13/12/19 Amikor mainstream lett a marketingmentesség

Madalina Rita

Beyoncé nagyon nagyot dobott az új albumával, ami sok szempontból az alapokhoz való visszatérés: nem lehet dalonként megvásárolni, nem előzte meg hónapokkal korábban kezdődő teaser-kampány (ld Daft Punk és még sokan mások), nem szellőztették meg, stb.

A "no marketing" megközelítés nagyon jól működött: a meglepetésfaktor a gigantikus celebfaktorral párosítva természetesen legalább annyira hatékony kampányt eredményezett, mintha teleszórták volna a világot hirdetésekkel. 

Természetesen Beyoncé segítségére voltak azért nagyon hasznos eszközök a hírnéven és a zenén kívül: sajtóközlemény, kiemelt megjelenés az iTunes store-ban, menő, update-elt honlap.

Apple   iTunes   iTunes Charts.png

Utána pedig tovább erősítette a hatást a profi gépezet, főként a közösségi médiában: a Twitteren bombaként robbant a hír, a dalokhoz kapcsolódó klipekből készült gifek pedig szintén nagyon hálás közönségre leltek főként a Tumblren.

A marketingmentes albumkiadással már több nagy név is próbálkozott, igaz egyikük sem volt olyan mainstream sztár, mint Beyonce. Gondoljunk csak a Radiohead 2007-es kezdeményezésére, amikor az In Rainbow albumot teljesen tetszőleges összegért lehetett letölteni a honlapjukról, megkerülve a szokásos értékesítési csatornákat. A kampány pedig lényegében az erről való tudósításban merült ki.

A teljesség kedvéért azért hozzá kell tenni a marketingmentességhez, hogy a 14 számot tartalmazó albumhoz 17 klip készült, tehát nem bízta a véletlenre az énekesnő stábja az anyag népszerűsítését. A klipek a legjobb reklámok - ha nélkülük dobták volna piacra az albumot, sokkal kisebb lett volna a dolog hatása.

Vajon lesznek naiv követői ennek a gyakorlatnak? Szerintünk hozhatnak a próbálkozások érdekes megoldásokat, de valószínűleg ekkorát sokáig senki nem fog tudni alakítani. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr115697990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emesz 2013.12.19. 21:24:58

"A marketingmentes albumkiadással már több nagy név is próbálkozott, igaz egyikük sem volt olyan mainstream sztár, mint Beyonce. "

David Bowie

KopaszMercis 2013.12.20. 06:46:01

Vannak olyan jelenségek a zeneiparban, amit egyszerűen képtelen vagyok ép ésszel felfogni. Ki a TÖKÖM pörög erre a semmilyen zenére? Én amúgy tökre tisztelem ezt a hölgyet, mert nem csak kornyikál, hanem egyéb kreatív dolgoban is részt vesz, és ez tényleg fasza, de nem értem, hogy ezt a semmilyen produktumot ki a picsa szereti?? Szép a hangja, egy közép iskolai tehetség kutatón valóban megérdemelne dícséretet, de annyira méltatlan ahhoz a sikerhez amit elért… mindegy, én ezt sosem fogom érteni.

Madalina Rita 2013.12.20. 09:11:16

@emesz: David Bowie mainstream sztár?

Nagy sztár, de nem mainstream szerinte.

Mercis: volt már ilyenre példa a történelemben, gondoljunk csak például a fiúbandákra. :)


süti beállítások módosítása