hogy csekkolják azon csoportok státuszfrissítéseit, amelyben tagok. Kifejezetten olyan tartalmakkal találkozhatnak így, amelyek érdeklik őket, és nem kell végiggörgetni a hírfolyam túlzsúfolt, bonyolult algoritmusok alapján megszűrt posztjait.
  2. Messenger: egyszerűsége miatt közkedvelt, ugyanis így nem kell elkérni a telefonszámát azoknak, akikkel szeretnének kommunikálni, elég ismerősnek jelölni az illetőt, és máris kezdődhet a csevegés.
  3. Új ismerősök felkutatása: ha egy fiatal megismerkedik valakivel egy buliban, elsőként nem az Instagram- vagy Twitter-accountjára fog rákeresni, hanem a Facebook-on néz utána annak, ki is az illető, mit lehet róla tudni. Ennek oka, hogy itt működik legjobban a keresőfunkció.

Instagram
Ez egyértelműen a leggyakrabban használt közösségi felület a tizenévesek körében Watts tapasztalatai alapján, és ennek számos oka van:

  • több pozitív visszajelzés: Watts egyik barátjának 1500 ismerőse van a Facebook-on, de ha ott kitesz egy fotót, akkor kb. 25 lájkot kap, míg az Instagramon egy-egy képét tízszer ennyien belájkolják, holott ott csak 800 követője van.
  • a Facebook-kal szemben itt nem kell amiatt aggódniuk, hogy ha egy-egy képet belájkolnak vagy kommentelnek, akkor erről mindenki értesül a hírfolyamon keresztül.
  • minőségi tartalom: az esetek többségében a felhasználók jobban megválogatják, mit tesznek közzé az Instragramon, időt és energiát szánnak képeik feljavítására a különböző szűrőkkel és egyéb beállításokkal. 
  • még nem árasztották el az idősebb generáció tagjai
  • nem spammelik őket ugyanazokkal az idegesítő hirdetésekkel (és itt megint a Facebook a negatív ellenpélda), nem jelennek meg folyton irritáló bulvárhírek vagy a Buzzfeedről származó értelmetlen cikkek.

Az Instagram tehát még nincs annyira elüzletiesedve a fiatalok szerint, mint a Facebok, ezért is hajlamosabbak inkább a fotómegosztó oldal gyakoribb használatára.

Twitter
Watts saját bevallása szerint nem igazán látja értelmét a Twitter használatának, és korosztályának számos tagja osztja ezt a nézetét. A legtöbb iskolában van ugyan egy-egy szűk közösség, amely ragaszkodik a Twitterhez, de a többség nem szereti: nem olyan egyszerű megtalálni itt az ismerősöket.

Snapchat
Az Instagram mellett ez is nagyon népszerű, de más funkciót tölt be a tizenévesek életében: míg az Instagramra mindenki csak a legszebb, legkedvesebb pillanatait tölti fel, addig a Snapchat-re jöhet minden, az előző éjszaka legkínosabb pillanatait is beleértve. Mivel a tartalmak megtekintés után törlődnek, nem kell attól tartani, hogy a jövőben egy-egy kínos kép vagy videó kellemetlenségeket okoz majd pár évvel később, például álláskeresésnél.

Tumblr
A Tumblr-t továbbra is szeretik a fiatalok nemcsak azért, mert az idősebb generáció még mindig elkerüli, hanem mert itt olyan emberekkel vehetik körül magukat, akiknek hasonló az érdeklődési körük, és mivel itt Watts tapasztalatai szerint a legtöbb felhasználó nem fedi fel tényleges kilétét, sokkal szabadabban kommunikálnak, nem tartva attól, hogyan fogják őket posztjaik, véleményeik alapján megítélni.

Yik Yak
A pofonegyszerű alkalmazás lényege, hogy a névtelen felhasználók posztjai egy 10 mérföldes körön belül láthatóak azok számára, akik szintén letöltötték telefonjukra a Yik Yakot. Ennek megfelelően ez elsősorban az amerikai gimnáziumok területén közkedvelt – és mivel kiváló táptalaja a bullying néven ismert jelenségnek (amiről egyébként pár hete bemutattuk Bret Easton Ellis sarkos véleményét), jópár botrányt is okozott már az Egyesült Államokban.

YouTube
A tévézést a tizenévesek körében a YouTube-nézés váltotta fel Watts szerint. Ennek oka, hogy ma már a legtöbb számukra érdekes anyag kiváló minőségben érhető el itt, és a választék is bőséges. A tévék népszerű show-műsorai mellett a fiatalok itt néznek tutorial videókat, a számítógépes játékok legjobb pillanatairól készített felhasználói összeállításokat és persze videoklipeket.

Reddit
Nagyon sokan használják a korosztály tagjai közül napi szinten a legizgalmasabb webes tartalmak begyűjtésére. Watts a Reddit előnyei között említi a kommentelés jól kitalált rendszerét, amelynek köszönhetően mindig a legjobb hozzászólásokat láthatja. Megjegyzi ugyanakkor, hogy a legtöbb tizenéves itt inkább csak olvasgat, de nem tesz közzé tartalmakat.

Swarm
A geolokációs alkalmazás felett Watts szerint már eljárt az idő, fő funkcióját bőven átvették egyéb közösségi oldalak, például az Instagramon is megjelölhetik a tizenévesek a fotóik alatt, merre járnak, így a Swarmra már nincs szükségük.

Google+
Watts nem ismer senkit, aki aktívan használná a Google közösségi oldalát. Túlságosan bonyolultnak találják, senkinek nincs kedve a tizenévesek közül azzal babrálni, hogy az ismerőseit különféle körökbe rendezze, és nem is látják ennek túl sok értelmét.

Forrás




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

10 komment

15/01/07 Kifogytak a sörnevekből az amerikai főzdék

Sajti Botond

Bajban vannak a gombamód szaporodó kézműves sörfőzdék az Egyesült Államokban, mivel mára szinte nem maradt használható, szabad név az új sörmárkák számára: a városok és tájegységek nevei, állat- és növényfajták, időjárási jelenségek szinte kivétel nélkül foglaltak. Az új alapítású főzdék a névválasztáson túl a képek és betűtípusok használatával kapcsolatos döntéseik során is komoly pereket kockáztatnak, mivel a már piacon lévő több mint 3000 sörkészítő jogi úton védi meg az általa már levédett neveket és arculati elemeket.

fozdek1.jpg

Nem csoda, hogy már a kézműves sörfőzdék közötti perekre szakosodott ügyvédek is működnek az USA-ban. Elmondásuk szerint a perek alapjául szolgáló névazonosságok vagy hasonlóságok szinte minden esetben a véletlen művei, a főzdék sosem szándékosan választanak olyan nevet, amelyet már levédett egy másik vállalkozás, csak a kézműves sörmárkák több tízezres száma miatt már nagyon nehéz nem belefutni ebbe a problémába.

fozdek2.jpg

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az amerikai védjegytörvény a sörfőzdéket egy kategóriába veszi a borászatokkal és a szeszfőzdékkel, egy „Yellow Tail Wines” néven működő borászat például eljárást indított egy sörfőzde ellen, mert az a „Yellowtail márkanéven dobta piacra egy új sörfajtáját.

Magyarországon nemcsak azért nem kell hasonló problémára számítani, mert a hazai piac méretéből adódóan jóval kevesebb főzde és sörmárka verseng a nevekért, hanem mert az eddigi névválasztásokat áttekintve a hazai sörfőzők nagy része eddig igen kreatívnak bizonyult e téren, s a klasszikus földrajzi neveknél vagy állat- és növényfajtáknál jóval változatosabb, távolabbi képzettársítások alapján nevezték el söreiket.

Források: NPR, Brewers Association, Kézműves Sörök




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

14/11/10 Hemingwrite: az e-könyvolvasó után jön az e-írógép

Sajti Botond

Elsőre talán furcsa ötletnek tűnik a mai világban egy kizárólag írásra alkalmas készüléket piacra dobni, de ha jobban belegondolunk abba, milyen gyakran szakítja meg a legtöbb ember a különböző szövegek írását a közösségi oldalak vagy a hírportálok kényszeres csekkolása miatt, és ez mennyivel veti vissza a produktivitást, akkor már nagyon is indokoltnak tűnik egy ilyen eszköz megjelenése.

 

A Hemingwrite készítői arra vállalkoztak, hogy az írás számítógépek és szövegszerkesztők előtti korszakának élményét adják vissza, kombinálva az olyan korszerű megoldásokkal, mint a wifin át működő felhőbe mentés vagy a Google és Evernote integráció. A billentyűzet a lehető legkényelmesebb és leggyorsabb gépelést teszi lehetővé, a több mint hat hétig működő akkuidő és a szembarát kijelző pedig az e-könyvolvasók esetén már bevált receptet követi. Mindehhez természetesen az írógépeket idéző dizájn társul.

hemingwriter.jpg

Használata irodalmi művek elkészítéséhez, munkához, blogíráshoz és egyetemi tanulmányok során egyaránt hasznos lehet, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a táblagépek és okostelefonok elterjedésével egyre többek kezéből csúszik ki a hosszabb szövegek elkészítésére is alkalmas billentyűzet.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

5 komment

14/10/13 Az akciókra ugranak a magyar vásárlók

FLOW PR

Havonta egyszer tart élelmiszer nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat – ezek a fő jellemzői az átlagos magyar vásárlónak. A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC szerint.

A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók 94%-a tervezi meg az élelmiszervásárlást előre és 45%-a csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást. Bár 23%-ra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31%-os szinttől. A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak. A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%). A kedvező árakon kívül a vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29%-uk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28%-uk – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat.

A_magyar_vasarlok_infografika_141006.jpg

Mindezt a TCC tapasztalatai is alátámasztják: az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést. A cég hazánkban megvalósított hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7%-kal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20%-kal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és 10%-kal azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot. A magyar vásárlók körében az ingyenes ajándékokat kínáló hűségprogramok népszerűbbek, mint a pontgyűjtő akciók, amelyekben a jutalomhoz egy kiegészítő összeg fejében lehet hozzájutni. Utóbbi programok termékeit gyakran drágának tartják, és érzelmileg is kevésbé befolyásolja őket, mivel nem érzik úgy, hogy a kiskereskedő megjutalmazná őket.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/10/01 Bret Easton Ellis és a Generation Wuss, avagy nyámnyila generáció

Sajti Botond

Az egyik legismertebb és legsikeresebb X generációs író, Bret Easton Ellis még idén februárban, a Vice magazinnak adott interjúban boncolgatta először hosszabb terjedelemben, hogy mit is jelent az általa kreált „Generation Wuss” kifejezés, amellyel az internet mellett felnőtt, 1989 után született, legfiatalabb generációt szokta jellemezni. A magyarra leginkább talán „nyámnyila generációként” fordítható (bár a Google Translate a „beszari” szót ajánlja fel) elnevezés használata szerinte azért indokolt, mert ezek a szuperérzékeny fiatalok a legenyhébb kritikát sem viselik el, és ha valaki kicsit is rossz véleménnyel van róluk vagy az általuk létrehozott tartalmakról, akkor simán összeomlanak, a kritikák megfogalmazóit pedig gyűlölködőnek, kötekedőnek vagy legalábbis trollnak nevezik.

bret_easton_ellis.jpg

Az író úgy látja, ez a generáció igyekszik magabiztosnak és minden esetben pozitívnak mutatkozni, de a legkisebb negatív impulzus is elég ahhoz, hogy lefagyjanak. Ellis ezzel együtt hangsúlyozza, hogy ő a legpesszimistább és legironikusabb generáció tagja, és így számára nehéz megérteni például a napjainkban sokszor emlegetett cyberbullying (elektronikus zaklatás) jelenséget, amelynek során a közösségi médiában közzétett csúfolódó, megalázó posztok hatására akár odáig is eljuthat a túlérzékeny fiatal, hogy öngyilkosságot követ el.

generationwuss2.jpg

Első alkalommal a lehető legjobb helyen járta körül az író a „Generation Wuss” témakört ahhoz, hogy a legtöbb támadást, legkeményebb ellenállást váltsa ki ezzel, hiszen a Vice olvasótábora – sőt, maga az interjút készítő fiatal is – nagyrészt az említett generáció tagja. Anélkül, hogy megpróbálnánk eldönteni, mennyiben van igaza Ellisnek ebben a kérdésben, azt leszögezhetjük, hogy ez a provokáció nagyon ügyes húzás volt: minél többen és minél vehemensebben támadta az internetes generáció az Amerikai pszicho szerzőjét a wuss-ozás miatt, annál inkább alátámasztották elmélete helytállóságát. Az interjút követően amúgy az írót leginkább azzal támadták, hogy egész egyszerűen megöregedett, és egy tipikus középkorú klisévé vált, aki az utána jövő generációt becsmérli. Az egyik legjobb példa az ilyen viszontválaszokra Theo Merz, a Telegraph fiatal újságírójának rövid publicisztikája. Szerinte az internet éppen hogy segített az ő generációjának a helyén kezelni a kritikus véleményeket.

bee-tw.jpg

Egy néhány napja megjelent írásában Bret Easton Ellis most a Vanity Fair-ben hosszabban is kifejtette véleményét a Generation Wuss-ról. A jelenség egyik oka szerinte az, hogy a kései baby-boom generációs, illetve X generációs szülők egyrészt a széltől is óvták gyermekeiket, mindig gondosan elrejtve előlük az élet árnyoldalalait. Az így felnőtt fiatalok aztán amikor először szembesülnek azzal, hogy az élet mégsem egy habostorta (vannak, akik nem szeretnek, akik elutasítanak; nem leszel mindig mindenben sikeres, nem vagy mindenben tehetséges, az emberek szenvednek, megöregednek és meghalnak), nagyon könnyen összeomlanak, a kritikákkal szemben pedig úgy védekeznek, hogy ilyen helyzetekben áldozatként tekintenek magukra.

generationwuss.jpg

A Facebook, a Twitter, az Instagram és a Tumblr Ellis szerint ráadásul tovább erősíti ezt a jelenséget, mert a Generation Wuss tagjai számára az a legfontosabb, első számú visszajelzés saját népszerűségükről, sikerességükről, hogy hány lájkot gyűjtenek be ezeken a felületeken posztolva, kétségbeesetten teperve az újabb és újabb pozitív visszajelzésekért. Az említett oldalak másik fontos hatása szerinte – egy, a Generation Wuss-hoz tartozó ismerőse megállapítására hivatkozva, hogy ebből a generációból már inkább tartalomkurátorok kerülnek ki igazi művészek helyett, és a felhasználókban nincs igazán igény saját, új alkotások előállítására, hanem inkább összelopkodnak ezt-azt innen-onnan, és saját magukra tekintenek műalkotásként.

Ellist aggodalommal tölti el az is, hogy az említett generáció kedvenc oldala, a Buzzfeed például bejelentette, már nem fog közölni negatív véleményeket, kritikákat, hanem kizárólag a pozitívumokra összpontosít. Az író felteszi a kérdést: a különböző vélemények ütköztetése hiányában, a kritikus attitűd tudatos háttérbe szorítása nyomán mi lesz majd a kultúrával, a párbeszéddel? Ezzel együtt fontosnak tartja kiemelni, hogy ő továbbra is szimpatizál az internetes generációval, és 9/11, az azt követő háborúk, meg az elmúlt évek kemény gazdasági recessziója után érthető, ha neurotikusak és nárcisztikusak. Szerinte ők ezért igénylik azt, hogy csak és kizárólag pozitív visszajelzéseket kapjanak a külvilágtól.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

18 komment

14/09/17 Tényleg nem az Apple ad először kéretlenül U2-albumot ajándékba?

Sajti Botond

Nagy felzúdulást keltett, hogy az Apple az új iPhone-okra kérés nélkül feltölti a U2 új albumát. Ami viszont különösen érdekes, hogy nem sokkal ezután keringeni kezdett a Twitteren egy fotó egy nyolcvanas évekbeli újsághirdetésről, amely szerint az akkoriban a mai iPhone-okhoz hasonlóan menő walkman-ek mellé minden vásárló ajándék U2-kazettát kap.

u2casette.jpg

Bevallom, elsőre bedőltem ennek, méghozzá egy személyes emlék miatt: a hatodik születésnapomra én is egy ilyen walkman-t kaptam (máig emlékszem rá, piros volt és dögnehéz, hat ceruzaelem ment bele, és elég gyorsan le is merült), és ami az említett eset kapcsán fontos, hogy ez is ajándék kazettával érkezett, igaz az itthoni bolt nem U2-t, hanem R-Go-t adott hozzá ajándékba (persze ennek annyira nem örültem, jobb lett volna valami külföldi előadó). Szóval ezek után nekem nem tűnt hihetetlennek egy ilyen akciós reklámajánlat.

A Snopes.com viszont gyorsan kiderítette, hogy a hirdetés kamu, a friss iTunes-os hír alapján photoshoppolta valaki össze, itt megtekinthető az eredetije is. Ezzel együtt az ötlet szerintem vicces.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/09/11 ISIS: a terror brandje

Labossa Lajos

Az Iszlám Állam szunnita terrorszervezetet övező kiemelt médiafigyelem számos, angol nyelvterületen működő cég számára hozott nem várt kihívásokat az utóbbi néhány hónapban. A problémát az okozza, hogy főleg az amerikai média a mai napig ISIS-ként hivatkozik a szélsőségesekre.

Az Iszlám Állam angol elnevezése egyébként a következő módon változott az elmúlt időszakban:

1. ISIL (Islamic State of Iraq and the Levant)
2. ISIS (Islamic State of Iraq and Syria)
3. IS (Islamic State)

Nézzük meg, hogyan kezelték a kialakult helyzetet az Isis nevet használó márkák:

 

1.jpg

 

Az Isis mobiltárcát fejlesztő startup rövid úton névcserére kényszerült, mivel nem akartak közösséget vállalni az újságírókat lefejező szélsőségesekkel. A cég gyorsan reagált és kiaknázták a nevükkel kapcsolatos médiafelhajtást, számos megjelenést besöpörve, ami rá is fért a Google Wallet, a PayPal és a Venmo árnyékában kókadozó startupra.

 

2.PNG

 

Az Ann Summers brit fehérnemű- és szexuális segédeszközgyártó pár nappal James Foley amerikai újságíró lefejezése után jött ki Isis névre keresztelt fehérneműcsaládjával. A felháborodásra azt válaszolták, hogy a kampány újratervezése megoldhatatlan feladat elé állította volna őket, azonban elnézést kértek mindenkitől, akit megbántottak volna a névválasztással. 

 

3.jpg

 

Ne feledkezzünk meg az egyiptomi anyaistennő, Ízisz után nevüket kapó nőkről sem. Az amerikai Isis Martinez petíciót indított azzal a céllal, hogy a média ne használja az ISIS elnevezést az Iszlám Államra, hanem alkalmazzák az eredeti ISIL (Islamic State of Iraq and the Levant) nevet.

 

4.jpg

 

Az Isis metálzenekarra szintén rájárt a rúd, számos rajongójuk üzent nekik, hogy nem szívesen hordják pólóikat mostanában.

 

5.PNG

 

Az Isis gyógyszercég szóvivője szerint nincs szükség rebrandingre a 25 éves vállalat esetében, mivel vásárlóik részéről – akik főként orvosok – nem számítanak felháborodott reakciókra.

 

6.png

 

A politikai események miatt végrehajtott rebranding nem egyedülálló a történelemben. 1945-ben a brit SS Cars változtatta nevét Jaguar-ra, elkerülendő a náci rohamosztagosok okozta negatív konnotációt az autómárka kapcsán. Ahogy a logójukat elnézzük, okosan döntöttek.

 

Forrás:

Russia Today
The Independent
Bloomberg Businessweek 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

2 komment

14/08/05 Bojkottálják a nagy PR ügynökségek a klímaváltozást tagadó cégeket

Polyák Zsuzsa

A nyári hőség megtette hatását: a világ top 25 PR-ügynökségéből 10 cégnél betelt a pohár, ami a klímaváltozást illeti. Bejelentették: mostantól nem képviselnek olyan vállalatokat, akik tagadják az ember által generált globális klímaváltozást. Dohánygyártók, fegyvergyártók - ezek még védhetőek számukra, de a felmelegedés tagadói most már náluk is kevésébá vállalhatóak. A többi között nem dolgozik többet ilyen cégeknek a WPP, a Waggener Edstrom (WE) Worldwide, a Text100 vagy a Finn Partners.

hoax_climate_1.jpg

Sokatmondó adat: amíg a klímaváltozással foglalkozó kutatók 97%-a ért egyet azzal, hogy a környezetromboló emberi tevékenységnek "köszönhető" a globális felmelegedés... 

consensus_1024.jpg.650x0_q85_crop-smart.jpg

...addig az amerikai médiában a hírek 66%-a áll ki emellett, 34%-a a tagadók álláspontját képviseli.

Global_warming_perception_gap.png.650x0_q85_crop-smart.jpg

John Kerry amerikai külügyminiszter februárban egyenesen a legfélelmetesebb tömegpusztító fegyvernek nevezte a klímaváltozást, amit tagadni szerinte olyan, mintha valaki ahhoz ragaszkodna: a Föld lapos. Hasonlóan harcos álláspontot képvisel számos nagy márka is, elég csak Tim Cook Apple-vezér klímaváltozást tagadó részvényesek elleni kirohanását említeni ("Get out of the stock"), ami előtt a Virgin alapító Richard Branson is mélyeg meghajolt blogbejegyzésében, és a példa követésére kérte a vállalatokat.

A globális felmelegedés társadalmi megítélésben elsődleges szerepe a médiának van, így a lépés jelentősége nem elhanyagolható, akkor sem, ha egyelőre csak 10 nagy PR cég vállalta be ezt a kijelentést.

via: The Guardian




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

78 komment

14/07/31 Jobban érdeklik az ismerősök a Facebookon, mint a céges tartalmak? A hiba nem az Ön készülékében van!

Sajti Botond

Közzétettek a napokban egy, a hazai lakosság körében készített kutatást a közösségi platformok használatáról, amelynek egyik nem meglepő megállapítása, hogy a felhasználók leginkább ismerőseikkel szeretnek kapcsolatot tartani e felületek segítségével. Erre nyilván senki nem kapja fel a fejét, hiszen a legnépszerűbb közösségi oldalt, a Facebookot tulajdonképpen eredetileg erre találták ki. A kutatást bemutató cikkekben ugyanakkor felhívják a figyelmet arra is, hogy „a hazai felhasználók nem igazán aknázzák ki a közösségi média rejtette lehetőségeket”, utalva ezután például a munkakeresésre, de megemlítik azt is, hogy az eredmények alapján a megkérdezettek fele nem kíváncsi a cégek, szervezetek megnyilvánulásaira, s ezért „a marketingesek számára sem Kánaán már ez az oldal.”

Érdemes itt elgondolkozni az ok-okozati összefüggéseken: biztos, hogy felhasználókkal van a baj, nem pedig a közösségi médiában kevésbé sikeres céges oldalakkal?

thereisnothingwrong.jpg

 Egyrészt problémás ez a kérdésfeltevés: a felhasználókban elsősorban a közösségi élmény megélésére alkalmas tartalmak iránt van igény, tehát ha arról érdeklődünk, kíváncsi-e valaki a cégek, szervezetek közléseire, akkor a pozitív válaszok alacsony aránya borítékolható. A külföldön készített felmérések hasonló kérdéseire is ilyen vagy még negatívabb eredményt hoznak, így ebben nincs számottevő különbség a hazai lakosság és az egyéb országokban élők között.

Másrészt számos céges, szervezeti közösségi felületen találkozhatunk a mai napig a következő, alapvető hibákkal:

  • Már az oldal alapkoncepciója rossz
    Lehet, hogy egy vásárló évek óta kitart például egy jól bevált wc-papírmárka mellett, de kicsi rá az esély, hogy elköteleződését a márka Facebook-oldalának lájkolásával is ki szeretné fejezni

  • Egyoldalú, reklámjellegű közlések
    Gyakran még mindig az óriásplakáttal és az újsághirdetéssel van egy polcon a cégek fejében a közösségi média, így a Facebook-oldalon sorakozó posztok is az egyoldalú, felhasználói visszajelzéseket nélkülöző tartalmakra korlátozódnak

  • Unalmas, érdektelen tartalom
    Többen ugyan megtanulták már, hogy párbeszédet kell kezdeményezni a követőkkel, de nagyon sokan nem találták még meg az ehhez szükséges hangot. Közben a buzzjellegű tartalmak terjedésével a verseny e téren csak egyre erősödik

  • Ritka, rendszertelen frissítés
    A legizgalmasabb posztok sem érnek sokat, ha egy oldal csak eseti jelleggel frissül, elérésszáma drasztikusan visszaesik – ez olyan, mint a testedzés: egy többhetes kihagyás után lehet kezdeni mindent elölről

Ha csak a fenti problémák egyike érvényes egy szervezeti Facebook-oldalra, akkor azt az aktív felhasználók jó eséllyel elkerülik. Érdemes tehát inkább ezek kiküszöbölésére törekedni ahelyett, hogy a céges oldalakkal szembeni közönyt adottságként kezelnénk!




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/07/22 Így teljesítettek a focivébé szponzorai

Sajti Botond

Biztosan sokakban felmerült a kérdés, vajon mennyire éri meg súlyos dollármilliókat költeni a nagy márkáknak az olyan sportesemények szponzorálására, mint a nemrég véget ért brazil focivébé. A GlobalWebIndex legújabb kutatásának köszönhetően pontos számok állnak rendelkezésünkre arról, mely márkákat azonosították a meccsek nézői a világbajnoksággal. A felmérést a döntőt követő időszakban készítették el, és míg a vb kezdete előtt sokan olyan cégeket neveztek meg fő támogatókként, akik nem is tartoznak a hivatalos szponzorok közé, mostanra egyértelműen a pontos válaszok kerültek többségbe - bár néhány esetben még így is szoros volt a verseny.

focivb.jpg

A leglátványosabb különbséget a Coca Cola és a McDonald's érték el versenytársaikkal szemben, de figyelemreméltó még a Budweiser előnye a Heinekenhez viszonyítva, illetve az Emirates is kétszer jobb értéket kapott, mint a Qatar Airways. Nem ilyen jók viszont például az Adidas eredményei a Nike-val szemben, az utóbbit a hivatalos szponzorok közé soroló válaszok aránya csak néhány százalékkal volt alacsonyabb az Adidashoz képest. A Sony és a Samsung között szintén nem alakult ki jelentős különbség.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/07/11 Az Amazon engedélyt kért a csomagküldő drónok használatára

Sajti Botond

Sokan csupán ügyesen eltalált PR-fogásnak tekintették az Amazon tavaly év végi bejelentését, mely szerint megkezdik a drónokkal történő csomagküldés tesztelését. Egy biztos: a bejelentést követően rengeteg médiafelületen foglalkoztak a témával a CNN-től a legnagyobb online és nyomtatott hírforrásokig.

A legfrissebb hírek szerint most az Amazon hivatalosan is engedélyt kért az amerikai Szövetségi Repülési Hivataltól, hogy drónokkal szállíthasson csomagokat. A hatóság ugyanis szigorúan szabályozza a drónok kereskedelmi célú használatát. Az Amazon saját bevallása szerint sikeresen túl van a saját területen elvégzett teszteken, melynek során a drónok gond nélkül hozták-vitték a nagyjából 2,5 kg-os csomagokat (a cég által küldött áruk 86%-a e súlyhatár alá esik), mintegy 80 km/h-s sebességgel.

amazonprimeair.jpg

Mivel az automatikusan repülő kis szerkezetek jól vizsgáztak a házon belüli próbákon, a cég szeretne továbblépni. Ez azt jelenti, hogy az első hallásra még sci-finek hangzó drónos kiszállítás belátható időn belül valósággá válhat.

Még az első bejelentés kapcsán sok félelem és kétség felmerült azzal kapcsolatban, mennyire biztonságos ez a megoldás, nem fog-e valakinek a fejére pottyanni mondjuk az egyik szállítmány. Ismerve az Amazon eddigi tevékenységét, szerintem egy kopott gumis robogóval esős időben száguldó, fáradt pizzafutár sokkal nagyobb baleseti kockázatot jelent, mint egy hosszú időn át tesztelt, precíz drón.

Forrás: Engadget




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

5 komment

14/07/10 Trónok Harca: ilyen márkák lennének ma a királyi házak

Sajti Botond

Mivel még mi sem tudtuk túltenni magunkat azon, hogy a legutóbbi évad befejeztével jó ideig Trónok Harca epizódok nélkül maradunk, most eljátsszunk a gondolattal, milyen modern márkákként működnének a királyi házak napjainkban. Ez nem is olyan nehéz feladat, hiszen a nagy multinacionális vállalatok ma éppoly ádáz - igaz, kevésbé véres - küzdelmet folytatnak, mint a Trónok Harcából megismert családok. Az alábbi képeket a stockfotókat kínáló Shutterstock kreatív csapata készítette a náluk elérhető alapanyagok felhasználásával.

Lannister Investment Group

A Lannistereket leginkább a jólét és az állandó cselszövés jellemzi, ezért ma leginkább a Wall Street világába illenének egy befolyásos befektetési társaságként. 

Lannister.jpg

Air Targaryen

Sárkányaiknak köszönhetően egykor a Targaryenek voltak a levegő urai, így őket modern köntösben leginkább egy légitársaságként lehet elképzelni, a logó pedig szintén adja magát.

Targaryen.jpg

Baratheon Security

A csatatéren, harcban a Baratheonok jeleskednek, így a jelenkorban akár személyvédelemre, akár biztonságtechnikára lenne szükségünk, nyugodtan hagyatkozhatnánk rájuk. A márka arculatát is ennek megfelelően az acél és az erő határozza meg.

Baratheon.jpg

Arryn Mobile

A magasban található, távoli Sasfészekből a Völgy és a Hegy királyaiként uralkodó Arrynek ma egy mobiltársaságként működnének, amely világszerte adótornyai és műholdjai segítségével hidalja át a legnagyobb távolságokat is.

Arryn.jpg

Stark Outfitters

A Starkok tudják igazán, mit jelent a hideg tél,és hogyan lehet helytállni a legzordabb időjárás közepette is. Adja magát, hogy a magashegyi extrémsportok szerelmeseinek készítsenek különleges túrafelszereléseket, ráadásul a szlogenen sem kell gondolkodni: "Winter is Coming" - kell ennél jobb egy ilyen márkának?

Stark.jpg

Greyjoy Cruises

Ha különleges tengeri utazásra vágynánk, biztosan a Vas-szigetek környékén otthonosan mozgó és a tenger világát legjobban ismerő Greyjoyok hajózási társaságára bíznánk magunkat.

Greyjoy.jpg

Frey Celebrations

Ha a megszokott esküvők túl unalmasak lennének, a Frey-ház tagjainak mindig van ötlete, hogyan lehet feldobni egy szokványos partit. Ez talán a legmorbidabb márkaötlet, de kétségtelenül ütős!

Frey.jpg

Tyrell Cosmetics

A Tyrell-ház napjainkban leginkább a szépségiparban lehetne sikeres: krémek, kencék és illatos parfümök.

Tyrell.jpg

Forrás: Shutterstock




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/07/02 Bérelnél WiFi-kereső kutyát?

FLOW PR

Ti is jártatok már úgy, hogy nyaralás közben hiába próbáltatok használható WiFi-t találni? Itt a megoldás: talán az idei nyár talán legőrültebb szolgáltatását kínálja az a családi vállalkozás, amely speciális, WiFi-kereső kutyákat ad bérbe az ingyenes vezeték nélküli internetkapcsolat után kutató nyalaróknak. Az alapító szerint az általa kínált kutyák képesek kiszagolni a WiFi-t, és így elvezethetik az embert az internet forrásához.

wifidogs.jpg

Érdemes megnézni az alábbi videót erről a kétségtelenül rendhagyó, de lelkes startupról, és az alapján eldönteni, vajon mennyire lehet sikeres ez a vállalkozás. A kutyáknak ugyanis úgy tűnik, a WiFi-jelen kívül egyéb környezeti ingerek is felkeltik a figyelmét.

Szponzorált tartalom

Wi-Fi Dogs

Címkék: wifi wifi kutyák



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/07/02 Brit és ír vizsgálatok indultak a Facebook pszichológiai kísérlete miatt

Sajti Botond

Világszerte nagy vihart kavart múlt hét végén a Facebook kísérlete, melynek során több mint 600 ezer felhasználó üzenőfalán módosították a pozitív, negatív tartalmak arányát. Ezzel azt szerették volna kideríteni, hogyan hat a közösségi oldal a tagok hangulatára. A legnagyobb közösségi oldal azóta már magyarázkodott az ügyben, de úgy tűnik, az etikailag megkérdőjelezhető kutatásnak további következményei lesznek, az Egyesült Királyságban ugyanis a britek információs jogokkal foglalkozó hatósága, az ICO (Information Commissioner's Office), Írországban pedig az Ír Adatvédelmi Hivatal indított vizsgálatot az ügyben.

fb-experiment.jpg

A vizsgálat célja annak megállapítása, mennyiben felel meg a jogi előírásoknak az említett kísérlet. Ha esetleg arra a következtetésre jutnak, hogy a kutatás nem sértette meg a jelenleg érvényben lévő szabályokat, akkor könnyen lehet, hogy módosítani fogják a vonatkozó törvényeket, mivel egy brit politikus nyilatkozata szerint "ha még nincs erre vonatkozó megfelelő rendelkezés, akkor mindenképp szükség van ilyenre."

Források: hír, kép




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/06/26 VB2014: Így használjuk a közösségi médiát a focivébé idején

Sajti Botond

Ez az eddigi „legközösségibb” focivébé, ami nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy mind a digitális csatornák, mind a felhasználók, mind az okostelefonok száma nőtt az elmúlt négy évben. De pontosan mire és hogyan használjuk a közösségi felületeket a vb idején? A GlobalWebIndex felmérésének eredményei erre a kérdésre adnak választ, alább összefoglaltuk a legfontosabb eredményeket.

selfie_worldcup.jpg

A focirajongók harmada a meccsek idején folyamatosan közzéteszi véleményét a látottakról a közösségi felületeken, a nézőközönség fele pedig meccsnézés közben is időt szakít ismerősei státuszfrissítésének elolvasására.

A legnépszerűbb témák a közösségi médiában a vb idején természetesen a gólok, illetve a meccsek eredményei: a felhasználók háromnegyede ezekről posztol. Sokan foglalkoznak ezen túl az egyes játékosokkal, minden második poszt valamely focistával kapcsolatos. Ha figyelembe vesszük, hogy a vb eddigi meccsei során milyen indulatokat generáltak a játékvezetői döntések, akkor meglepően alacsony ezekhez képest a bírói ítéleteket, illetve a sárga- és piroslapokat minősítő posztok 20%-os aránya. 

focivbdiagr1.jpg

A szelfiőrületből persze a foci vb sem maradhat ki, a felhasználók minden tizedik posztban meccsnézős szelfit tesznek közzé.

 A focival kapcsolatos hírek és vélemények megosztásának, illetve nyomon követésének legnépszerűbb felülete nem meglepő módon a Facebook, amelyet gyakorlatilag minden néző (94%) használ a vb idején. Ezt követi a Twitter, amelyet a focibarátok kétharmada használ, és említésre méltó helyezést ért el még az Instagram is közel 30%-kal.

focivbdiagr2.jpg

A felmérés legérdekesebb eredményei talán a szponzorokkal kapcsolatos ismeretek és tévhitek. Ezekből kiderül, hogy a válaszadók harmada – tévesen – a vb hivatalos FIFA partnerei, szponzorai közé sorolja a Mastercardot és a Nike-t. A tényleges partnerek közül amúgy a Coca Colára és az Adidasra emlékeznek a legtöbben.

focivbdiagr3.jpg

A vb-vel kapcsolatos friss hírek elsődleges forrását a haverok, kollégák jelentik a válaszadok 52%-a számára. Ezt követi a Facebook, minden második focibarát a legnagyobb közösségi oldalon keresztül tájékozódik a világbajnokság aktualitásairól, közel harmaduk pedig a Twittert használja erre a célra.

focivbdiagr4.jpg

A meccseket a legtöbben - 77% - továbbra is az élő tévés közvetítésen keresztül követik figyelemmel, de az online streaming terjedésének jele, hogy a megkérdezettek negyede már ezt a megoldást használja. Ugyan csak a válaszadók harmada nézi kocsmában vagy egyéb nyilvános helyen a meccseket, de hogy a vb igazán közösségi esemény, azt jól mutatja, hogy 60% barátokkal közösen ül a képernyő elé.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

14/05/26 Az okostelefon, okosóra és okosszemüveg után itt az OKOSPÓLÓ

Sajti Botond

Aki azt hiszi, az okoseszközök tárháza már nem bővíthető további újdonságokkal, az téved: az OMsignal jóvoltából egy újabb hétköznapi használati tárgyat ruháztak fel digitális funkciókkal, a pólót. Ez a ruhadarab egy alkalmazáson keresztül az iPhone-unkkal kommunikál, emlékeztetve a felhasználót, ha például túlhajtotta magát, és már túl magas a vérnyomása, vagy éppen számon tartva, hogy hány kalóriát égetett el az illető aznap. Mindenki döntse el maga, hogy vicces vagy ijesztő, ha a pólónk a telefonunkon keresztül ránk szól, hogy most épp túlságosan ráfeszültünk valamire, úgyhogy ne stresszeljünk annyit, inkább vegyünk néhány mély levegőt:

A montreali OMsignal fejlesztései az „okos textilekre” irányulnak, olyan hordható technológiákra, amelyek a szívverésünktől a testhőmérsékleten és a lélegzetvételek számán át egy sor adatot rögzítenek viselőjükről. Vannak ugyan már hasonló célokat szolgáló sportkarkötők a piacon, de mivel pólót amúgy is hordunk, a cég szerint logikusabb közvetlenül abba beépíteni ezeket a funkciókat. A póló olyan, elektromos jelek továbbítására képes apró szálakat tartalmaz, melyek segítségével képes az említett adatok összegyűjtésére. Sportolásra és hétköznapi viseletnek, akár öltöny alá szánt pólók egyaránt megtalálhatóak a cég kínálatában.

smarttshirtbreathe.jpg

Az adatokból a pólóhoz tartozó alkalmazás persze részletes riportot állít össze számunkra, összesítve az aznapi teljesítményt. A honlapon feltüntetett információkból kiderül, hogy a pólóhoz tartozó alkalmazás elsősorban ebben erős: részletes adatokat biztosít számunkra, a motiváció viszont kimerül az edzések lájkolhatóságában.

smarttshirt.jpg

Ami viszont nagy előnye, hogy ez a ruhadarab sporttevékenységünk rögzítésén túl az adatok összetettségének köszönhetően a jövőben akár egészségügyi területen, orvosi célokra is használható lesz.




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

5 komment

14/05/21 Az olcsóság ára - második felvonás

Heiszki László

Két részes cikksorozatunk második ópuszában arra keressük a választ, hogy az értékesítési struktúrán, a sajátos kommunikáción és a kockázatos, ámbár sikeres termelési stratégián túl minek köszönhető, hogy a kínai készülékek lassan, de biztosan letarolják az európai piacokat is. Kicit cípősz, kicit szósz cikkünkben most a kiegészítő hype és a terméktámogatás képezik a menüt, s megosztjuk veletek azt is, mi hogyan vélekedünk az ázsiai okostelefonok beszerzéséről.

Pete Lau, a OnePlus első embere is megerősítette, hogy nagytudású készüléküket a közösségi médiára épülő kommunikációnak, a kis szériás gyártásnak és az avantgard értékesítésnek köszönhetően tudják 300 dollár alatti áron adni. "A készüléket a gyártási költségével megegyező áron értékesítjük. Erre a költségek fogyasztóközpontú elosztása ad lehetőséget. Ahelyett, hogy jelentős összegeket pumpálnánk a marketing büdzsébe, az online marketingre és a közösségi interakcióra építünk. Kereskedelmi partnerek bevonása helyett pedig az online értékesítésre támaszkodunk" - mondta el Pete Lau. 

OnePlus_One.jpg

Szót érdemel ugyanakkor a OnePlus által bevezetett értékesítési mechanizmus is, amely az elmúlt hónapokban ugyan kapott hideget és meleget, mindazonáltal erősíti a készülék unikális mivoltát. A márka csak és kizárólag meghívásos alapon ad lehetőséget arra, hogy megvásároljuk a hőn áhított masinát, ehhez természetesen regisztrálnunk kell a honlapjukon. Megjegyzendő, hogy ez nem csak a birtoklási vágy felkorbácsolásában kap szerepet, de hosszú távon értéktartóbbá is teheti a OnePlus One-t, amelynek alacsony nyitó ára egyébként gyors értékvesztést vetít elő.

Kiegészítők

Noha már eddig is sok mindenről esett szó, érdemes elgondolkodni a kiegészítőkön is. A burkolatok, tokok és kijelzővédő fóliák óriási hasznot hoznak, hiszen a vásárlók jellemzően nem egy-két darabot, hanem egy rendeléssel nagyobb tételszámot vásárolnak, tudván, hogy a készülékükhöz passzoló darabokat itthon nem kapni a sarki boltban. A kiegészítő mizéria egyik legjobb példája a Xiaomi, amely gyártó készülékei már már Apple szintű kultusznak örvendenek hazájukban, így nem csoda, hogy a készülékeikhez passzoló sportcipő is a rajongók kedvence lett, nyugaton is.

Canvas_shoes.jpg

Terméktámogatás

A költségek lefaragásában azonban meghatározó pont a készülékek mögött álló szoftverfejlesztés és terméktámogatás. Az android térnyerésével ugyanis olyan fegyverhez jutottak a kisebb gyártók, amely nélkül elképzelhetetlen lett volna számukra, hogy ilyen színvonalú készülékeket gyártsanak. Bár sok az egykaptafa megoldás az ázsiai piacon, az olyan ismert gyártók, mint a Meizu vagy a Xiaomi komoly figyelmet fordítanak a termékek szoftveres gondozására. Saját, jól felismerhető romot, launchereket alkotnak. Sőt, sok esetben nem állnak meg a kapuban, s fejlesztéseiket más gyártók termékei számára is elérhetővé teszik, ingyenesen. Noha ez ablakon kidobott lovettának tűnhet, abból csak profitál a márkanév, ha más készülékek fedélzetén is őket látja a felhasználó.

Meizu.jpg

Konklúzió

Az olcsóságnak tehát ára van, méghozzá egy jól eltalált piaci stratégia, amely számos mechanizmus együttes hatására, de igen kockázatos működésére épít. Természetesen mindig lesznek olyan versenyzők, akik vesztesen lépnek ki ebből az orosz rulettből, de egy-egy jól bejáratott kínai márka a jövőben is biztos, hogy képes lesz borsot törni a nagy brandek orra alá. S az alacsony árakon túl a felhasználók hogyan profitálhatnak mindebből? Az ökoszisztéma egyre színesebbé válik, amely komoly árversenybe taszíthatja a legnagyobb piaci szereplőket, s ez ösztönzően hathat a szolgáltatások és a minőség fejlesztésére; az alacsonyabb árszegmensekben is.

A legfőbb kérdés mégis az, hogy merjünk-e kínai telefont venni? A válaszunk erre az, hogy ezt mindenki mérlegelje saját maga. Az utólag felmerülő költségek (ÁFA, szállítás), valamint az a tény, hogy ha gond van a termékkel, akkor hetekre, akár hónapokra is búcsút inthetünk neki nehézzé teszik a döntést. Ha valaki viszont kész arra, hogy szembe nézzen a kockázatokkal, nem riad vissza attól, hogy szoftveresen esetleg bele kell nyúlnia a telefon működésébe, akkor körültekintő tájékozódás után ne bizonytalanodjon  el, sok sikert kívánunk a választásához!

Forrás: Gizchina.com; Gizmochina.com; Pinterest; OnePlus One




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

6 komment

14/05/13 Az olcsóság ára

Heiszki László

Néhány évvel ezelőtt mosolyogva legyintettünk, ha kínai telefont láttunk, de nagyot fordult a világ, s a messzi keletről érkező készülékekben ma már egyre többen látnak potenciált. A kici, occó, de jó holmi kelendő, még akkor is, ha egy-egy ilyen jövevény vásárlása esetén kompromisszumokat kell kötnünk az esetlegesen felmerülő költségek és a garancia terén is. A kínai okostelefonok térhódításának titka egyértelműen a jól eltalált árazásukban keresendő, hiszen több közülük olyan tudást és minőséget garantál potom pénzért, amely tulajdonságokért egy ismert márka esetében mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk. Hogy lehetséges ez? Két részes cikksorozatunkban erre keressük a válaszokat. 

A Kínából érkező készülékek kacagva a földbe döngölik a legismertebb márkák csúcskészülékeit, hiszen gyakran felsőkategóriás tudást kínálnak, európai szemmel nézve, belépőszintű áron. A magas számítási teljesítmény és az egyre alacsonyabb árak trendje pedig komoly kihívás elé állítja a legnagyobb márkák döntéshozóit. A lavina alig két évvel ezelőtt indult el, a Xiaomi Mi2 készülék bejelentésével, amely mindössze 320 dolláros nyitó árával és a mögötte álló terméktámogatással letarolta a piacot, nem csak a hazájában. Aztán jött az idei év nagy meglepetése, a OnePlus One, amely 299 dolláros árával és hardveres specifikációjával alaposan szégyenben hagyta a piac apraját és nagyját. A halandó fejében mindezek láttán jogosan merül fel a kérdés: ezek a kis gyártók hogy adhatják ennyire olcsón a bőrüket?

Xiaomi.bmp

E-kereskedelem

Noha a kisebb manufaktúrák is igyekeznek megteremteni a klasszikus vásárlás lehetőségét, az eladásaik jó részét e-kereskedelem útján bonyolítják le, amelynek mondanom sem kell, költségei messze elmaradnak egy hagyományos POS hálózatétól. Számos márka nem rendelkezik saját webshoppal sem, így az értékesítésüket kizárólag nagy, online áruházakkal – gondoljunk csak az éppen a tőzsdével kacérkodó Alibabára – kötött megállapodásaik részeként bonyolítják le.

Oppo_Meibo.bmp

A közösség ereje

A hardvergyártók számára viszont a legnagyobb kihívás az, hogy a termékeiket reflektorfénybe juttassák. A fogyasztók vágyakozását a többség nem bízza a véletlenre: a Samsung, az immár a Microsoft égisze alatt működő Nokia, vagy a Sony dollár milliókat költ óriásplakátokra, TV reklámokra, szponzorációra, BTL akciókra, amelyek költségei végső soron a termékek árazásában is jelentkeznek. Ezzel szemben a kínai márkák többsége elsősorban az ingyenes közösségi média és klasszikus PR eszközök mellett teszi le a voksát. Hivatalos Twitter, Facebook, Google+, vagy Weibo oldalaikon pedig olyan viral reach-et generálnak, amely nyomán a közösség magát hergelve juttatja jó hírnévhez, és rövid idő alatt óriási népszerűséghez a készülékeket.

Hazárdjáték a termelésben

Az alacsony árazásban természetesen számos más, kézzel foghatóbb ok is közrejátszik. A kis kínai gyártók igen alacsony számban gyártják le a szériákat, sőt, gyakran előfordul, hogy új terméküket az első hónapokban minimális haszonkulccsal, sok esetben némi veszteséggel értékesítik. Meglepő, de ez a stratégia hosszú távon igen kifizetődő. A felgyorsult világban a komponensek ára ugyanis hamar zuhanásba kezd, így pár hónappal az értékesítés megkezdése után nullszaldósból profittermelésre vált a biznisz. A kis szériás gyártás pedig csökkenti a beragadó készletek esélyét, így minimalizálja a raktározásra fordítandó költségeket.

inew_v3_stock.bmp

Hogy mi minden áll még a jóárasított kínai okostelefonok sikerének hátterében? Hamarosan jön a folytatás!

Forrás és képek: Gizchina.com; Gizmochina.com; Pandawill.com; Facebook; Twitter; Weibo 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

14/04/29 Kutatás: így használják okostelefonjaikat az újságírók

FLOW PR

Több alkalommal vizsgáltuk már, hányan és mire használják az újságírók közül a közösségi médiát, de most először arról is megkérdeztük őket, hogyan viszonyulnak az "okos" mobileszközökhöz, vagyis milyen szerepet tölt be életükben az okostelefon, illetve a táblagép. A válaszokból az derült ki, hogy napjaink tipikus újságírója rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagyrészt a munkavégzéshez használ, segítségével naponta többször olvassa e-mailjeit és a legfrissebb híreket; készülékén Android operációs rendszer fut, és nem szívesen tölt le rá alkalmazásokat. A megkérdezettek élen járnak a mobileszközök használatában: tízből nyolc újságírónak van okostelefonja, amelynek penetrációja körükben jóval magasabb a magyar átlagnál. Többségük több mint két éve szerezte be első ilyen készülékét, és nem éri el a 7%-ot azok aránya, akik sem most, sem a jövőben nem kívánnak okostelefont használni. Jóval kisebb az okostelefonhoz képest a táblagépek elterjedtsége: jelenleg tízből mindössze hárman rendelkeznek tablettel.

mobileszkkep1.jpg

A megkérdezettek túlnyomó többsége mobilinternet-előfizetéssel is rendelkezik, de minden tizedik újságíró továbbra is csak wifin keresztül tudja használni készüléke internethez kapcsolódó funkcióit. Kétharmaduk okostelefonon és táblagépen egyaránt Android operációs rendszert használ, minden negyedik válaszadó viszont az iPhone-t választotta, a táblagépek közül pedig több mint 30%-uk vásárolt iPadet.

A mobileszközök munkavégzésben betöltött szerepének fontosságát jól mutatja, hogy az újságírók több mint 90%-a egy napra sem tudja nélkülözni okostelefonját: elmondásuk szerint arra is hajlandóak, hogy akár hazamenjenek érte, ha esetleg otthon felejtenék. Ennek oka, hogy válaszaik alapján a készülék nagymértékben megkönnyíti munkájukat, kétharmaduk használja például a telefont rendszeresen internetes információgyűjtésre cikkei megírása során.

mobileszkkep2.jpg

Jelentős eltérés mutatkozik ugyanakkor az okostelefon és a táblagép munkavégzés céljából történő felhasználásában: míg előbbire az újságírók döntő hányada részben vagy teljes mértékben munkaeszközként tekint, addig a tableteket a válaszadók közel kétharmada inkább szabadidős elfoglaltságokra használja.
Az okostelefon leggyakrabban használt funkciói közé tartozik az e-mailek olvasása és írása, illetve a hírek nyomon követése – tíz újságíróból kilenc napi rendszerességgel használja e célokra készülékét. Túlnyomó többségük rendszeresen okostelefonja segítségével keresi fel a közösségi oldalakat. A hanghívás használata a harmadik helyre szorult vissza, SMS-eket pedig a válaszadók alig háromnegyede küld rendszeresen. A legnépszerűtlenebb funkció egyértelműen a QR-kód leolvasása: 83%-uk ritkábban, vagy szinte soha nem él ezzel a lehetőséggel.

Az újságírók döntő többsége nem szívesen tölt le túl sok alkalmazást mobileszközeire: mind az okostelefonok, mind a táblagépek esetén azok aránya a legmagasabb, akik tizenegynél kevesebb alkalmazást töltöttek le. Minden tizedik megkérdezett viszont megszállott appgyűjtő: ők ötvennél is több alkalmazással rendelkeznek.
A felhőinformatikai megoldások a mobileszközök használata nyomán viszonylag gyorsan elterjedtek a médiában dolgozók körében: mára a válaszadók több mint fele használ ilyen szolgáltatást, harmaduk napi rendszerességgel.

Letölthető infografika




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!