10/09/09 Új fejlesztések a Vimeón

Madalina Rita

A legnépszerűbb videómegosztó egyértelműen a Youtube, de sokan jobban szeretik a Vimeót is, mert a kezdetektől gyönyörűen konvertálta át a videókat, amire a Youtube sokáig nem igazán fordított energiát.

Az utóbbi időben egyre több mozgolódás tapasztalható a Vimeo háza táján, ami (azon a negatív tényen túl, hogy az alapverzióban csupán a legalapvetőbb látogatási statisztikákat mutatják meg  a videókhoz kapcsolódóan) sok, és a korábbinál gyakoribb fejlesztést jelent.

Legutóbb három új lehetőséggel gazdagították a rendszert: egyrészt frissítették a beágyazási kódot, másrészt a HDTV-n való megtekintést is megkönnyítették, harmadrészt pedig beépítettek egy "Watch later" funkciót is. Ennek gombja rögtön az egyes videók nyitóképén megjelenik, és lényegében olyan, mint a csillagozás a Google Readerben, vagy (gyakran) a like-olás a Tumblr-en. Ezáltal listába lehet gyűjteni azokat a videókat, amik érdekelnek minket, de az adott pillanatban nem tudjuk őket megnézni.

Mert azért ez a gyakoribb eset, hiszen munka közben, vagy akár a családunk körében nem igazán tudunk többperces videókat minden gond nélkül megnézni. Emiatt leginkább ezt az új fejlesztést tudom értékelni.

Persze felmerül a kérdés, hogy miért ne hagyatkozzunk csupán a Google notes-ra, ha el akarunk tenni magunknak egy videót? Hát azért, mert rengeteg mást is elteszünk. :) A Vimeón egyszerű, átlátható, sőt szép formában marad meg mindaz, amit érdekesnek találtunk valamiért, ezért valóban alkalmas a megcélzott igény kielégítésére.

 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

2 komment

10/09/06 Az okostelefonok nyaralás közben sem hagynak pihenni?

Sajti Botond

– Képzeld, kaptam egy Blackberry-t a főnökömtől – mesélte egy ismerősöm bánatosan. Ez nagyon jó, de miért vagy ettől így elkeseredve? – kérdeztem. – Ezentúl akkor is néznem kell az e-mailjeimet, ha szabadságon vagyok – válaszolta.

Az újgenerációs telefonok egyik előnye a napi munka során, hogy már jó ideje nem csak az íróasztalnál ülve tudunk e-mailezni – ez főleg azok számára különösen hasznos, akik sokat jönnek-mennek, irodán kívül tárgyalnak napközben. Ez az előny azonban – alkattól és munkahelytől függően – akár nyomasztó teherré is válhat, amikor a megfáradt dolgozó végre szabadságot vesz ki, nyaralni megy, de telefonjával együtt a munkahelyi levelezést is magával viszi.

Egy amerikai felmérés szerint a smart phone-nal rendelkező személyek 95 százaléka készülékével a bőröndben indul vakációra, a TripAdvisor kutatása szerint pedig a britek kétharmada rendszeresen ellenőrzi is az e-mailjeit. A CNN-től nemrég Richard Quest Londonban kérdezte erről az utca emberét, és a legtöbb válaszadó magától értetődőnek tartotta, hogy nyaralás közben is folyamatosan nyomon követi levelezését – naponta akár többször is. Ennek oka leggyakrabban nem is a kifejezett főnöki utasítás, hanem sokan úgy érzik, nem engedhetik meg egy vagy két hétre sem, hogy kiszálljanak az információs körforgásból. A válság erre rátett egy lapáttal: egyre többen a munkahelyük elvesztésétől félve még a vakáció idején is igyekeznek válaszolni a munkahelyi levelekre. Abban már megoszlottak a vélemények, mennyire jó dolog ez: néhányan szükséges rosszként beszéltek a tengerparti blackberryzésről, mivel így nem tudnak nyugodtan pihenni, mások számára viszont épp az jelentene stresszhelyzetet, ha napokig nem tudnának róla, mi folyik az irodában, amíg ők napoznak.

A vállalatvezetők véleménye már egyöntetűen az volt, hogy számukra a munkahelyi levelezés folytatása nyaralás közben nem lehet kérdés. Egyikük kiemelte: munkája lehetőségek kiaknázásából és krízishelyzetek kezeléséből áll, s ezek egyike sem várja meg, hogy ő hazaérjen, úgyhogy pár napra sem lehet leállni. Egy másik CEO úgy látta, hogy azok az idők rosszabbak voltak, amikor a nyaralás utolsó napjaiban már előre attól rettegett, mihez fog kezdeni a több száz felgyülemlett olvasatlan levéllel. Volt viszont egy válaszadó, aki elmondása szerint olyan munkatársakkal vette körül magát, akik gond nélkül megoldják egy-egy kolléga távollétét, s így mindenki maga döntheti el, nézi-e az e-mailjeit, amíg szabadságon van, vagy nem.

A cégek tevékenységi körétől, az iparágtól, a vezetői elvárásoktól, illetve a dolgozók hozzáállásától, alkatától tehát egyaránt függ az, ki milyen gyakran olvassa a szabadság ideje alatt a munkahelyi leveleit, de az biztos, hogy az okostelefonok elterjedésének hatására egyre többen búcsút inthetnek a klasszikus, 100 százalékig offline nyaralásnak.

 

 




Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel az RSS-értesítőnkre!

2 komment



süti beállítások módosítása