13/03/28 Szavazd vissza eltűnt kedvenceidet!

Zimányi Dorottya

Sokak tapasztalata, hogy végre megtalálják a legjobb illatot vagy a legfinomabb csokit és azok egyszer csak eltűnnek a polcokról. Régen az igazán kitartóak aláírást gyűjtögettek, leveleket írtak a gyártónak, manapság viszont már százával alakulnak a különböző termékeket, szolgáltatásokat visszakövetelő Facebook csoportok. Már egy like is elég ahhoz, hogy támogassunk egy ilyen kezdeményezést. És bizony nem egy példa van arra, hogy a közösség nyomására – ideiglenesen vagy véglegesen – újra kapható lett az adott termék.

Itt van például a brit Cadbury Wispa nevű tejcsoki szelete. Több mint 20 év után a gyártó 2007-ben úgy döntött megszünteti a terméket. Rövid idő alatt nem kevesebb, mint 93 Facebook csoport alakult, melyek keretében összesen 14 ezren tiltakoztak a döntés ellen, és akkor még a Myspace és Bebo csoportokról nem is beszéltünk. A gyártó végül egy rövid időre visszavezette, de olyan roham indult a csokikért, hogy 2008-ban ismét állandósította az édességet.

A Coca Cola sem gondolta volna, hogy amikor a különleges kiadású vaníliás ízesítésű italuk kifutott, több mint 100 ezren fogják visszakövetelni. A brit rajongók 3 évig harcoltak kitartóan, míg végül nem egészen egy hónappal ezelőtt a Coca-Cola beadta a derekát és ismét piacra dobta a vaníliás kólát.

cola.png

Mindezek után nem csoda, hogy az ilyen elképesztő fogyasztói aktivitást látva több gyártó úgy döntött, elébe vág az eseményeknek és saját maga ajánlja fel, hogy visszahoz néhány leselejtezett kedvencet. A MAC tavaly egy nagyszabású Facebook kampány keretében 18 szájfényt, rúzst és szemhéjpúdert bocsátott szavazásra. A cég azt ígérte, hogy minden kategóriából a három befutó egy rövid ideig újra elérhető lesz az online áruházukban. A beérkezett 636 ezer szavazat után azonban végül mindegyik fajta termékből véglegesített egyet. Hasonló sikereket könyvelhetett el a Pantene vagy az Esteé Lauder által jegyzett Bobbi Brown Cosmetics kampánya is.

bobbi.JPG

Az ehhez hasonló esetekben nem csak a fogyasztó jár jól, hanem a gyártó is, mert különösebb erőfeszítés nélkül a figyelem középpontjába tud kerülni, és a rajongók vágyainak teljesítésével erősíti azok márkaszeretetét és hűségét. Olyannyira, hogy már az is felvetődött, hogy érdemes egy népszerű terméket csak azért kivonni a forgalomból, hogy utána egy diadalmas kampány keretében visszahozhassák. (Ezt főleg a limitált kiadású termékekkel szokás eljátszani. Fontos viszont, hogy aki túlzásba esik, könnyen elveszítheti a vásárlók bizalmát.) Akárhogyan is, a nagyobb márkáknak érdemes meghirdetni egy ilyen akciót, mert úgy tűnik, igen nagy esélye van a sikerre. 

Címkék: kampány Facebook



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trendlabor.blog.hu/api/trackback/id/tr825172271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2013.03.31. 19:39:22

Hűűűűűbazzzzzzz, a vaníliás kóla....

Életem egyik legszörnyűbb élménye volt, sok finom üdítőt ittam már életemben, de olyan vackot még sosem :-((

Ha éjszaka felsírok álmomban, akkor a család tudja, hogy a vaníliás kólával álmodom :-((

Kizárólag egy okból tudom elképzelni, hogy ismét forgalomba hozzák: ezzel vallatták a foglyokat Guantanamón, ez a legelszántabb foglyokat is szóra bírta, és fogytán a készlet :-((


süti beállítások módosítása