13/04/19 Ujjfoci pénteki munkakerüléshez

Varjasi Viktor

Nem új keletű jelenség, hogy a nagyobb vállalatok zsíros költségvetésből forgatott, tévébe szánt reklámfilmjüket a világhálón közösségi kampánnyal kötik össze. Ennek az egyik legújabb példája a HeinekenRoad to the Final című, egzotikus tájakon játszódó, pörgős spotja, amelynek az ujjfocis jelenetéből egy élvezetes kis flipperjátékot fabrikáltak a fejlesztők.

Azon kívül, hogy remek időtöltés pötyögni vele pár percet, arra is lehetőséget ad, hogy a futball szerelmesei megosszák eredményeiket a Facebookon vagy a Twitteren, sőt ismerőseikkel is összemérhetik a tudásukat.

A gamifikáció révén ráadásul több időt fordítunk a kampány egyes elemeinek tanulmányozásával – mintha bárki is ne tudná, hogy a Wembley-ben lesz a labdarúgás egyik idei legnagyobb ünnepe, a Bajnokok Ligája döntő meccse.

 

Szponzorált Bejegyzés




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

13/04/17 Kommunikáció katasztrófahelyzetben

Varjasi Viktor

A Wired nagyon jó és időszerű összefoglalót írt arról, hogyan érdemes kommunikálni katasztrófahelyzetben. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat, mert bárki teljesen leblokkolhat, vagy a rossz beidegződések miatt nem a megfelelő módját választja a kapcsolatteremtésnek. A teljesség igénye nélkül, íme a legjobb tanácsok, hogyan kommunikáljunk vészhelyzetben:

  • Ne indíts hívást! Hagyd szabadon a vonalat az elsőknek, akik életjelet adnak!
  • Írj SMS-t! A mobiltársaságok az üzenetírást javasolják a hanghívás helyett a hálózati torlódások elkerülésére. A kisebb adatcsomagok gyakrabban átcsúsznak a rendszeren, míg a nagyobb pakkok beragadhatnak.
  • Használj alkalmazásokat! A mobilhálózatok és a telefonvonalak korlátozottak, de az olyan applikációk, mint a GroupMe, a Twitter és Facebook Messenger több irányba is képesek kapcsolatot létrehozni.

Ha te vagy az, akit el akarnak érni:

  • Keress vezetékes internetet! Ha katasztrófa által érintett területen vagy, a kábeles csatlakozás lehet a legjobb választásod. Ezek szélessávú csatornák, amelyek úgy készültek, hogy kezeljék nagyobb forgalomingadozásokat. Bizonyítottan ellenállnak a legrosszabb forgatókönyveknek is.
  • Szólj hozzánk! Írj emailt anyukádnak, frissítsd a Facebook státuszod, tweetelj az állapotodról és a hollétedről! Akár sértetlen vagy, akár sürgős segítségre szorulsz, hagyd, hogy az internet virális természete érted dolgozzon! Meglepődnél, hány ember aggódik érted.
  • Frissítsd a hangpostafiókodat! Ha mindössze egyetlen hívást indíthatsz, tárcsázd a hangpostádat és változtasd meg a kimenő üzeneted! Így hozzátartozóid akkor is képben lesznek a helyzetedről, ha hangpostára kapcsol a telefonod, amikor hívnak.

További tippek:

A mai mobilok nehezen bírják lemerülés nélkül egy teljes napig, ha folyamatosan hálózat után kutatnak. Használj külső akkumulátorokat, amelyekkel megduplázhatod vagy akár megháromszorozhatod az okostelefonod készenléti idejét! Ha nem tudod, mikor állnak helyre a stabil kommunikációs csatornák, a 4G-t és a Wifit kapcsold ki, hogy ezzel is energiát spórolj!

Legyen naprakész a vészhelyzetben hívható hozzátartozóid listája! Ha valami történik veled, a hatóságoknak vagy a munkahelyednek el kell érniük a családtagjaidat vagy a legjobb barátaidat. Jelöld a vész esetén tárcsázható kapcsolataid az ICE (in case of emergency) felirattal, így a mentésedre érkezők gyorsan kisegíthetnek, ha képtelen vagy használni a telefonod!




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

13/04/16 Egy gofrisütővel indult a Nike sikertörténete

Marta Bognar

A Nike ma már a világ egyik legismertebb brandje és sportszergyártója. De hogy tudott ilyen rövid idő alatt sikertörténetet írni a márka? A már az alapítás pillanatában híres atlétikaedző, Bill Bowerman „DIY” technikával készítette az első cipőket tanítványainak.

Bill rájött arra, hogy ha könnyebb a cipő talpa, akkor a futók jobb teljesítményt nyújtanak. A lábbelik felső részét ezért könnyebbé tette, 1967-ben már nylon anyagot használt. A következő lépésben kikísérletezett egy rugalmas, rücskös talpat, nem is akármilyen eljárással: folyékony gumi keveréket öntött felesége gofrisütőjébe. Ez a talpszerkezet örökre megváltoztatta a futócipők tervezését. A Nike 1974-ben piacra dobta a "gofritalpú" futócipőt, ami rövid idő alatt Amerika legnagyobb számban értékesített edzőcipője lett.

Eredet

Bizonyára sokan tudják, hogy a Nike márkanevet Niké, a győzelem görög istennője ihlette. A logó, vagyis a „Nike pipa” az ő szárnyait szimbolizálja, közvetítve ezzel a márka szellemiségét: a sport és a nemes küzdelem az első, a termék csak eszköz.  A love branddé váláshoz azért ennél több kellett. A Nike életében mindig nagyon fontos szerepet játszottak az afroamerikai közösségek, és a nagyvárosi fekete szubkultúra, ezért az új termékeit rendszerint a metropoliszok gettóiban lakó fiataloknak mutatja meg először.

Reklámozás, szponzorázió

A vállalat marketingtevékenysége már a kezdetektől nagy visszhangot váltott ki. Az idén 50 éves Michael Jordan karrierje nemcsak a kosárlabdát, a sportmarketinget is forradalmasította. Az 1985-ben piacra dobott Air Jordan 1 kosárcipőt a sportoló annak ellenére is viselte, hogy David Stern, az NBA első embere betiltotta a terméket. A tiltás és az arra adott reakció csak növelte az amúgy sem népszerűtlen márka értékét.  A cipőért - városi legendák szerint - fegyveres rablásokat követtek el, a későbbi modellek piacra dobását pedig hétvégére kellett időzíteni, hogy az amerikai kissrácok ne lógjanak miatta az iskolából. A Forbes szerint a modell egymilliárdos forgalmat generál a Nike-nak.

Az Air Jordan első reklámja, amit állítólag betiltottak:

A Nike nem állt meg Jordannél. Cristiano Ronaldo, a Real Madrid labdarúgója évi 6 millió euróért viseli 2014-ig a cég termékeit. A Los Angeles Lakers játékosa, Kobe Bryant évente 7,5 millió, míg a golfozó Tiger Woods 16 millió eurót kap a Nike-tól. Az edenvox összegyűjtötte a Nike legjobb futball reklámjait, itt.

A világvállalat bizony úttörőnek számít a reklámok terén, ezt az egyik legújabb gerilla aktivitásuk is bizonyítja, ahol egy Nike cipő táncol Amsterdam utcáin. A projekthez egy Holocube-ot állítottak fel, és hologramos technikával vetítették ki a Nike minden eddiginél rugalmasabb Free modelljét. 

Innováció

Nike első terméke a futócipő volt, de mára a legtöbb sportág számára gyárt eszközöket, legyen szó a labdarúgásról, a kosárlabdáról, a küzdősportokról, a teniszről, a baseballról, az amerikai fociról, vagy éppen az atlétikáról és a golfról. A márka méltán népszerű a fiatalok körében: a hip-hop kultúra közkedvelt brandjeként a városi divatban is nagy szerepet vállal. Többek között olyan sztárok is terveztek már utcai sneakereket a Nike-nak, mint Kanye West.

2009-ben került a boltokba a Nike és az Apple közös terméke, a Nike+. Az eszköz segítségével összeköthetjük iPodunkat futócipőnkkel, és nyomon követhetjük eredményeinket. A Nike+ legújabb innovációja a 2012-ben bemutatott Fuelband, egy különleges csuklópánt, amellyel minden mozgást mérhetünk. Az eszköz egy beépített usb-n keresztülcsatlakoztatható a számítógéphez, egy ingyenes app segítségével pedig iPhone-ra is átküldhetjük az információkat. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment



süti beállítások módosítása