10/02/05 Sem blog, sem Twitter - az amerikai tinédzserek mások

Madalina Rita

A Pew Internet fiatal felnőttek és tinédzserek körében végzett kutatása néhány alapvetést alátámasztott, másokat viszont cáfolt, legalábbis az európai tinédzserekkel kapcsolatos eredményektől egy-egy ponton nagyon eltér.

A kutatásból megtudhattuk, hogy az amerikai tinédzserek 63 százaléka naponta többször is internetezik, 66 százalékban szélessávon. A harminc év alattiak körében pedig például már több laptopot használó van, mint asztali géptulajdonos.

A tinédzserek nagy többsége, 73 százalék jelen van a közösségi site-okon (szemben az európaiaknál mért 41 százalékkal), a legnépszerűbb természetesen a Facebook. Meglepő viszont, hogy a 2006-ban mért 28 százalékos blogírási arány lecsökkent 14 százalékra.

A Twitter használatával kapcsolatban a kutatás ráadásul a Morgan Stanley gyakornokának ad igazat: elvileg a tinédzsereknek csak 8 százaléka használja.

Nem írnak blogot a tinik és nem is Twittereznek?! Hogyan lehetséges ez?

A válasz elég egyszerű: a Facebook státuszüzeneteiben naponta többször lehet énblogolni, ráadásul a barátok örömmel kommentálják is, amiket beírtunk. Sőt elég egy-egy képet, linket, zenét vagy fotót is feltenni a személyes üzenőfalra bármilyen szöveg, megjegyzés nélkül, ezzel pedig már közelítjük a Tumblr lehetőségeit, és egyre távolodunk a Twitter végletekig lecsupaszított funkcionalitásától. 

Egy blog nem frissíthető olyan egyszerűen és gyorsan, többet kell vele foglalkozni. A Twitter a kötöttségek miatt nehezen tölthető meg személyességgel. A Facebook éppen félúton van a kettő között, ráadásul a kapcsolatok ápolása mellett elintézhető egy helyben az önkifejezés is.

Már csak az a kérdés, hogy ezt a státuszüzenet-frissítős szokásukat megtartják-e a tinédzserek vagy mégis keresnek maguknak egy másik platformot a kapcsolattartás mellé, ahogy idősebbek lesznek? Az alacsonyabb blogírási hajlandóság szerintem meg fog maradni, bár a növekvő életkorral azért nagyobb számban fognak belekezdeni. Viszont könnyen elképzelhető, hogy számukra egy a Tumblr-höz hasonló felület lesz majd az, ami nekünk például a Blog.hu.

A két kutatást természetesen nem lehet valóban szembeállítani egymással, hiszen egyértelmű, hogy az amerikai tinédzsereket csak az internetezési szokásaikról kérdezték meg, míg az európaiakat a teljes médiafogyasztást illetően. Ennek ellenére látható, hogy van különbség az internethasználat intenzitásában és céljában - az amerikaiak sokkal inkább szeretik a közösségi site-okat, vagy legalábbis a Facebookot.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

3 komment

10/02/03 Hogy is hívják.... Time Tablet?

Madalina Rita

Nem célunk ráülni a hatalmas iPad-hullámra, viszont a korábbi, Time Tabletről szóló bejegyzésünk kapcsán érdemes egy pillanatra visszatekinteni erre az első pillanattól elvetélt ötletnek tűnő alternatív eszközre. (Vicces arra gondolni, hogy ez és az ehhez hasonló fejlesztések már az iPad megjelenése előtt is alternatívnak számítottak - legalábbis számunkra -, hiszen mindenki sejtette, hogy az Apple le fogja őket söpörni a porondról.)

Nos, azt mondtuk, hogy olyan eszközre - számítógépre - van szükség, amelyben egybe van csomagolva az e-reader, az alkalmazások, a telefon, stb. Az iPadnek ugyan sok hiányossága van, de rögtön dollárszázezrek, ha nem milliók elköltését tette feleslegessé - ennyi pénzből lényeges fejlesztéseket is véghez lehetett volna vinni a Times-nál és társainál.

De nemcsak a Times Tablet van veszélyben: a Kindle is azonnal hátrányba került, hiszen már ha csak egymás mellé tesszük a két eszközt, óriási a különbség - és az lesz az eladásokban is. A Kindle bár olvashatóbb, nem tud annyit, ránézni sem annyira jó, ráadásul csak tíz dollárral olcsóbb az iPadnél.

Próbálkozni persze lehet: mostanában az Apple elég szűkmarkúan osztogatja a feature-öket, így egy kicsit nagyvonalúbb, vagy legalább több funkciót gond nélkül egyesítő eszközt még fel lehet futtatni.

Itt olvasható például egy gyűjtés a lehetséges iPad-versenytársak számára javasolt fejlesztésekről. Reméljük, meglépi ezeket valaki.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!

10/02/01 EU-direktívák a közösségi médiában

Madalina Rita

Az Európai Bizottság új törvényeket kíván életbe léptetni többek között a fiatalok védelme érdekében, a közösségi site-okra vonatkozóan. A Twitter, a Facebook és a MySpace támogatja a kezdeményezést, február 9-dikén, a Biztonságosabb Internet Napján állapodnak meg a részletekben. Itt olyan elvekre kell gondolni, mint hogy a 18 év alattiak profilja az alapbeállítás szerint zárt lenne, és nem lenne kereshető.

Remélhetőleg majd az olyan problémákra is megoldást találnak, hogy míg a 13 éven aluliaknak nem lehet profilja a Facebookon, addig például a Baby Book nevű alkalmazás éppen ezt teszi lehetővé, legalábbis a szülők itt kialakított profiloldalakon büszkélkedhetnek gyermekeikkel.

Mindez egy nagyobb, a magánszféra és a személyes információk védelme érdekében tett intézkedéssorozat része lesz. Viviane Reding adatvédelmi biztos ugyanis az olyan, viszonylag újonnan elterjedt dolgokat, mint az RFID és a profilalkotáson alapuló reklámozási gyakorlat, valamint a reptereken bevezetendő testszkennerek is problémásnak ítéli meg, ezért tervei szerint arra fog törekedni, hogy a közösségi média mellett kidolgozzák az ezekre vonatkozó fő szabályokat és irányelveket is.

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása