11/03/03 Mennyire zöld az iPad2? És mit tegyünk a régivel?

Polyák Zsuzsa

 

Ami biztos: ne a kukába dobjuk, ha cserélni is akarjuk, Steve Jobs tárt karokkal várja vissza, és még ajándékot is kapunk (tippek bővebben lentebb).  Mert ugye aki nem a Marson tartózkodott az elmúlt 12 órában, annak biztosan nem új, hogy tegnap bemutatták a várva várt iPad2-t.
Amit ennyi idő alatt meglehetett tudni róla, azt már többen leírták (akiknek mégis újat mondtunk eddig, akkor itt és itt lehet bővebben olvasgatni), a beépített kamerára, stb-re így nem térnék ki, most inkább nézzünk egy egészen más (de fontos) szempontot: mennyire zöld az új kedvenc. És hogyan viszonyul az Apple az újrafelhasználáshoz? 
A legfontosabb: az új iPad annyit fogyott, hogy vékonyabb lett az iPhone4-nél is, 33%-al lett soványabb, a 10 colos képernyőhöz így 8,8 mm-es vastagság társul (korábban 13,4 mm). Ez zöld szempontból tehát mindenképpen előrelépés: jóval kevesebb anyag szükséges az előállításához, és nem utolsó sorban ennyivel kevesebb anyagot kell majd újrahasznosítani, ha kis kedvencünk befejezi szolgálatait. S bár jóval gyorsabb lesz a nálunk március 25-től kapható kütyü, aksi szempontból is rendben van, hiszen az erőnövekedés ellenére ugyanúgy bír majd 10 órát (állítólag).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Már arról is született remek infografika, hogy vajon az új e-readerek vagy a hagyományos könyvolvasás a környezetbarát, nos, a vita nem eldöntött, de az iPad győzött a Kindle-el szemben: 130 kg-s CO2 termelés a Kindle 168 kg-s CO2 kibocsátásával szemben (gyártás, szállítás stb.).
Ahogyan elődje, úgy természetesen az új iPad is arzén-, PVC-, higany- és BFR-mentes (brómtartalmú égésgátlók), és igen magas arányban újrahasznosítható. És el is érkeztünk egy fontos kérdéshez: mit tegyünk a "régi" (= alig egy éves) iPad-ünkkel, ha nem bírunk magunkkal és azonnal kell az új?
Nagyon súlyos adatok: jelenleg csupán a nem használt PC-k, okostelefonok, táblagépek mindössze 5%-t hasznosítják újra. Mi is tehetünk azért, hogy ez az arány változzon.
1.    Vissza a feladónak: Steve Jobs tárt karokkal várja a régi cuccost (nem csak az iPad-eket, de minden régi PC-t). Sőt, ha még nem teljesen halott, és tudnak is vele valamit kezdeni, Apple ajándék-kártyát is kaphatunk cserébe (sajnos, egyelőre persze Magyarország még nincs benne a szórásban, de Csehországból és Ausztriából már működik). Amúgy a metódusnál mi sem egyszerűbb: látogass el az Apple recycling site-jára,  add meg a kütyüd paramétereit, és nemsokára küldenek neked egy dobozt, aminek már a szállítási költségei is előre rendezve lesznek. Tedd bele a régi (ha-ha) iPad-ed, várj pár hetet, és nemsokára ott figyel az Apple gift cardja nálad, amit bármely Apple retail store-ban vagy online shopban használni tudsz. 
     2.    eBay Green Team (erről később bővebben is írunk majd, mert érdekes kezdeményezés): A 2010 őszén elindított program egy új, instant formája annak, hogyan lehet csökkenteni a környezeti terhelést, gyorsan pénzzé téve elektronikai hulladékainkat.
 
3. Baráti köröztetés: Ha még annyit sem akarunk foglalkozni régi iPad-ünkkel, amennyit a fenti opcióknak elvárnak, egyszerűen küldjünk egy körüzenetet ismerőseinknek a Facebookon, vagy e-mailben. Spamelés? Igen. Káros? Nem. Hiszen szinte egészen biztos, hogy jutányos áron valakinek kelleni fog, és máris tettünk valamit a Földért (és barátunk birtoklási vágyának csillapításáért.)
4. Add nekem: dobj egy e-mailt és nem fogok tiltakozni. 

 

Címkék: apple zöld ipad ipad2



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

11/03/02 A jó pr-es kicsit hipszter is

Madalina Rita

A legtöbb kommunikációs szakmában alapvető elvárás a legújabb trendek ismerete, legyen szó technológiákról, művészetről vagy popkultúráról. Leginkább a reklámszakma esetében tarthatnánk fontosnak mindezt, de egy jó pr-es számára szintén alapvető, hogy legalább félig hipszter legyen, azaz olyan fiatal, aki ismeri és érti, mi zajlik az undergroundban vagy mi éppen a felkapott.

Nem nehéz belátni ennek a szükségességét: a legtöbb megbízó újszerű ötleteket vár el, és ezek leginkább akkor működnek, ha közük van ahhoz, ami ma a fogyasztókat éri, azaz részét képezik valamilyen formában a kultúránknak. Elég azonban, ha csak a legegyszerűbb eshetőségekre gondolunk: az ügyfél unja már az eddig használt sajtókonferencia-helyszíneket, újat kell keresni. Mennyivel könnyebb dolga van annak, aki rendszeresen felfedez új helyeket, és nem csak hírből hallott a menüről! Vagy éppen tud előadásokat javasolni az ügyfél évfordulójának, partnereseményének megünneplésére, mert jár színházba, koncertrekre.

A sort a végtelenségig lehet folytatni. Persze a jó pr-esnek a Google is a barátja, ahogy ezt korábban írtuk, és egyébként is otthon van a közösségi médiában, de itt az is kell, hogy a kulturális témák is átmenjenek a barátok és RSS-feedek szűrőjén.

A legideálisabb persze az, ha egyszer-egyszer a pr-es is megengedi magának, hogy elmenjen vacsorázni egy jobb helyre, vagy megnézzen néhány tánc- zene- vagy színházi előadást és ne csak a hírekből tájékozódjon az aktuális kulturális történésekről.

Ezek a szituációk nemcsak az információgyűjtéshez, hanem az inspirálódáshoz, networkingeléshez és természetesen a kikapcsolódáshoz is fontosak. Érdemes élni velük!

 

 

 

Címkék: pr vélemény trend



Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása