11/08/09 Jó tanácsok, ha cégünknek tweetelünk

Berkes Ákos

1. Saját tartalmunk legyen! Ha üzleti profilt kezelünk, kerüljünk a retweetelést. Követőink nem azért érdeklődnek irántunk, hogy más forrásokból is hozzáférhető információt közöljünk velük. A közösségi média-részvétel általános érvényű szabálya, hogy akkor lehetünk sikeresek, ha képesek vagyunk releváns és egyedi tartalmat kínálni az internetezőknek. A Twitter egy nagyszerű eszköz arra, hogy a legfontosabb üzeneteinket eljuttassuk a felhasználóknak, illetve, hogy nyilvánosan is meghallgassuk véleményüket és arra reagáljunk. Ugye, hogy ebben nincs helye egy harmadik félnek?

 

2. Legyünk egyediek! Ne csak tartalmunkban, megjelenésünkben is szabjuk saját képünkre a Twitter felületét. Készítsünk egyedi avatart és háttérképet is.

 

3. Mindenkinek válaszoljunk! Tweet nem maradhat megválaszolatlanul. Remélhetőleg azért vagyunk jelen a csatornán, mert tudjuk, hogy csak előnyünkre válhat a kétirányú kommunikáció. Egy meg nem válaszolatlan Tweet a belénk vetett bizalom elvesztéséhez vezethet. Az is előfordulhat, hogy ügyfeleink a haragosainkká válnak, aminél nagyobb veszély nem létezik az online térben.

 

4. Ne éljünk a számok bűvöletében! Ne a követőszám maximalizálására törekedjünk, hanem az elkötelezettség növelésére. Tudják a követőink, hogy ezen a csatornán hozzánk bátran fordulhatnak - ha így járunk el számuk szépen növekedni fog. Ennek a fordítottja is igaz: ne kövessünk mi se mindenkit, csak azokat, akiknek a tartalma valóban releváns a számunkra.

 

5. Ne tweeteljünk túl sokat! Ahogy keveset se. Ki kell tapasztalnunk, hogy milyen gyakorisággal létrehozott tweetek eredményesek. Ez mindenki esetében más és más, de üzleti profil esetében tudnunk kell, hogy a nap mely szakában és maximum hány tweetet közölhetünk. (A Fehér Ház több tízezer követőt vesztett egyetlen nap alatt, mivel a költségvetési plafon emeléséről szóló szavazáskor úgy gondolták, jó ötlet, ha sokkolják a követőket...Nem volt az.)

 

6. Tömören jobb! Ne használjunk olyan alkalmazásokat, melyekkel megnövelhető a 140 karakteres limit egy-egy tweet esetében. Nem véletlenül találták ezt így ki, és nem ok nélkül egyre népszerűbb úgy, ahogy van! 

 

7. Vigyázzunk a hashtagekkel! A hashtagek kötik össze a végtelen mennyiségű tweetet: ezek mentén bonyolódhatunk vadidegenekkel párbeszédbe. Egy tweetben kettőnél több hashtag használata már követhetetlenné teszi a párbeszéd alakulását, míg egy hashtag forgalmat és ismertséget generálhat profilunknak. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

11/08/09 Online utasellátó: hasznos megoldások turisták számára

Varga Zita Hella

A buszmegállóban egy ötvenes hölgy próbálta meggyőzni hasonszőrű barátnőjét, mennyivel könnyebb dolguk volt a fiataloknak húsz-harminc évvel ezelőtt: amikor külföldre készültek, egy útikalauzzal fedezték fel az adott várost, micsoda izgalmat jelentett, hogy nem látták előre a szállást, a környéket, a látnivalókat stb.; bezzeg ma az internet korában...

Gondoltuk így a nyár közepén nekünk is ideje kicsit körbenézi a lehetőségek között (a teljesség igénye nélkül!).

A legtöbb előrelátó európai nagyváros régen elkészítette már saját honlapját, facebook és/vagy twitter oldalát, melyek segítségével minden turisztikai információ birtokába juthatunk a szállástól elkezdve a programokon át egészen a látnivalókig. Bécs városa például különösen aktív a közösségi portálon, elég pár esőcsepp, és azonnal értesítenek minket a lehetséges zárt téri programokról facebook oldalukon.  Ugyanakkor érdemes ismerni pár olyan oldalt is, mint a camvista.com vagy eurocitycam.com, melyekkel webkamerán keresztül nyerhetünk egy kis ízelítőt az adott városról (az earthtv.com-nak köszönhettük korábban a köztévé híradója előtti képsorokat). Érdemes rápillantani Los Angelesre vagy Berlinre, esetleg a honvággyal küzdőknek Budapestre.

A nagyobb múzeumok, kastélyok, turistákat vonzó intézmények a városi oldalaktól függetlenül saját honlappal is rendelkeznek, azokat pedig olyan funkcióval látták el, amelyekkel virtuálisan járhatjuk be az épületet, lásd például a Smithsonian Múzeum, a Louvre vagy a Van Gogh Múzeum. De például Izrael főbb látnivalóit városonként csoportosítva – lásd például Jeruzsálemét – ismerhetjük meg.

A Google ezen a téren is aktív. A Street View szolgáltatással – biztos emlékeztek az utcákat fotózó google autóra – előzetesen felmérhetjük a terepet, körbejárhatjuk a látnivalókat, ld. például a Louvre esetében. De a googleartproject.com-mal ezt a megoldást már a múzeumokba is bevitték: 17 intézménnyel szerződtek le, így ezekben már nemcsak a tereket járhatjuk be virtuálisan, de megtekinthetjük a körülbelüli kínálatot is, ld. például a Van Gogh Múzeum.

Természetesen a közösség véleménye is számít, ezért utazás előtt a legtöbbünk biztos, hogy felkeres egy-két vélemény/fórum oldalt a kiszemelt desztinációval kapcsolatban, talán az egyik legjobb ilyen oldal a tripadvisor.com, de számos más oldalt is belinkelhetnénk ide.

Mielőtt elvesznénk a lehetőségek útvesztőjében, meg kell még említenünk a legújabb mobilapplikációkat, amelyek segítségével már útikönyv nélkül is felfedezhetjük a nagyvárosokat, sőt a látnivalókról is többet tudhatunk meg, és ha megszomjaztunk, megéheztünk, éttermet is talál nekünk a közelben. Hadd említsek itt egy magyar fejlesztést, a Pocket Guide-ot.

Várható, hogy aki ennyire rákészül az utazásra, szállást sem közvetítőn keresztül foglal majd, hanem inkább egy olyan oldalt választ, mint például a booking.com, ahol online elintézhet mindent, miközben előzetesen megnézheti a lefoglalásra váró szobát, szállodát/hotelt/hostelt stb., és átfuthatja a szállásról adott véleményeket, értékeléseket is.

Mindezek után mindenki maga döntse el, hogy hasznos-e számára az internet kínálta számtalan lehetőség, sok információ vagy sem, - az biztos, hogy minket a legutóbbi külföldi körutazásunk során nem tudtak eladni. 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása